Gå til innhold

Sykepleierskolen, hvordan er dagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en drøm om å ta utdannelse, helst vil jeg bli sykepleier. Tenker søke til neste høst. Lurer på om dere som har gått den kan fortelle litt hvordan hverdagen er/var? Mye obligatorisk undervisning? Helger? Kan det kombineres med deltidsjobb og familie? Mange prøver / eksamener i semesteret? :)

Anonymous poster hash: 0e9d1...374
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv tatt det på deltid, over 4 år. Lite obligatorisk utenom praksisen, hvor man jobber 4 dager i uka i snitt.. 

Endel eksamener, men ikke ille.. Var også en del oppgaver og mange av dem var egentlig veldig små, type 1500ord.. 

Jeg jobbet 94% utenom studiene.. Hadde da ikke barn :) 

Jeg jobbet lite med studiene og opplevde utdannelsen som utrolig lettvindt. Rett og slett for lettvindt! Angrer i ettertid over at jeg ikke var en mer aktiv student! 

Anonymous poster hash: e1a4c...203
Skrevet

Det må jeg si, kanskje det var du som var veldig flink? :) Har ikke erfaring fra det yrket og har tenkt det er masse å sette seg inn i, men vil så gjerne lære noe nytt. Var praksisen på dag- eller kveldstid eller begge?

Flere med erfaring?

Anonymous poster hash: 0e9d1...374
Skrevet

dag, kveld, natt og helg.. Du følger veilederens turnus :) 

Er ikke så veldig flink men det var overraskende lave krav, synes jeg selv da. Jobber nå som lærer på helsearbeider fag og synes de har mye høyere krav enn det jeg følte vi hadde :-O 

Anonymous poster hash: e1a4c...203
Skrevet

Jeg hørte på forhånd at det var bare å seile igjennom sykepleien, så jeg ble overrasket over hvor stor tyngde det var spesielt første året (hadde en bachelor fra tidligere, holder på med master i spl nå).

Ved siden av jobbet jeg i hjemmesykepleien, og synes spesielt praksisperiodene var tunge med praksis fra 07-7.30 på morgenen, og rett på jobb etter endt praksis for å komme hjem i 23 tiden.

Anonymous poster hash: 864b8...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...