Gå til innhold

Bergensmamma'er over 28 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja vi kommer nok garantert til å krysse hverandre :D

Men det er jo sikkert mange andre der også, så vi vet jo ikke hvem som er hvem ;)

Vi skal også kl 09.30, og har ikke fått brev om noe prosjekt? Hva er det dere skal være med på?

Her er info om prosjektet!

Spormetaller, vitaminer og miljøgifter hos gravide og ammende kvinner:

I dette prosjektet vil mors nivå av mikronæringsstoffer og miljøgifter umdersøkes under og etter svangerskapet. Det vil bli tatt blodprøve (12ml) ved svangerskapsuke 18, 28 og 36 samt 6 uker og 4 mnd etter fødsel.ved hver undersøkelse skal man fylle ut et enkelt spørreskjema om kosthold og helse.

Man svarer på om man vil delta i undersøkelsen når man er på oul.da vil man få mer utfyllende info av legen som er ansvarlig for studien. Du kan nårsomhelst trekke deg.

Det er en overlege fra lab en lege i spesialisering fra lab og en overlege fra KK som driver studien;)

Jeg vil hvertfall gjerne bidra til at dette skal forskes på ;) og dere andre bergenskvinner er også velkommen vil jeg tro. Har vel noe med hvem ultralydlege vi skulle til.etter som meg og missalma begge skal inn 09.30 har vi jo ikke samme lege! Så om dere lurer på noe mer eller noe så kan dere kontakte de forskjellige legene.jeg har nr til alle 3 ;)

Så bra ;) ja, jeg å syns det.

Jeg prøver å stille opp på alle studier jeg kan ;) hehe.. jeg var med i en studie en gang der ALL avføring i løp et av 3 dager skulle samles opp og leveres inn fryst. Det ble litt for ekkelt for meg i lengden så der droppa jeg ut.. :/.. hehe..

Annonse

Blæææ.. skikkelig dårlig dag hittil ;/...

Venta vel litt for lenge med frokost.rett etter frokost dro meg og lillemor til butikken. På veien dit kjente jeg kvalmen og en døsighet i beina. Tenkte det var sittingen i bilen som gjorde det. Gikk en tur før vi gikk inn på butikken. På veien ble jeg mer å mer svimmel.holdt på å besvime.fikk karret oss tilbake i bilen hvor jeg må meg ned på sete.. fant en liten pose og oppkasten spruta ut. Tok meg sammen.løp inn på butikken og røska med det vi skulle ha. Kjørte noen hundre meter, stoppe og regelrett spydde som en gris langs veien... ; (...

Grusomt. Ligger nå helt utmattet på sofaen ; (..

Beklager ekle detaljer.følte for å syte litt. Vondt i skuldra har jeg og fått ;/.. buuuhuu

Annonse

Da blir det jentebaby på oss med ny termin 03.03.14;)

Bare gled dere til oul damer ; ) det er like fantastisk selv om jeg har vært der en gang før;)

Kan faktisk bare kopiere teksten :) tenk, en liten jente baby vokser inni magen... alt er mer virkeli :D

• 2 uker senere...

Au au au!!! Jeg har fått bekkenløsning, og kvalmen fra første trimester er også tilbake for fullt. Føler jeg har vært så uheldig med plager i dette svangerskapet. Lå på sofaen/sengen og gråt i hele går kveld fordi det var vondt å ligge, og ble superkvalm når jeg satt. Måtte jo på do hele tiden også, så kunne ikke la være å reise meg, som gjør enda mer vondt. Skal til Kiropraktor i dag, og kjenner at jeg gruer meg. Klarer såvidt å gå. Er blitt helt invalid, og fullstendig pleietrengende. Finnes det råd?

Au au au!!! Jeg har fått bekkenløsning, og kvalmen fra første trimester er også tilbake for fullt. Føler jeg har vært så uheldig med plager i dette svangerskapet. Lå på sofaen/sengen og gråt i hele går kveld fordi det var vondt å ligge, og ble superkvalm når jeg satt. Måtte jo på do hele tiden også, så kunne ikke la være å reise meg, som gjør enda mer vondt. Skal til Kiropraktor i dag, og kjenner at jeg gruer meg. Klarer såvidt å gå. Er blitt helt invalid, og fullstendig pleietrengende. Finnes det råd?

Åååh. Føler med deg;(.. Jeg og sliter med bekkenet. Og legen min er ikke den mest fantastiske og hensynsfulle, så i dag når jeg var der ba jeg om henvisning til fysioterapi (som jeg utrolig nok fikk) og hun forlenget sykemeldingen min som er på 50%. Det gjør egentlig kjempe vondt å gå,stå til og med ligge er vondt til tider. Jeg går til kiopraktor 2 ganger i mnd. Vet ikke egentlig hvor godt det hjelper meg, for nå sitter smertene mine veldig inni bekkenet/lysken og kiropraktor jobber med korsrygg/sete. Så gleder meg til time hos fysio, men etter en tlf ned til fanafysio på nesttun vet jeg virkelig ikke hvor lang tid det kan ta før jeg i det hele tatt får time..

Hater å være gravid jeg.. Alt er bare dritt. Hehe.. I morgen skal jeg på jobb, og om det er vondt som i VONDT skal jeg rettog slett ringe legen å kreve 100 % sykemelding!!

Håper du føler deg bedre! Lykke til hos kiropraktor! Håper det hjelper deg! Klem

Jeg synes faktisk også det er ganske dritt å være gravid. Skjønner at det bare er godt ment når folk sier "så hyggelig", og jeg har tilgode å svare med et eller annet jeg helst bør holde for meg selv. Veldig koselig å utforske babyjungelen med alt av utstyr som skal skaffes, og planlegge så smått. Likevel gir det en bismak når helsa er så varierende at alt en hadde tenkt å gjøre av lett trening, selskapeligheter og sunn mat nesten må skrinlegges. 

Kanskje lurt å forhøre seg flere steder? Veldig kjedelig å måtte gå lenge med bekkenplager... Hvis du ikke klarer å gå, har du ikke noe på jobb å gjøre. Dumt å risikere at ting blir verre. Det er dessverre ingen som takker deg den dagen du ikke kommer deg ut av sengen. 

Føler veldig med deg Sniksanne. Og deg også Beibilykke :( Hadde en helt forferdelig bekkenløsning med førstemann, gikk til fysio hver uke, men ingenting hjalp. Jeg får smertene framme i skambenet/symfysen og det er helt forferdelig. Denne gangen begynte det allerede rundt uke 7-8 og jeg fikk nesten helt panikk. Heldigvis gikk det litt over, men er langt fra bra. Er omplassert på jobben siden jeg har en ganske fysisk tung "mannfolkjobb", men det hjelper ikke noe særlig for nå står jeg rett opp og ned i timesvis. Ikke behagelig.

Det er nok bare til å lytte til kroppen og ikke gjøre ting som forverrer smertene. Da kan man i verste fall ende opp med å aldri bli helt bra igjen.

Godt å høre at det ikke bare er meg som synes det å være gravid er noe dritt :P

Liker ikke helt at kroppen forandres sånn og at jeg blir så "ubrukelig". Og hvertfall alt man må unngå av mat da! Gubben satt å koste seg med brie og spekeskinke i dag. Jeg hadde tubeosten min jeg :P

Og tiden går jo så sinnsykt seint!!

Huff, så utrolig kjipt at dere skal ha det sånn. Det er absolutt ikke sånn jeg opplever det å være gravid, men skjønner jo nå at jeg er veldig heldig.

Men det erjo sån ndet skal være, sånn egentlig, det skal jo være en fin og vakker tid... Forferdelig at dere må oppleve så mye smerte og at dere hater å være gravid.. Jeg "elsker" det nemlig, og unner alle å kjenne på denne følelsen...

Det er jo ikke noen trøst å høre på dette, men håper dere får det bedre etter hvert, og at dere får den hjelpen som trengs :) En fattig trøst fra meg...

God klem til dere som trenger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...