Gå til innhold

Lure seg til ul?

Anbefalte innlegg

Har utrolig lyst til å dra på ul igjen. Ikke bare fordi jeg er nysgjerrig, men også fordi ulapparatet de brukte på meg var av usedvanlig dårlig kvalitet. Nesten så jordmor gjetta seg til de ulike organene. Jeg har kun vært på oul, og har virkelig ikke råd til privatul (student uten arbeid og lånekassens lange behandlingstid). Hva syns dere om at folk i min situasjon kanskje lurer seg til en ul.... Er bekymret til tross for at jeg er 30 uker nå og har grubbla over dette siden uke 17.

Anonymous poster hash: 6e40f...c91

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144077208-lure-seg-til-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes UL bør taes privat dersom det ikke er noe medisinsk grunn til det.

Her jeg bor er det noe kø for å få UL. Og da synes jeg det bør være forbeholdt de med risikosvangerskap eller de som har reelle bekymringer som magesmerter, lite fosterbevegelse, fostervannslekkasje, fall, blødninger osv.

Ta kontakt med føden og hør hva de sier. Verste som kan skje er at du får et nei :)

Ikke noe godt å gå å være bekymret. Har evt jordmor på helsestasjonen ul? Eller er det noen leger/gyn i nærheten som har det som ikke koster skjorta?

Vi har heller ikke sett noe særlig på bildene, men det er ikke apparatet det er noe i veien med...

Anonymous poster hash: 20d19...169

På "mitt" sykehus var der en JM som var under utdanning og trente seg på UL et helt år. Hun tok feks inn gravide på kveldene da hun bodde borte fra hjemstedet og ville bruke tiden til noe fornuftig. Jeg fikk en ny UL etter innskrivningssamtalen i uke 36 pga en 'filleting'. Dette fordi hun ønsket trening og jeg fikk svar på mitt. Om det finnes flere slike er det jo vinn/ vinn situasjon.

Annonse

Syns det er fullstendig uetisk å lure seg til en UL. Huska at en ultralyd time faktisk koster prnger selv om du ikke betaler det selv! Det er rett og slett å snyte på staten. Tenk på de som av medisinske grunner MÅ ha UL, en som må vente enda lengre i kø pga slike som deg! Viss UL apparatet til jordmor du var hos hadde vært så dårlig at hun ikke hadde fått tatt målinger med det så hadde jo selvfølgelig ikke dette apparatet ært i bruk.

Anonymous poster hash: 9e373...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...