Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Min kjære storesøster sliter voldsomt med å bli gravid hun er 40 og barnløs. De har brukt de 3 gratis forsøkene, hatt flere privatforsøk i danmare og bestemte seg til slutt for å reise lengre bort og prøve egg donasjon i følge dem "siste forsøk".... en lang reise og 100 000 kr senere testet hun i dag negativt. .. Og her sitter jeg med mine 2 perfekte, herlige barn som jeg "bare har fått" Si hva dere vil om frp, men de ser i hvertfall urettferdigheten i at kvinner uten friske egg ikke kan få hjelp i norge!!!!! Kjenner jeg er sint og frustrert og lei meg på hennes vegne, og så vet jeg ikke hva jeg skal si engang.... Anonymous poster hash: 0880c...9f1
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Min kjære storesøster sliter voldsomt med å bli gravid hun er 40 og barnløs. De har brukt de 3 gratis forsøkene, hatt flere privatforsøk i danmare og bestemte seg til slutt for å reise lengre bort og prøve egg donasjon i følge dem "siste forsøk".... en lang reise og 100 000 kr senere testet hun i dag negativt. .. Og her sitter jeg med mine 2 perfekte, herlige barn som jeg "bare har fått" Si hva dere vil om frp, men de ser i hvertfall urettferdigheten i at kvinner uten friske egg ikke kan få hjelp i norge!!!!! Kjenner jeg er sint og frustrert og lei meg på hennes vegne, og så vet jeg ikke hva jeg skal si engang.... Anonymous poster hash: 0880c...9f1 Sorry altså, men jeg stemmer ikke Frp pga. din søster og hennes barnløshet. Leit at hun ikke kan få barn, men jeg stemmer ikke Frp for alt i livet! Anonymous poster hash: 18b03...964
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Min kjære storesøster sliter voldsomt med å bli gravid hun er 40 og barnløs. De har brukt de 3 gratis forsøkene, hatt flere privatforsøk i danmare og bestemte seg til slutt for å reise lengre bort og prøve egg donasjon i følge dem "siste forsøk".... en lang reise og 100 000 kr senere testet hun i dag negativt. .. Og her sitter jeg med mine 2 perfekte, herlige barn som jeg "bare har fått" Si hva dere vil om frp, men de ser i hvertfall urettferdigheten i at kvinner uten friske egg ikke kan få hjelp i norge!!!!! Kjenner jeg er sint og frustrert og lei meg på hennes vegne, og så vet jeg ikke hva jeg skal si engang.... Anonymous poster hash: 0880c...9f1 Sorry altså, men jeg stemmer ikke Frp pga. din søster og hennes barnløshet. Leit at hun ikke kan få barn, men jeg stemmer ikke Frp for alt i livet! Anonymous poster hash: 18b03...964 Ikke meg heller, men håper det endrer seg snart. Min søster er langt fra alene... Anonymous poster hash: 0880c...9f1
Ikkenonick Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 FrP ser hennes problematikk med å bli gravid. Det å deretter ha et barn, ha råd til det, og sørge for utdannelse og helsetjenester ser de derimot ikke verdien av... Da er billigere alkohol viktigere.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Jeg tror ikke frp var hovedpoenget med denne tråden... Anonymous poster hash: 4268f...b99
magica fra tryll Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Men hvorfor blande inn Frp? Og hva var poenget med tråden?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Drit i frp da! Poenget mitt med den kommentaren er at det tydeligvis bare er drittpartiet som er villig til å gjøre noe for de ufrivillig barnløse. .. Anonymous poster hash: 0880c...9f1
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Men hvorfor blande inn Frp? Og hva var poenget med tråden? Frustrasjon og at hun ikke vet hva hun skal si til søsteren, tipper jeg... Anonymous poster hash: 4268f...b99
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Begynte hun å prøve tidlig med å få barn da? Eller ventet hun til hun var over 30/35? ALLE vet at jo tidligere en begynner på prøvingen jo større sjanse er det for å kunne bli gravid. Anonymous poster hash: 3ef4b...002
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Det er trist at ikke søsteren din får det etterlengta barnet, men jeg synes ikke at staten skal bekoste ubegrensede forsøk hos alle og enhver, spesielt ikke når man er blitt 40 år, alle vet jo at fruktbarheten synker betraktelig etter 35. Anonymous poster hash: b76e6...412
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Jeg synes også at om man venter med barn til over 35 bør man være klar over at det kanskje ikke går. Heldigvis er det mange fine barn rundt om i verden som har mistet familien sin og som trenger et sted å vokse opp i trygge rammer. Man bliver ikke en dårligere mor fordi man ikke selv går gravid. Anonymous poster hash: bcedc...08f
magica fra tryll Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Det er kjempetrist at hun ikke blir gravid. Kanskje du kan være donor, så kan dere reise sammen til utlandet. Vet at de noen steder tar ekstra egg som betaling.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Din søster får ihvertfall3 forsøk betalt, i motsetning til single som må betale alt alene. Anonymous poster hash: 7da9d...801
☆☆☆ Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Er ikkje så mykje å seie som kan trøste, men la ho få vite at du føler med dei.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Jeg synes eggdonasjon burde vært lov i Norge. Er det ok med sæddonasjon, bør det være ok med eggdonasjon. Synes derimot at det skal være en maksgrense for antall forsøk betalt av det offentlige. Synes det er trist at din søster ikke får et etterlengtet barn, men vi kan ikke bruke ubegrenset med midler på å hjelpe de ufrivillig barnløse. Anonymous poster hash: 0fd55...526
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Jeg vet åssen du har det, men her er det snakk om ei veldig god venninne da. Hun har slitt med problemer "oppi der" i lengere tid. Og alle venninnene rundt henne får barn eller er gravide. Og det ser mørkt ut for henne, desverre Syntes det er skikkelig kjipt selv.. Hun er vel det man kaller en mamma uten ett barn.. Jeg vet ikke hva man skal si der jeg. Greier liksom ikke helt det selv. Men hun her, og din søster også sikkert, er verdens beste "tante" (og tante), og hun er såå gla i vår lille her.. Er litt sårt å se.. Jeg syntes så absolutt eggdonasjon bør være lovlig! Men jeg skulle også ønske at man åpnet mulighetene for surrogati her jeg da.. For her er det ikke eggene hennes det er noe galt med, men livmoren. Nå vet jeg at den saken i India der en kvinne døde i fødsel da hun skulle føde ett barn til et norskt par er rimlig fersk, men hadde det vært lov med surrogati her hadde vedkomne fått ordentlig oppfølging, og man vet jo at en fødsel faktisk ikke er risikofritt. Syntes det er synd at det ikke er lov her altså.. Muligheten er der, men så har vi loven da.. Utrolig synd.. Anonymous poster hash: 53673...64f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Men hvorfor blande inn Frp? Og hva var poenget med tråden? Frustrasjon og at hun ikke vet hva hun skal si til søsteren, tipper jeg... Anonymous poster hash: 4268f...b99 takk..... godt noen kan lese med forståelse.... Begynte hun å prøve tidlig med å få barn da? Eller ventet hun til hun var over 30/35? ALLE vet at jo tidligere en begynner på prøvingen jo større sjanse er det for å kunne bli gravid. Anonymous poster hash: 3ef4b...002 for det første så regner vel ALLE 25 åringer med at de KAN få barn... til neste år kanskje? for det andre har de vært prøvere i 15 år nå. Det er trist at ikke søsteren din får det etterlengta barnet, men jeg synes ikke at staten skal bekoste ubegrensede forsøk hos alle og enhver, spesielt ikke når man er blitt 40 år, alle vet jo at fruktbarheten synker betraktelig etter 35. Anonymous poster hash: b76e6...412 ingen her som forventer gratis forsøk. som sagt har de hatt sine 3 gratis forsøk og betalt selv etter det men alt blir ekstra dyrt når de må ut av landet... Jeg synes også at om man venter med barn til over 35 bør man være klar over at det kanskje ikke går. Heldigvis er det mange fine barn rundt om i verden som har mistet familien sin og som trenger et sted å vokse opp i trygge rammer. Man bliver ikke en dårligere mor fordi man ikke selv går gravid. Anonymous poster hash: bcedc...08f adopsjon er ikke for alle. det er ett personlig valg som jeg respekterer. Din søster får ihvertfall3 forsøk betalt, i motsetning til single som må betale alt alene. Anonymous poster hash: 7da9d...801 synes det er vanskelig å sammenligne det at noen ikke kan bli gravide med noen som kan men ikke vil gjøre det naturlig... utrolig mange single gravide der ute som ikke har betalt ei krone... Jeg vet åssen du har det, men her er det snakk om ei veldig god venninne da. Hun har slitt med problemer "oppi der" i lengere tid. Og alle venninnene rundt henne får barn eller er gravide. Og det ser mørkt ut for henne, desverre Syntes det er skikkelig kjipt selv.. Hun er vel det man kaller en mamma uten ett barn.. Jeg vet ikke hva man skal si der jeg. Greier liksom ikke helt det selv. Men hun her, og din søster også sikkert, er verdens beste "tante" (og tante), og hun er såå gla i vår lille her.. Er litt sårt å se.. Jeg syntes så absolutt eggdonasjon bør være lovlig! Men jeg skulle også ønske at man åpnet mulighetene for surrogati her jeg da.. For her er det ikke eggene hennes det er noe galt med, men livmoren. Nå vet jeg at den saken i India der en kvinne døde i fødsel da hun skulle føde ett barn til et norskt par er rimlig fersk, men hadde det vært lov med surrogati her hadde vedkomne fått ordentlig oppfølging, og man vet jo at en fødsel faktisk ikke er risikofritt. Syntes det er synd at det ikke er lov her altså.. Muligheten er der, men så har vi loven da.. Utrolig synd.. Anonymous poster hash: 53673...64f ja, det er akkurat det som er så frustrerende... vitenskapen KAN hjelpe, men loven stopper dem.... min søster svarer ikke på telefonen, så jeg regner med hun og mannen hennes vil være i fred i dag. hun er verdens beste tante til mine barn på alle mulige måter, og jeg deler og inkluderer henne så mye jeg kan, men det er litt sårt å se og vite at hun så gjerne vil ha sin egen.... Anonymous poster hash: 0880c...9f1
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Begynte hun å prøve tidlig med å få barn da? Eller ventet hun til hun var over 30/35? ALLE vet at jo tidligere en begynner på prøvingen jo større sjanse er det for å kunne bli gravid. Anonymous poster hash: 3ef4b...002 Sto en forskingsartikkel fra Danmark i Dagbladet eller var det VG for litt siden ang. dette. Forskningen slo fast at kvinner mellom 34 og 39 år var like fruktbare som en kvinne på 25 år. Anonymous poster hash: 18b03...964
klishe89 Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Jeg må si jeg forstår deg og søsteren din veldig godt. Det er utrolig tungt å ikke kunne få barn når "alle" andre rundt henne får, og jeg skjønner at det er trist for deg som ikke kan gjøre noe som helst med det. Det er dessverre slik at noen aldri får barn og det er forferdelig tungt. Det som er utrolig bra er at du forstår hva søsteren din går gjennom istedenfor å komme med "råd" som gjør vondt verre. Hvis hun vil være i fred så er det bare å la henne. Det er flott å se at du støtter søsteren din. Fortsett med det. Jeg håper søsteren din lykkes med forsøket i utlandet. Hvis dere har mulighet til å støtte dem økonomisk hvis de har dårlig råd eller evt. hjelpe henne på andre måter ved å søke penger i et fond el.?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 FrP ser hennes problematikk med å bli gravid. Det å deretter ha et barn, ha råd til det, og sørge for utdannelse og helsetjenester ser de derimot ikke verdien av... Da er billigere alkohol viktigere. Å trekke frem alkoholpolitikken og asylpolitikken, sier bare litt om hvor lite du vet om frep eller de andre partiene for øpvrig. DEt er pinlig, det er flaut, og du burde la være å diskutere politikk dersom du ikke kan argumentere litt bedre for deg. ha ha ha sku likt å se deg i et parti... beklager asså, men når du trekker frem ting, som ikke er det mest vesentlige for mennesker, og som ikke er en brøkdel av politikken de eller andre kjører, da fremstiller du deg selv som rimelig hjernedød Anonymous poster hash: 4fd9e...84e
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #21 Skrevet 1. september 2013 Jeg må si jeg forstår deg og søsteren din veldig godt. Det er utrolig tungt å ikke kunne få barn når "alle" andre rundt henne får, og jeg skjønner at det er trist for deg som ikke kan gjøre noe som helst med det. Det er dessverre slik at noen aldri får barn og det er forferdelig tungt. Det som er utrolig bra er at du forstår hva søsteren din går gjennom istedenfor å komme med "råd" som gjør vondt verre. Hvis hun vil være i fred så er det bare å la henne. Det er flott å se at du støtter søsteren din. Fortsett med det. Jeg håper søsteren din lykkes med forsøket i utlandet. Hvis dere har mulighet til å støtte dem økonomisk hvis de har dårlig råd eller evt. hjelpe henne på andre måter ved å søke penger i et fond el.? vi har ikke mulighet til å støtte dem økonomisk, men vår far har, og jeg har sagt at jeg vil ikke at han skal tenke på meg dersom hun spør ham om penger til dette (han er litt opphengt i at vi skal få likt hele tiden) det er ikke min søsters feil at hun har dette problemet og at jeg ikke har det... Anonymous poster hash: 0880c...9f1
klishe89 Skrevet 1. september 2013 #22 Skrevet 1. september 2013 Jeg må si jeg forstår deg og søsteren din veldig godt. Det er utrolig tungt å ikke kunne få barn når "alle" andre rundt henne får, og jeg skjønner at det er trist for deg som ikke kan gjøre noe som helst med det. Det er dessverre slik at noen aldri får barn og det er forferdelig tungt. Det som er utrolig bra er at du forstår hva søsteren din går gjennom istedenfor å komme med "råd" som gjør vondt verre. Hvis hun vil være i fred så er det bare å la henne. Det er flott å se at du støtter søsteren din. Fortsett med det. Jeg håper søsteren din lykkes med forsøket i utlandet. Hvis dere har mulighet til å støtte dem økonomisk hvis de har dårlig råd eller evt. hjelpe henne på andre måter ved å søke penger i et fond el.? vi har ikke mulighet til å støtte dem økonomisk, men vår far har, og jeg har sagt at jeg vil ikke at han skal tenke på meg dersom hun spør ham om penger til dette (han er litt opphengt i at vi skal få likt hele tiden) det er ikke min søsters feil at hun har dette problemet og at jeg ikke har det... Anonymous poster hash: 0880c...9f1 Det er kjempeflott gjort av deg. Da får vi krysse fingrene for at din far hjelper søsteren din.
Ikkenonick Skrevet 1. september 2013 #23 Skrevet 1. september 2013 FrP ser hennes problematikk med å bli gravid. Det å deretter ha et barn, ha råd til det, og sørge for utdannelse og helsetjenester ser de derimot ikke verdien av... Da er billigere alkohol viktigere. Å trekke frem alkoholpolitikken og asylpolitikken, sier bare litt om hvor lite du vet om frep eller de andre partiene for øpvrig. DEt er pinlig, det er flaut, og du burde la være å diskutere politikk dersom du ikke kan argumentere litt bedre for deg. ha ha ha sku likt å se deg i et parti... beklager asså, men når du trekker frem ting, som ikke er det mest vesentlige for mennesker, og som ikke er en brøkdel av politikken de eller andre kjører, da fremstiller du deg selv som rimelig hjernedød Anonymous poster hash: 4fd9e...84e First off; har jeg gjort deg noe jeg ikke vet om? Second; Hvor er din argumentasjon? Utover personangrep? For det har seg nemlig slik at normal retorikk fungerer mye bedre dersom man faktisk skal inngå i diskusjon og debatt enn hva det gjør dersom man åpner med et personangrep. Poenget mitt er; jeg åpnet ikke for diskusjon, jeg ytret en mening. Og jeg er ganske sikker på at jeg kjenner partiprogrammene ganske så godt. Og det er hyggelig at du skulle likt å sett meg i et parti, for jeg har et. Du må huske å krysse av på meg når du stemmer! Og siden du ikke engang vet hvem jeg er så er muligheten faktisk tilstede for at du gjør det, dersom du bor rett sted Noe du hadde lyst til å diskutere forresten? Sak og ikke person? Bare spør, så får vi se hvor du står, selv om jeg tror jeg vet det allerede.
Ikkenonick Skrevet 1. september 2013 #24 Skrevet 1. september 2013 FrP ser hennes problematikk med å bli gravid. Det å deretter ha et barn, ha råd til det, og sørge for utdannelse og helsetjenester ser de derimot ikke verdien av... Da er billigere alkohol viktigere. Å trekke frem alkoholpolitikken og asylpolitikken, sier bare litt om hvor lite du vet om frep eller de andre partiene for øpvrig. DEt er pinlig, det er flaut, og du burde la være å diskutere politikk dersom du ikke kan argumentere litt bedre for deg. ha ha ha sku likt å se deg i et parti... beklager asså, men når du trekker frem ting, som ikke er det mest vesentlige for mennesker, og som ikke er en brøkdel av politikken de eller andre kjører, da fremstiller du deg selv som rimelig hjernedød Anonymous poster hash: 4fd9e...84e First off; har jeg gjort deg noe jeg ikke vet om? Second; Hvor er din argumentasjon? Utover personangrep? For det har seg nemlig slik at normal retorikk fungerer mye bedre dersom man faktisk skal inngå i diskusjon og debatt enn hva det gjør dersom man åpner med et personangrep. Poenget mitt er; jeg åpnet ikke for diskusjon, jeg ytret en mening. Og jeg er ganske sikker på at jeg kjenner partiprogrammene ganske så godt. Og det er hyggelig at du skulle likt å sett meg i et parti, for jeg har et. Du må huske å krysse av på meg når du stemmer! Og siden du ikke engang vet hvem jeg er så er muligheten faktisk tilstede for at du gjør det, dersom du bor rett sted Noe du hadde lyst til å diskutere forresten? Sak og ikke person? Bare spør, så får vi se hvor du står, selv om jeg tror jeg vet det allerede. PS; asylpolitikken? Hvor nevnte jeg den?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #25 Skrevet 1. september 2013 FrP ser hennes problematikk med å bli gravid. Det å deretter ha et barn, ha råd til det, og sørge for utdannelse og helsetjenester ser de derimot ikke verdien av... Da er billigere alkohol viktigere. Å trekke frem alkoholpolitikken og asylpolitikken, sier bare litt om hvor lite du vet om frep eller de andre partiene for øpvrig. DEt er pinlig, det er flaut, og du burde la være å diskutere politikk dersom du ikke kan argumentere litt bedre for deg. ha ha ha sku likt å se deg i et parti... beklager asså, men når du trekker frem ting, som ikke er det mest vesentlige for mennesker, og som ikke er en brøkdel av politikken de eller andre kjører, da fremstiller du deg selv som rimelig hjernedød Anonymous poster hash: 4fd9e...84e First off; har jeg gjort deg noe jeg ikke vet om? Second; Hvor er din argumentasjon? Utover personangrep? For det har seg nemlig slik at normal retorikk fungerer mye bedre dersom man faktisk skal inngå i diskusjon og debatt enn hva det gjør dersom man åpner med et personangrep. Poenget mitt er; jeg åpnet ikke for diskusjon, jeg ytret en mening. Og jeg er ganske sikker på at jeg kjenner partiprogrammene ganske så godt. Og det er hyggelig at du skulle likt å sett meg i et parti, for jeg har et. Du må huske å krysse av på meg når du stemmer! Og siden du ikke engang vet hvem jeg er så er muligheten faktisk tilstede for at du gjør det, dersom du bor rett sted Noe du hadde lyst til å diskutere forresten? Sak og ikke person? Bare spør, så får vi se hvor du står, selv om jeg tror jeg vet det allerede. PS; asylpolitikken? Hvor nevnte jeg den? ey! dersom dere ikke skal diskutere politikk i forbindelse med eggdonasjon så kan dere ta dette utenfor denne tråden? takker!!! Anonymous poster hash: 0880c...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå