Gå til innhold

Når sluttet dere med ...

Lisse_01

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med første sluttet vi med mme da han var ett år, og babygråt da han var ca 15 måneder. Han fikk havregrøt etter det. Yngste har ikke sluttet med noen av delene, og er straks 16 måneder.. Mye styr med han og mat, så jeg stresser ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graut er det omtrent slutt på no (16 mnd), siste månad har ho kanskje fått 3 porsjonar. MME (nan 4) får ho enda, men ho får vanleg melk i barnehagen. Kan vel hende at vi går over til det heime også når vi har brukt opp pulverpakken, får sjå det an. Synes det er praktisk og greit med pulveret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For i teorien kan vi slutte med både grøt og MME når han er 12 mnd sant?

I allefall MmE. Grøt tror jeg at jeg forsetter med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delane er nødvendig, men det varierer kva ein finn praktisk.

Om barnet er småspist og/eller sær i kosten er det kjekt at desse varene inneheld jern og vitaminer, men "normale" barn har ikkje noko behov for spesialmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldstemann sluttet vi med grøt litt etter bhg start, ca 16 mnd var han da, han ville heller ha brødskive enn grøt da. Han drakk mme til han var 15 mnd.

Minste er snart 13 mnd og spiser grøt og drikker mme enda :-) Har prøvd litt vanlig melk til han men han blir litt dårlig i magen av det, så foreløpig får han mest mme, og smaksprøver på vanlig melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nå 18 mnd og grøt får han kun i ny og ne til frokost eller kvelds nå. Babygrøt sluttet han tidlig med egentlig.nbegynte å lage havregrøt til han fra han var ca 10 mnd. Og etter 1 år så lagde jeg det med 50% melk også. Hvis han har spist dårlig i løpet av dagen så får han havregrøt til kvelden for da spiser han mye når han får spise selv.

Nan får han enda da han har slitt mye med søvn og vekt (trengt mye veske i perioder) og når han våkner i 5tiden så får han det på en flaske og klarer da å drøye 30min til før det er opp.

Ellers hjemme når han sover i vogn får han en flaske å sovne på. Da vi alltid har fartet mye rundt er det mer praktisk med nan pulver og varmt vann på termos enn vanlig melk,, bare det som gjør at vi har fortsatt med det.

I barnehagen får han vanlig melk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME sluttet jeg med når han var 1 år.

Da hadde han vært drittlei av MME lenge,men følte på presset fra helsesøster om at han MÅTTE ha det frem til minst 12 mnder.

Grøt får han enda å han blir 2 år neste måned.

Han får to brødmåltider i barnehagen så synst det blir litt mye med brød til kvelds også da.

Dessuten er han glad i grøten sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sluttet helt med MME enda, han er 14 mnd. Butikkgrøt har han aldri fått, men avocadogrøt blir en aldri for gammel til å spise så det eller middag blir det til kvelds :-)

Anonymous poster hash: 642a0...2ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med mme rundt året. Fått vanlig havregrøt fra han var 8 mnd. Han syntes babygrøten bar kipe greier i forhold, så da ble det havregrøt eller brødskiver. Er nå 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vi blandet MME og kumelk fra ca. 11mnd, og var over på kun kumelk noen få uker senere. Hun spiser også yoghurt og ost, så det er ikke fulle flasker både morgen og kveld. Vi sluttet med babygrøt rundt samme tid, og lager havregrøt av lettkokte havreflak som her kjørt i stavmikser. Kjør endel om gangen og oppbevar tørt i en boks. Kok den opp med litt vann og bland med en halv most banan eller litt melk og rosiner. Går ned på høykant her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste sluttet med både grøt og mme da han var ca 1 år.

Mm og mme har han aldri vært noe glad i, vi måtte presse det i han den siste tiden. Vanlig kumelk elsket han heldigvis. Han er også typen som helst ikke ville ha most mat, derfor var grøt aldri noe suksess.

Så fort vi kunne begynne med brødskive og mat med biter spiste han masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...