Gå til innhold

Jeg har en kjempesterk angst for mørket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så sterk angst at jeg må be om å få sove sammen med mamma... :huh:  :o 
Jeg klarer aldri å sove med ryggen mot døren, og må alltid ha lyset på!
Hva skal jeg gjøre? Jeg har ADHD også, så jeg vet ikke om det er et tilleggsproblem der...

Noen andre mørkredde? Jeg er snart 30 år, så jeg burde ha vokst det av meg, synes jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ADD og sterk angst for mørket og å være helt alene.

I mørket ser jeg mørke skikkelser, hører lyder, hører lyder med lyset på også. Her står tv'n nesten alltid på når jeg er hjemme fordi den gjør det bedre å takle angsten med lyd og bilder. Om jeg må slå den av for at den ikke skal bli for varm (angst for brann også...) setter jeg på radioen eller setter på netflix på pc'n. Kan ikke legge meg uten lyd. 

Er livredd for innbrudd, å bli utsatt for vold, kidnapping av barna, brann, at taket skal falle ned på oss eller at huset i det hele tatt skal rase sammen, at barna våkner til en død mamma og ikke kommer seg ut på grunn av låst dør, at jeg skal våkne til barn som har kommet seg ut døra og stukket av eller er døde osv.. Livredd for alt.

Kan ikke ligge/stå med ryggen mot rommet uten å se meg tilbake hele tiden. Føler noen tar meg. Hører og ser mye rart som ikke er der og bare venter på å bli drept.

Hater å dusje på grunn av dette. Da føler jeg virkelig at jeg mister kontrollen over hva som skjer i leiligheten. Sover også på sofaen fordi jeg føler jeg har best kontroll når jeg oppholder meg i stua.

Dette er veldig mildt de månedene det er lyst mer eller mindre hele døgnet, men fy så slitsomt når det er mørkt nesten hele tiden. Sover veldig dårlig også på grunn av angst for å forsove meg og det gjør det verre

Anonymous poster hash: 42a78...d51
Skrevet

Skjønner. Jeg klarer ikke å være alene. MÅ ha noen der. Det er derfor jeg bor i kjelleren hos min mor og far.
Tusen takk for svar!
Finnes det noen medisiner som kan fungere?? Jeg er ikke tilhenger av medisiner, men jeg begynner å bli desperat!

Skrevet

Sliter med mye av det samme, er 21 og så hemmet av angsten at jeg på vinteren må legge opp dagene mine etter når det blir mørkt, fordi jeg ikke klarer å gå utenfor døren alene når det er mørkt.. Er ikke redd for mørket innendørs så lenge jeg har kontroll på lyset, men får alvorlige angstanfall hvis strømmen går, ligger sammenkrøllet i fosterstilling til lyset kommer på igjen, uansett hvor mange timer det tar.. Slitsomt!!

Anonymous poster hash: a6475...5ba

Skrevet

Jeg er litt mørkredd ja, men går som oftest bra så lenge jeg er innendørs. Hadde strømmen gått så hadde jeg fått totalt panikk! Søsteren min er 22 år og har vel aldri sovet en natt alene. Om foreldrene mine skal bort, så overnatter jeg hos henne. Det må være slitsomt å ha det sånn.. 

Anonymous poster hash: 3c26f...6dc
Skrevet

Jeg er også veldig mørkredd! Selv når jeg er hjemme alene og det er lyst(er skikkelig husredd). Redd for å lukke badedøren(også kommer det noen å slår lyset av, kommer zombier ol.hehe har ikke de tankene når jeg har andre rundt meg. Må lukke allt av gardiner tilfelle det plutselig skulle komme noen utenfor å se inn... løper som en galning om jeg må opp på natta og inn på badet hehe. Hehe når jeg ser meg selv skrive dette så skulle jeg tro jeg var helt gal:p

Skrevet

Jeg er litt gal, så det så, 2 prinser <3 . ;-)
Tusen takk for svar alle sammen. Jeg er ikke alene altså! Men medisiner da? Ingen som har prøvd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...