Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Har ei venninne, hun er grei nok, vi har kjent hverandre siden barnehagen. Hun har et barn som ikke oppfører seg skikkelig i mine øyne. Guttungen skal bestemme alt, greier ikke inngå kompromisser i lek, og han skal alltid splitte en gruppe med barn, og kun leke med en, og den ene er som oftes min sønn. Han skal alltid holde noen utenfor. han er dessuten både støyende og småfrekk mot både barn og voksne. Etter siste episode med utestengning som min sønn var med på Tok jeg han litt hardere for meg. Hver gang har jeg kommet med preken om "hvordan tror du x følte seg?", "hvordan hadde du likt om det var deg?", "er ikke du deg, kan ikke du si NEI og være snill med andre, slik som du var før?" Min sønn har alltid lovet bot og bedring, men uten resultat. Jeg har nå gitt beskjed til min gutt om at han ikke får lov å leke sammen med x mere, om han da ikke greier å oppføre seg mere. Jeg sa også at jeg kommer til å gi beskjed på skolen, om at han ikke får lov å være sammen med x igjen, om dette gjentar seg. Jeg hisser meg ikke opp over guttestreker, men jeg tolererer ikke at han holder utenfor andre til de begynner å grine, for så å fortsette ertingen. Mora til x ser ikke ut til å synest det er et stort problem. Jeg vet at foreldre til barn som har vært offer for sånt har gjort henne oppmerksom på sånt ved flere anledninger. Hun sa hun også hadde snakket med sin sønn, men utdypet ikke hvordan, og responsen til barnet. Jeg forsøker jo å kunne løse dette sammen, siden det oftest er våre gutter i fellesskap som er stygge. Men må understreke at min gutt ikke har gjort tilsvarende før de begynte å leke sammen, men det har hennes. Jeg har ikke nevnt frekkhet mot oss voksne når han er på besøk, bare sier i fra selv, både jeg og mannen. Er redd gutten min skal få mobbe stempel på seg, og tror det kan bli vanskelig å bli kvitt både i klassen og blandt lærerene. Jeg vet ikke hvordan jeg går frem, føler jeg har nevnt det nok nå, men får ingen respons. Anonymous poster hash: c107b...5c9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 ta det opp med læreren alt på mandag, forklar situasjonen hvordan dere opplever det hjemme. og hva dere gjør for å prøve snu oppførselen. spør læreren hvordan gutten din oppleves på skolen og om læreren har flere andre forslag til hvordan ta tak i oppførselen Anonymous poster hash: d7af0...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå