Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Og i såfall, hvilken type og hvordan fester dere den? Jeg har en liten klatremus og utbryterkonge på 11 mnd, og skjønner ikke hvordan jeg skal få sikre ovnen godt nok. Ovnen vår står i et hjørne og jeg vurderer å lage noe (rettere sagt å få mannen til å fikse) en skikkelig garde foran sånn at det blir trygt nok. Jeg elsker å fyre, men er livredd for at han skal brenne seg. Å si nei og fjerne han fra faren faller på stengrunn - han bare ser på meg, kjefter litt og gjør akkurat som han vil
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 3 unger, aldri hatt beskyttelse og ingen uhell. Lærte dem fort at ovnen rører man ikke Anonymous poster hash: 3ac55...1a0
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 3 unger, aldri hatt beskyttelse og ingen uhell. Lærte dem fort at ovnen rører man ikke Anonymous poster hash: 3ac55...1a0 Ingenting er jo bedre, men hvordan lærte du de det? Min viljesterke krabat tar ikke beskjed fra noen, han gjør akkurat som han vil selv om han har blitt fjernet fra situasjonen 100 ganger. Tar virkelig imot gode råd
Rødhette <309+<312 Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Vi har Mygate multigitter, er veldig fornøyd med den. Min gutt på snart 13 mnd skjønner ikke at ovnen er varm og det er fyfy oog ta på den, så peisgitter er et must her iallefall. Husker eldste var ca 1,5-2år når vi ikke trengte peisgitter på mer.
Poetika med K Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Vi har vårt ildsted i en del av stuen som vi stenger av med trappegrind slik at minstemann ikke krabber inn dit. Er ikke så fan av at han skal lære slikt "the hard way".
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Hadde ikke beskyttelse. Vi har lært ham at varme er farlig så han holder seg langt unna. Samme med biler. Utfordrer oss på mye men ikke på dette :-) 2 år nå. Anonymous poster hash: 761ba...99b
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Hadde ikke beskyttelse. Vi har lært ham at varme er farlig så han holder seg langt unna. Samme med biler. Utfordrer oss på mye men ikke på dette :-) 2 år nå. Anonymous poster hash: 761ba...99b Jeg skjønner at noen barn tar det lettere enn andre, men hvordan kunne dere være trygge på at han aldri rørte ovnen? Våget dere å gå fra han alene i det rommet ovnen var? Det holder dessverre at de er "ulydige" en gang og de trenger ikke mange sekundene før katastrofen er et faktum *grøss*
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Syns det er teit når folk sier at dem rører ikke, dem har lært at det er farlig osv.... Eller at dem bare brenner seg en gang.... Men det er alt for seint den dagen dem brenner av seg huden.... Våres gikk heller ikke bort til peisen, men satt opp my gate fordet... Anonymous poster hash: 45292...7f3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Hadde ikke beskyttelse med nr 1 som er 2 år nå. Kommer heller ikke til å kjøpe til baby i magen blir klatremus. Lot jenta vår kjenne med fingeren på ovnsbrettet en kjapp tur. Så hun kjente at d var varmt men uten at hun brente seg. Alltid holdt seg unna ovner d er varme i. Sikkert mange som synes dette er helt forferdelig å gjøre, men d funka her i huset. Har heller ikke beskyttelse fremfor komfyr og ingen låser på skapdører på kjøkkenet. Tilpasset innholdet i skapene til ungen. Hun fikk en skuff og et skap på kjøkkenet for å rote med- fungerte veldig bra:) Anonymous poster hash: 94c46...293
Iiiiik Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Men det står jo varme ut fra ovnen, de kjenner at det er ubehagelig når man fyrer, gjør de ikke? Det har i hvert fall alle mine gjort. Har ikke trengt å gjøre noe som helst egentlig. Fulgte tett med de første dagene etter oppfyring på høsten, men så at de gikk i bue utenom.
☆☆☆ Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Har ei multigrind, ikkje festa i veggen. No står den foran trappa ned frå verandaen, men når utesesongen er over kjem den inn.
Prinsemammaen Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Vi har også tre barn og har aldri hatt beskyttelse foran ovnen. Aldri hatt uhell heller. Det du gjør er at du fyrer som en gal på ovnen slik at den blir ekstremt varm. Så setter du deg ned foran den (ganske nært, slik at dere kjenner varmen skikkelig) med barnet ditt, og jeg lover deg han lærer seg at den ovnen holder man seg langt unna.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 To barn og en til på vei og har aldri og kommer heller ikke til å ha noe beskyttelse foran peisen. Da peisen er varm holder de seg unna, barn kjenner jo varmen og skjønner at de ikke skal legge hånda på den, de er jo ikke dumme heller! Anonymous poster hash: 05e26...449
Magia Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Min begrensa erfaring (har bare ett barn) tilsier at barna skjønner at man ikke skal ta på, fordi, som iiik sier, så er det varmt langt ut i rommet fra ovnen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Men uhell da? Herjing og basing i stuen kan vel fort føre til at de glemmer seg ut/mister balansen og kommer borti uten at det er meningen? Konsekvensen er jo fatal om uhellet er ute! Anonymous poster hash: af891...e7c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 JA! har gitter foran ovnen. Frøkna vår på to år vet at ovnen er noe hun ikke skal ta på og tar ikke på den nå om sommeren heller men har gitter foran uansett da ulykker kan oppstå. Selv ble jeg brent på hendene da jeg var liten. Visste godt at jeg ikke skulle ta på ovnen og gikk gjerne langt unna den, men en dag snublet jeg og som barn strekker man da seg etter det nærmeste. det førte til to brente håndflater. Bedre å være førevar mener nå jeg. Gitter fåes kjøpt i alle barneytstyrsbutikker. Anonymous poster hash: f7a17...ddb
Magia Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Men uhell kan jo skje uansett. Skal man beholde grinda helt til barna flytter ut da eller?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 En ti-åring kan snuble og brenne hendene på ovnen. En ett-åring kan falle og slå seg på selve beskyttelsesgrinda.... Dersom ungen ikke "mangler" noe trenger man ikke grind foran en peis/ovn, de er faktisk ikke så dumme som noen av dere tror. De kjenner varmen!!!! Anonymous poster hash: 05e26...449
Tarssan Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Men det står jo varme ut fra ovnen, de kjenner at det er ubehagelig når man fyrer, gjør de ikke? Det har i hvert fall alle mine gjort. Har ikke trengt å gjøre noe som helst egentlig. Fulgte tett med de første dagene etter oppfyring på høsten, men så at de gikk i bue utenom. Dette er min erfaring og. Tre barn som alle fort lærte å gå/krype i bue rundt ovnen. Å det uten egentlig å lære de det. De merker jo strålevarmen og jo nærmere de er jo varmere er det jo. Når det er sagt lot jeg de ikke være alene i stuen når det var fyr i ovnen sånn i tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Vi har slik mulitgrind foran ovnen med 5 ledd og port, festes i veggen men kan kneppes av og på etter behov (veldig greit om dere har en som trenger det nå og planlegger flere som trenger det senere for da lar man bare festene stå) Her har vi prøvd og prøvd å få jenta vår til å skjønne at det er vamt på ovene men til ingen nytte, vi har latt henne ta på den når det ikke var glovarm og ho skjønte det der og da, men ti min etter var det på an igjen.. og i løpet av de to ukene vi gjorde dette før vi fikk gitter er som glemt. Ho vet det er varmt å sier: Off!! foran den, men går bort for å ta på uansett... Her kommer det en til i høst, så vi kommer nok til å ha grinden oppe frem til minstemann er stor nok til å ikke ta på og forstår at den er varm. Anonymous poster hash: bd7e7...949
Optatium Skrevet 1. september 2013 #21 Skrevet 1. september 2013 Her var det mye dustete svar! Barn reagerer ikke likt på varme som voksne, og er de små nok har de heller ikke refleksene som gjør at de tar til seg armene. Derfor har andre og tredje grads forbrenning i begge hendene, og kommer alltid til å ha gitter foran ovnen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #22 Skrevet 1. september 2013 Her var det mye dustete svar! Barn reagerer ikke likt på varme som voksne, og er de små nok har de heller ikke refleksene som gjør at de tar til seg armene. Derfor har andre og tredje grads forbrenning i begge hendene, og kommer alltid til å ha gitter foran ovnen. Noen har vel bare barn som er litt smartere enn andre... Her har 3 barn vokst opp og de har alle tre skjønt at de ikke skal ta på ovnen! Anonymous poster hash: 05e26...449
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #23 Skrevet 1. september 2013 Her var det mye dustete svar! Barn reagerer ikke likt på varme som voksne, og er de små nok har de heller ikke refleksene som gjør at de tar til seg armene. Derfor har andre og tredje grads forbrenning i begge hendene, og kommer alltid til å ha gitter foran ovnen. Noen har vel bare barn som er litt smartere enn andre... Her har 3 barn vokst opp og de har alle tre skjønt at de ikke skal ta på ovnen! Anonymous poster hash: 05e26...449 Godt at barna er smarte da, de har det tydeligvis ikke fra deg......Herrefred, for et svar! Anonymous poster hash: af891...e7c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #24 Skrevet 1. september 2013 Her var det mye dustete svar! Barn reagerer ikke likt på varme som voksne, og er de små nok har de heller ikke refleksene som gjør at de tar til seg armene. Derfor har andre og tredje grads forbrenning i begge hendene, og kommer alltid til å ha gitter foran ovnen. Noen har vel bare barn som er litt smartere enn andre... Her har 3 barn vokst opp og de har alle tre skjønt at de ikke skal ta på ovnen! Anonymous poster hash: 05e26...449 Godt at barna er smarte da, de har det tydeligvis ikke fra deg......Herrefred, for et svar! Anonymous poster hash: af891...e7c Om du leser hele tråden er det MANGE som ikke har noe foran, og flere av de har hatt menge barn. Ingen av de er bortpå ovnen fordi de kjenner at det er varmt! Hvordan det kan gjøre at du ikke tror jeg er smart er meg en gåte! Men du er vel så lur, du! Anonymous poster hash: 05e26...449
Optatium Skrevet 1. september 2013 #25 Skrevet 1. september 2013 Ano 22.10: møkkakjerring!! Jeg var kanskje ikke et smart barn, men er man 9 mnd så tenker man kanskje ikke så langt. Poenget mitt bar vel mer at jeg ville ikke satset på smarthetsgraden til barnet mitt, 13 operasjoner fylte 20 er ikke så moro annet enn at jeg helst vil unngå det for mine barn. Må være fint å være perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå