Gå til innhold

Tips til bedre imunforsvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden mitt barn kom til verden har jeg gått på flere pencilinkurer og slik siden jeg var liten selv. Har tatt mandlene, legen mener jeg har for lavt imunforsvar p.g.a depresjon jeg har hatt etter tapet av en venn. Til tider har jeg vært på randen til innleggelse, men heldigvis har det gått uten å måtte gjøre noe sånt. Ifjor var jeg sammen Bf, iår er det slutt. Det er et bleiebarn, veldig frisk og glad. 

Tør ikke å kjøre på den sykesmellen som ifjor. Har ikke noen å spørre om hjelp med barnet ;) Vil jo gjøre dette selv, så vil ikke bli syk. 

Men siden tempraturen snudde litt og det kom noen røde blad på bakken, så har jeg allerede hatt to lette sykdommer på nakken. Ikke noe en paracet kan legge lokk på, og jeg slipper å prate for mye. 

Noen tips til vitamintilskudd eller lignende? 

Anonymous poster hash: cfb34...8cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idoform i en periode.

Sjekk nivået av jern, D-vitamin og B12. Ta tilskudd om du trenger.

C og B-vitaminer kan du trygt ta hver dag.

Sørg for å få i deg sunt fett (Olivenolje) fet fisk to ganger i uken og nok A-vitaminer. Er A-vitaminer i bla melkeprodukter. Drikk te.

Spis mer grønnsaker og kutt gjerne ned på hvitt brød, kjøtt og for mye sukker.

Vask hendene etter du har vært ute, nøye.

Prøv å spise variert, sov nok og stress ned :)

Anonymous poster hash: cc3e9...b56
Skrevet

Hold deg varm - dekk også til halsen når du er ute

Spis sunt

Få nok søvn

Tren regelmessig - gjerne ute i frisk luft

Vær nøye med håndhygienen

Senk skuldrene

Ta en blodprøve hos legen og sjekk om det er noen stoffer du mangler.

Lykke til!

Skrevet

Kjøp deg probiotika på helsekost eller apotek. Det bygger opp mageflora, når du går på penecilin blir de snille bakteriene også ødelagt så viktig å styrke opp:-) mye større doser bakterier i det en i biola feks. - nok søvn -mindre stress(prøv meditering)- tren - spis sunt og hold deg varm!

Anonymous poster hash: 8fc93...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...