Gå til innhold

Saus til kotletter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan saus bruker dere når dere har kotletter og poteter til middag?? Vi har pleid og la kotlettene surre i fløte men gubben er ikke så begistret for det. Så da lurer jg på om dere har noen tips??

Anonymous poster hash: ed4f2...a93

Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Jeg varierer litt, det går i  brun saus , rødvinsaus, skysaus

Skrevet

Travle dager lager jeg kantarellsaus fra pose, den er helt ok.

Har jeg god tid lager jeg brun saus med stekeskyen fra kotelettene, da bruner jeg så vidt kotelettene i panna før jeg legger de i langpanna i litt kokende vann og lar de putre der på lav varme i opptiø 2-3 timer. De blir så møre at de nesten detter fra hverandre, og stekeskyen som blir igjen i panna lager jeg skikkelig saus av (brun saus)

Anonymous poster hash: 1da0a...662
Skrevet

Verdens beste saus får du hvis du lager kraft fra kotelettene og bruker til saus. Prøv detter: Skjær av bein og det hvite (fettet) på kotelettene. Legg dette i en kjele og hell på kaldt vann til det dekker. Ha i litt salt og kok opp. La småkoke i en time halvannen. Krydre kotelettene med salt og pepper, og stek i panna. Skru på høy varme på plata når kotelettene er ferdig sterkt og ha dem til side. Hell over vannet fra kjelen, og la panna frese ut i noen minutter. Legg et dørslag over en ny kjele og hell det fra panna oppi, lag jevning av kaldt vann og mel til ønsket tykkelse og kok ut melsmaken i fem min. Smak til med salt og pepper. Voila! Kommer aldri til å spise posesaus igjen, noen av dere :)

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

fløtesaus synes jeg er godt til det meste av kjøtt :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Håper du tuller...?

Bernaise så klart, hehe;)

Skrevet

Bruker sterk sennep, eller alioli eller bare majones (hellmans) og ketchup eller HP sauce til koteletter. M.a.o lager ikke saus. Pleier også å ha kremet spinat eller ptetsalat eller annet "vått" tilbehør til. Koteletter er også godt gratinert med tomatsaus og emmenthal ost gratinert i ovnen. Eller bare med god gammeldags gravy (brun saus?) og chips.

Anonymous poster hash: fb278...e42

Skrevet

Enig.....hvordan saus???

Evneveikt??? Til og med min 4 åring sier riktig her..

Anonymous poster hash: f6138...fbe

Skrevet

Enig.....hvordan saus???

Evneveikt??? Til og med min 4 åring sier riktig her..

Anonymous poster hash: f6138...fbe

YES ! Det er ikke bare meg som reagerer! 

Anonymous poster hash: cb00d...9ce

Skrevet

Brun saus.hjemmelaget med kraften fra kotelettene og potetkraft. Og koke de lenge i sausen! Nam!!

Skrevet

Når det er kokte poteter bruker vi enten fettet etter stekingen eller så lager jeg brun saus av smør og mel.

Har vi fløtegratinerte poteter bruker vi peppersaus fra toro.

Har vi pomfri/slottspoteter til er bernaisesaus best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...