Gå til innhold

Hvilke planer har du i morgen? Hvordan ser din dagsplan ut denne mandagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står opp senest halv åtte, og leverer på skole/SFO før jeg drar på universitetet og sitter på forelesninger noen timer, og en time i studiegruppe. Så drar jeg hjem igjen, henter på SFO på veien, fyrer på middagen (mandags-taco) og sluker den mens vi forteller om hvordan dagen vår har vært. Deretter er det halvannen time med håndballtrening for mor, og guttene hjemme får gjøre akkurat som de vil - er heldigvis er en av guttene voksen. Jeg må huske å kjøpe gymklær til minstegutten enten før eller etter håndballtrening. 

Såå avslutter jeg dagen med en god dusj, og spiller garantert Candy Crush før jeg legger meg. 

Anonymous poster hash: 39905...d46
Skrevet

Vel, når vi begge to var i full jobb så var vi faktisk nødt til å ha en strukturert plan over dagen for å få den til å gå opp! Og dette er med bare 1 barn.

Nå er jeg nettopp blitt student, og det er DEILIG. Jeg skal virkelig nyte disse 5 årene før vi er nødt til å begynne å planlegge hverdagen etter klokkeslett igjen.

Men men, har mer enn nok å fylle dagene likevel. Forskjellen er mer tid til et ryddigere og renere hjem:) 

I morgen er det:

Mannen må på jobb innen kl 8.00

Vi står opp ca kl 8.00

Tar en rolig morgen, men må rekke å storrydde to inneboder og en utebod før ca kl 11.00

Går hjemmefra ca 11.30  for å levere i bhg og rekke forelesning 12.15

Er ferdig 14.00 og må hente ungen i bhg.

Går hjem, tar en matbit, og hopper på busen til byen på besøk til guttens besteforeldre.

blir nok sittende der til ca kl.16.00. Da er mannen ferdig på jobb og kommer å henter oss.

Skal ta storhandling for hele mnd i morgen, så regner med å bruke noen timer på det.

Innen 19.0 må vi være hjemme for å få ungen i seng.

Så er det rydding og diverse før vi tar kvelden ca 22.00

Anonymous poster hash: 17bd4...50e
Skrevet

Stå opp ca 6 - amme misten på 10 måneder! Dusjer mens han leker litt på badet og storesøster ser barnetv!

Vekker samboeren min slik at han kan stå opp og jeg kan dra på jobb - ute av huset ca 7.30

Jobb fra ca 8 - 15 i morgen - skal gå tidlig i morgen for jeg har vært veldig mye borte fra barna i det siste! Så tidlig hjem (og nyte at huset er helt rent siden vaskedamen har vært der), leke, kose oss og bare være sammen på ettermiddagen! Middag som vanlig ca 17.30 - barna i seng ca 19!

Da er det rett ut på trening!

Hjem, dusje, spise littegranne, jobbe en times tid, så er det gjøre i stand til tirsdag (lage matpakker, finne frem klær til barna og meg selv, rydde litt) og så er det leggetid!! Og på'n igjen på tirsdag.. :)

Ikke så veldig spennende, men det er hverdagen!!

Anonymous poster hash: 66e2f...f13

Skrevet

07.00. Stelle barn, lage frokost, levere barn på sfo og barnehage

08.15. hjem å rydde litt

10.00 trene eller sove?

16.00. hente barn

17.45. minsten turn, pappa følger

18.30, eldste har besøk og vennen blir hentet

19.00 begynner stell og legging.

resten av kvelden er slappe av. se på tv.

Anonymous poster hash: 2f98c...94a
Skrevet

Skriver ikke dagsplan, men målplan for i morgen er:

Få barna mette på skolen før 830.

11 akupunktur time.

Hente barn før 1630.

Lag middag.

Lekser.

Legge barn før 8.

Forhåpentligvis få med meg et eller annet på TV før jeg sovner.

Klarer jeg å gjøre alt dette er det en god dag, klarer jeg mer er det en fantastisk dag.

Anonymous poster hash: 27bb9...2f9

Skrevet

Sove lenge og deretter dra på jobb. Så dra hjem og sove igjen. Herlig dag :P

Skrevet

Gjetter på at jeg må opp en eller annen gang mellom fem og seks med minsten. Gi han mat, leke og kose litt, legge han igjen. Da pleier største å våkne. Få i henne mat, smøre matpakke, og avgårde til skolen til halv ni. Mannen tar enten minste eller største før han drar på jobb. Veldig fleksibel arbeidstid.

Så er det ut på tur med trillegjengen klokka ellve. Lunsj og gode greier.

Hente største på skola rundt klokka to. Handle og lage middag. Mannen kommer hjem. Svigers kommer for å være barnevakt. Korøvelse sammen med mannen til halv ni, og så skal jeg få til ei god styrkeøkt på senteret etter det. Så går jeg hjem, dusjer og sover.

Anonymous poster hash: a56e9...674
Skrevet

Amme Nurket når han våkner, deretter kos, stell og litt mer kos. Dusje, sminke og kle på meg, frokost og morgenkaffe. Mer kos. Gjøre oss klare og dra inn til Oslo for å gjøre noen ærender. Lunch i byen. Dra hjem. Kos. Pusle litt med studiene mens Nurket leker eller sover. Mer kos. Kjæresten kommer hjem. Middag. Enda mer kos, legge Nurket og gjøre noe hyggelig sammen med Kjæresten (film, brettspill e.l.) resten av kvelden.

Jeg bare ELSKER å ha permisjon :)

Skrevet

Opp kl 0600-0620. Orde meg og minstemann hvis han er våken.

Gå til bussen 0645. Begynner på jobb 0725.

Ferdig 1545.

Ta bussen hjem.

1600 lage middag

1630 spise middag

1650 kos frem til 1900 da er det kvelds og kveldstell som gjelder.

2000 legger unger

2030 jakten på kjærligheten

2130 sinnasnekkeren

2230 god natt.

Skrevet

Opp 6.45, frokost, avis, morgenstell osv., følge 1.-klassingen til følgegruppe kl 8, t-bane til jobb, jobbe 8 timer, t-bane hjem, hive i meg middag som mannen har lagd, gå til foreldremøte som varer fra 18-20. TV/surfe/lese bok fram tll det er på tide å krype til køys i 23-tida.

Ganske vanlig dag, med unntak av foreldremøtet. Vi stresser minst mulig.

Anonymous poster hash: 76470...7d2

Skrevet

0630 - stå opp, dusj og ordne meg

0715 - vekke unger

0730 - 0800 spiser frokost 

0815 - må vi være i bilen

0820 - levere på skolen

0825 - innom bilverkstedet (spesielt for i morgen, det da)

0850 - ankommer jobben

0915 - 1130 - samtalemøter med elever og foreldre

1130 - 1210 - lunsj

1210 - 1520 - undervisning

1550 - hente på sfo

1600 - hjemme - forhåpentligvis har mannen rukket å lage middag før vi kommer

1630 - 1700 - hjelpe med lekser

1700 - 1900 - familiekos

1900 - 1930 - kveldsmat for ungene

1930 - ungene på badet

2000 - ungene bør være i seng

2230 - jeg bør være i seng

sånn går nu dagan!

Står opp seint på mandager, har ikke undervisning fra morgenen av, står opp 0600 de dagene jeg underviser 1. time. Når jeg underviser 1. time,  så vekkes ungene kl 0640, da får de med frokostmatpakke og pappa kjører til sfo. Når ungene er dratt med pappa, så drar jeg hjemmefra senest 07.40 for å rekke en kaffekopp før undervisningen starter 0830.

Anonymous poster hash: bb32f...3e0
Skrevet

Morgen/formiddag:

Jeg skal stå opp 6.30, stelle meg, stelle barn og se til at 2 av dem spiser frokost. Så skal vi kjøre 7.45 og levere på skole og barnehage. Ca. 8.30 skal minsten og jeg spise frokost. Enten før eller etter frokosten har jeg en runde der jeg rer senger, rydder litt og trekker fra gardiner o.l. Etter en liten pause begynner husarbeid med klesvask, rydde kjøkken, vaske litt her og der, tømme kjøleskapet for gammel mat, legge sammen klær og legge på plass. Så stikker minsten og jeg ut eller kjører ett eller annet sted. Er vi bare utenfor å leker blir det formiddagshvil hjemme, om vi finner på noe spontant (kjøpesenter, går tur et annet sted, reiser til en lekeplass eller drar på besøk) sover han i bilen på veien Så må jeg handle matvarer før jeg henter barna ca. kl 15. De som går på skolen kan enten ta bussen hjem og gå til farmor til jeg kommer hjem, eller så henter jeg alle tidligere (pleier sende en melding til eldste om de skal ta bussen hjem). 

Ettermiddag:

Bære inn matvarene og sette de på plass, så er det leksetid. Etter leksene og en lett matbservering er det å ta i mot besøk eller kjøre en eller flere av barna på besøk til venner. Deretter middagslaging. Så kommer mannen hjem. Da spiser vi, han leker med barna mens jeg gjør mer husarbeid og rydder etter maten. 

Kveld: kveldsmat, mannen legger barna, jeg lager i stand til neste dag (mat og klær). Så synker jeg ned i sofaen mens mannen gjør gårdsarbeid. Deretter blir det spontant besøk av/til venninner eller jeg har kvalitetstid med mannen eller dib.

I løpet av dagen (som ofest rett etter kl. 10) er alltid svigermor ventet for en kort "inspeksjon" og som regel avlevering av ett eller annet usunt jeg kan fylle fryseboksen med  :P

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Stå opp når vi føler for det.

Spise frokost etter vi har stått opp.

Kanskje litt tvkos.

Lek

Lunch

Litt mer lek og kos

Middag

Kos og litt barnetv

Kveldsmat

Stell av mini

Lese i sengen med mini.

Jeg bruker resten av kvelden på meg selv eller kjæresten, drar til en venninne eller kanskje jeg får besøk? Vi får se.

Kanskje babyen bestemmer seg for å komme ut og det blir fødsel i stedet:)

Endret av meg&mini
Skrevet

06:45 - stå opp

07:00 - vekke 4 åringen

07:30 - gå til barnehagen

08:00 - kjøre til jobb (spiser frokost i bilen)

08:15-14:00 - jobb

14:30 - handle julegaver

15:30 - hente i barnehagen

16:00 - lage middag (stekt torsk med poteter og squash)

17:00-19:00 - spise, leke, gå en tur, se barne-tv.

19:00 - sengetid for minsten

19:15-00:00 - vaske klær, trene på stuegulvet, spise kveldsmat, dusje, smøre nistepakker, rydde huset, gjøre i stand til morgendagen, ser på tv innimellom og samtidig med alt dette :)

00:00 - natta!

Anonymous poster hash: fabba...a94
Skrevet

07.15 stå opp og vekke 3 sovende barn

08.15 ut av døra for å levere på skole og bhg

08.45 hjem igjen, låser døra og legger meg på sofaen for å se på litt netflix. sovner garantert :P

13.30 eldste kommer hjem med skolebussen

14.00 lekser med eldste

15.30 starter med middagen

16.15 spiser hele familien middag (mannen har hentet de yngste i bhg)

17.00 rydder etter middag og leker med barna

18.00 barnetv og frukt i sofaen

18.30 kveldsmat og smøring av matpakker

19.00 yngste legger seg

19.30 de to eldste legger seg

19.30 klesvask og forefallende rydding

20.30 sofatid og tv,BIM og strikking

23.30 natta

Skrevet

Dere som ikke ser poenget i denne tråden, må ikke føle at dere har en svarplikt altså ;

Og dersom noen lurer på hvorfor jeg starter denne tråden, og lurer på det ( og føler dere trenger et svar på det)så er det fordi jeg lurer på hvordan andres hverdager er. Så enkelt som det :D ( liker sånne reportasjer i feks bladet "Foreldre & barn"

Anonymous poster hash: ee0b4...c3e

05.25: stå opp og gå ned i kjelleren på tredemøllen. 30 minutter løping med påfølgende dusj.

06.30 Hjelpe til med morgenstellet på 3 unger, smøre niste, spise frokost

07.10 ut i bilen og kjøre til barnehagen

07.25 ankommer barnehagen, må megle mellom 3 små som alle vil åpne porten, gå først inn, trøste mellomste som blir fraløpt av eldste og minste vil balansere, og hyler hvis jeg ikke har tid til å holde henne i hånden hele veien.

07.40 Siste frist for å reise fra barnehagen hvis jeg vil rekke jobben klokken 8. Må som oftest springe inn igjen med et par støvler e.l som er glemt i bilen.

08.00 Jobbtid. Springer rundt som en hodeløs høne frem til lunsj, rekker ikke å spise lunsj, samme etter lunsj.

15.15 Ferdig på jobb. Kjører for å hente unger i barnehagen. minst 2 nekter å bli med meg hjem igjen, og må bæres sprellende ut i bilen.

16.00 Kjører hjem og angrer som juling på at jeg ikke rakk å ta opp fisken til middagen fra frysen i morges.

16.15 kommer hjem og putter torsken i mikrobølgeovnen til tining. Lager middag med 2 trøtte og noe sutrete unger rundt beina og en sittende på benken.

17.00 Spiser middag hele familien sammen.

17.30 Kjører av gårde til fotballtrening.

17.45 Er trener for fotballtreningen, ungene synes ikke det er helt supert at mamma er trener, så slår seg litt vrang.

18.45 Kjører hjem igjen, akkurat i tide til kveldsmat og legging.

19.30 Alle ungene er i seng, begynner på klesvask og rydding,

20.30 Sofatid. Er stort sett oppbrukt da, legger meg altfor sent og glemmer å ta opp mat fra frysen til middagen i morgen...

Og sånn går nu dagan!!

Anonymous poster hash: ab540...759

Fantastisk :) hehe. Mens jeg leste så jeg for meg deg og dagen din, spesielt når du løfter sprellende barn som nekter å sette seg i bilen og når du kaster torsken inn i microen....hehehe

Anonymous poster hash: 2f98c...94a

Skrevet

08- stå opp, morgenpupp i sengen med lillemor

09- frokost ute ved bassenget, storebror har allerede fått på seg badebuksen og higer etter å komme seg uti bassenget

Etter frokost er det bading, soling, bading, avslapping før det blir en dupp på lillemor og bading på oss andre.

13- lunchtid og istid! Lillemor våkner og så bader vi litt igjen etter et par pupper.

And the list goes on....og dette skal vi iallefall gjøre i 3 uker fremover  B)

Jadda, pappaperm i syden er ikke dumt! :P

Skrevet

hmmmm... regner med 6 åringen våkner litt før 7 som vanlig. så skal hun ha frokost, jeg lager matpakke, hun skal kle seg (det må vel nesten jeg og....) så kjører jeg henne til skolen kl 08:30.

i morgen skal minsten på helsestasjonen, så jeg må visst vekke ham og få ham klar og... ellers kunne han ha ligget og kost seg med pappan som jobber nattskift denne uka... etter helsestasjonen så vet jeg slettes ikke hva vi skal... henter jenta på SFO mellom 15 og 16 en gang tenker jeg... og så må vi ha noe middag... kanskje vi skal handle litt i løpet av dagen?

sånn går no dagan...

Skrevet

Jeg er arbeidsledig nå for tiden, så dagene er litt hipp som happ. 

Leverer barnet i barnehagen før kl. 09.00 (som regel 08.30), kjører hjem, sjekker ledige stillinger/forbedrer søknad og CV/googler muligheter mens frokost inntas, ser litt på tv, rydder litt, ringer til forskjellige bedrifter osv. Henter barnet ca. kl. 14.30 - 15.00 og så lager vi middagen sammen. 

I morgen skal jeg levere søknad til en barnehage. Husker ikke hvilken og må sjekke lista før jeg kjører barnet til barnehagen i morgen, slik at jeg ikke trenger å kjøre ut etter at jeg er kommet hjem. Skal på et kurs på kveldstid, så skal levere ungen til barnepasser kl. 18.00. 

Anonymous poster hash: d04bd...977
Skrevet

Stå opp, spise frokost, kjøre til flyplassen, sitte noen timer i fly, skifte til en lett sommerkjole, ut og spise middag, sitte på verandaen og nippe til et glass vin, så legge meg for å stå opp til en dag på standa. :)

Anonymous poster hash: b4dd1...024

Skrevet

Stå opp snart

Dusje og stelle meg

Ordne mini når hun våkner

Spise frokost og smøre niste

Levere i Bhg

Ringe å finne en rimelig peismontør, kjøpe peisen jeg har holdt av på monter.

Ringe kommunen å få vite gangen i det når det gjelder påbygg. Ringe dn arkitekt jeg kjenner hvis det er behov, eller ta mål og forsøke lage tegninger på dataprogram selv.

Ultralyd av mini i magen.

Lese dagens pensum av bedøk.

Rydde og ordne litt hjemme.

Dekke på bordet.

Hente mini i Bhg.

Spise middag og ha kvalitetstid frem til 18.30.

Mini i seng senest 19.00.

Rydde opp inne og rydde litt i hagen.

Forberede kurs jeg skal på til helgen.

Sove før 23.00

Anonymous poster hash: d5460...609

Skrevet

0600 - stå opp, forhåpentligvis alene og at ingen barn våkner før jeg drar. Liker det best sånn.

06.30 - sykle til jobb

06.45 - 13.45 - jobb

13.30 - hjemme. Må sikkert handle og lage middag.

16.00 - ettermiddagskos med mann og barn. Muligens jogge en tur.

18.00 - bading, mating og legging av barn.

19.00 - vaske hus og skifte sengetøy etter helgas gjester.

23.00 - i seng :)

Skrevet

Står opp 06.15 å begynner å gjøre meg klar.

06.30 vekker jeg sønnen min å gjør han klar til barnehagen.

07.05 går jeg ned til barnehagen å leverer han i barnehagen,før jeg tar bussen til skolen jeg går på.

15.30 er skolen ferdig å jeg tar bussen til barnehagen å henter han igjen.

Etter middagen er spist så er vi stort sett ute til halv sju,da begynner vi med leggerutinene.

Klokken sju er han i seng.

Etter det blir det husarbeid og tv.

Skrevet

Står opp når vi våkner( mellom 7 og kvart på 8) frokost, lek , kos og kaffe hehe.innenn halv ti må vi ha kledd oss, smurt matpakke og gått til åpen barnehage :) er der og leker ute og inne , har samling, spiser sammen med de andre . Mer lek , så hjem så minsten får sove kl 13.00. Største og jeg leser,øver litt på bokstaver og ord , og bittelitt engelskord. Litt ipad etter " skoletingene" evt , lek , boklesing , og evt handle middag ( om vi ikke har i hus) middag ca 16.00. Lek , evt besøk/ut i hagen sammen/ utflukt når pappa kommer fra jobb. Barnetv ,kvelds og legging med boklesing og sanger kl 19.00. I løpet av dagen setter jeg på en oppvaskmaskin , vaskemaskin settes på ved 18.00 tida så det henges opp etter de er lagt. Støvsuging gjøres annenhver dag på dagtid. Annen vask av hus gjøres i helg/ når pappan er hjemme fra jobb. Er hjemmemamme og ikke husmor . Jeg er hjemme for å være med barna. Etter barnas legging er det tv, sex, evt trening , pc med ebayshopping/ blogglesing osv. Inntil minste våkner en gang for kvelden da er det inn for byss og kos så mer fritid før soving mellom 23-24. Det kan være slik siden ingen enda går på skolen.Koser oss :)

Anonymous poster hash: 8a249...7b6

Skrevet

Var oppe kl. 06.50 for å kjøre noen som skulle på leiskole.

Så hjem og laget mat, skolemat, skrev under papirer osv til 7 åringen.

Spiste frokost med ham, og hadde en veldig hyggelig stund.

Han gikk på skolen og jeg dro i butikken.

Jeg har begynt å rydde\vaske her.

Kl 14.00 kommer han og to kamerater hjem, da blir det å lage mat til gutta, sjekke lekser og kl. 17.00 skal de møte til fotballkamp.

Rett etter kampen skal 7 åringen og jeg besøke ei vennninne på sykehuset som har fått baby:o)

Deretter er det hjem å dusje og spise kvelds for fotballhelten, og ordne litt i heimen for meg, før to venninner kommer i 21 tiden.

Jeg jobber netter så er priviligert med mye fri:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...