Ikkenonick Skrevet 1. september 2013 #26 Skrevet 1. september 2013 FrP ser hennes problematikk med å bli gravid. Det å deretter ha et barn, ha råd til det, og sørge for utdannelse og helsetjenester ser de derimot ikke verdien av... Da er billigere alkohol viktigere. Å trekke frem alkoholpolitikken og asylpolitikken, sier bare litt om hvor lite du vet om frep eller de andre partiene for øpvrig. DEt er pinlig, det er flaut, og du burde la være å diskutere politikk dersom du ikke kan argumentere litt bedre for deg. ha ha ha sku likt å se deg i et parti... beklager asså, men når du trekker frem ting, som ikke er det mest vesentlige for mennesker, og som ikke er en brøkdel av politikken de eller andre kjører, da fremstiller du deg selv som rimelig hjernedød Anonymous poster hash: 4fd9e...84e First off; har jeg gjort deg noe jeg ikke vet om? Second; Hvor er din argumentasjon? Utover personangrep? For det har seg nemlig slik at normal retorikk fungerer mye bedre dersom man faktisk skal inngå i diskusjon og debatt enn hva det gjør dersom man åpner med et personangrep. Poenget mitt er; jeg åpnet ikke for diskusjon, jeg ytret en mening. Og jeg er ganske sikker på at jeg kjenner partiprogrammene ganske så godt. Og det er hyggelig at du skulle likt å sett meg i et parti, for jeg har et. Du må huske å krysse av på meg når du stemmer! Og siden du ikke engang vet hvem jeg er så er muligheten faktisk tilstede for at du gjør det, dersom du bor rett sted Noe du hadde lyst til å diskutere forresten? Sak og ikke person? Bare spør, så får vi se hvor du står, selv om jeg tror jeg vet det allerede. PS; asylpolitikken? Hvor nevnte jeg den? ey! dersom dere ikke skal diskutere politikk i forbindelse med eggdonasjon så kan dere ta dette utenfor denne tråden? takker!!! Anonymous poster hash: 0880c...9f1 Good point, beklager! Ifht eggdonasjon er jeg fremdeles enig i at situasjonen er vanskelig, og at man helt klart bør se på åpning for dette også her i Norge. Ferdig snakka:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #27 Skrevet 1. september 2013 kjempesynd for søsteren din!! kan ikke en gang begynne å forestille meg hvor fryktelig det må være...MEN det er ganske stor forskjell på eggdonasjon og sæddonasjon. det krever en del mer av kvinnen å donere egg, enn hva det kreves av en mann å donere sæd. blant annet kraftig hormonbehandling, og medisinsk inngrep for å få ut eggene. og så skal man som kvinne være helt sikker på at man selv er ferdig med å få egne barn, for vi produserer jo ikke flere egg...bodde tidligere ett land hvor eggdonasjon var lovlig, og har flere ganger opplevd å få forespørsel om å stille som donor til det offentlige helsevesenet. det var ikke gøy, særlig ikke når følelsesladede argumenter ble trykket opp i ansiktet på en... jeg er helt for at vi alle skal ta vare på hverandre, og at vi skal fordele ressurser og rettigheter noenlunde likt blant folk...men følte det ble for mye at jeg skulle utsette meg selv for medisinsk behandling for å forebygge andres barnløshet, og i tillegg gamble med min egen fremtidige fruktbarhet.syns dette er ett viktig aspekt av diskusjonen om eggdonasjon skal bli lovlig i norge eller ikke, så kom gjerne med flere argumenter både for og i mot. dette trenger å bli diskutert blant oss som er de eventuelle aktuelle donorne. Anonymous poster hash: a7cb2...bf3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #28 Skrevet 1. september 2013 kjempesynd for søsteren din!! kan ikke en gang begynne å forestille meg hvor fryktelig det må være... MEN det er ganske stor forskjell på eggdonasjon og sæddonasjon. det krever en del mer av kvinnen å donere egg, enn hva det kreves av en mann å donere sæd. blant annet kraftig hormonbehandling, og medisinsk inngrep for å få ut eggene. og så skal man som kvinne være helt sikker på at man selv er ferdig med å få egne barn, for vi produserer jo ikke flere egg... bodde tidligere ett land hvor eggdonasjon var lovlig, og har flere ganger opplevd å få forespørsel om å stille som donor til det offentlige helsevesenet. det var ikke gøy, særlig ikke når følelsesladede argumenter ble trykket opp i ansiktet på en... jeg er helt for at vi alle skal ta vare på hverandre, og at vi skal fordele ressurser og rettigheter noenlunde likt blant folk...men følte det ble for mye at jeg skulle utsette meg selv for medisinsk behandling for å forebygge andres barnløshet, og i tillegg gamble med min egen fremtidige fruktbarhet. syns dette er ett viktig aspekt av diskusjonen om eggdonasjon skal bli lovlig i norge eller ikke, så kom gjerne med flere argumenter både for og i mot. dette trenger å bli diskutert blant oss som er de eventuelle aktuelle donorne. Anonymous poster hash: a7cb2...bf3 takk. jeg kan ikke heller sette meg ordentlig inn i hvordan hun har det, da jeg har vært heldig og fått to barn på helt naturlig måte, men jeg ser henne jo gjennom alt dette og har ett godt innblikk i hva hun må gjennom av opp og ned turer, medisinering og økonomisk press. slik jeg ser det, bør det å donere og det å bruke donerte egg være helt opp til den enkelte, MEN jeg synes det burde være slik at dersom barnet, når han eller hun blir 18, ønsker å vite noe om sitt genetiske opphav, så bør han eller hun kunne få det. (dette gjelder selvfølgelig ved sæd donasjon også) jeg vet at dersom jeg plutselig hadde funnet ut at mamma eller pappa ikke er den "ekte" mamman eller pappan min, så ville jeg lurt på hvor/hva jeg "kommer fra"... det ville ikke gjort foreldrene mine til mindre foreldre på noen måte, og jeg ville ikke lett etter en "ny" mamma eller pappa, men jeg synes at det å vite sitt opphav er en menneskerett... Anonymous poster hash: 0880c...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå