Gå til innhold

Dere som har hatt bekkenløsning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var de første symptomene? Ble det mye værre?

Noen som har noen tips til hvordan man kan forebygge at det forværrer seg. 

Jeg er i uke 14 nå og har noen symptomer... Jobber i barnehage, så er redd det kan bli mye værre fort dersom jeg skal kunne fungere på jobb. Hva tror dere?

Anonymous poster hash: 7aa67...480
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.har det som deg. Er i uke 14+3 og begynner å slite veldig overalt fra korsrygg og ned i beina både fremme og bak ;/. Har en tung jobb innen produlsjon hvor vi står hele dagen.knapt muligheter med sittepauser/matpauser. Så ser ikke hvordan dette skal gå i lengden. Men jeg har like lite erfaring som deg ;/..

Jeg går til kiropraktor da. Det kan du jo prøve ut ;)

Skrevet

Jeg venter nr 3 og fikk bekkenløsning denne gangen. Hadde det ikke med de to andre. Fikk smerter i symfysen og korsryggen i uke 16. Har gått til fysio, men synes ikke det hjalp, verken bedre eller verre av det. Nå er jeg i uke 31 og har ikke blitt verre eller bedre. Fungerer i jobben min som sykepleier, selv om det er smertefullt til tider, kommer det an på hva jeg har gjort osv. 

Anbefaler deg å ikke gjøre ting som kan forverre det, som typisk tunge løft, støvsuging og vasking. Kjenner det godt når jeg har tatt et tungt løft på jobben. Bekkenbelte har mange god nytte av også, har vurdert det selv, men ikke kommet så langt enda. 

Anonymous poster hash: ed7fc...36e
Skrevet

Jeg går til fysio, uten at det hjelper. Er delvis sykmeldt pga det nå, og tror det blir 100% om ikke lenge. Jeg fungerer ikke hjemme etter jobb ( eller i jobb for den saks skyld).

Anonymous poster hash: 434a1...960

Skrevet

Jeg tok ikke nok hensyn først gang jeg var gravid, kastet inn honklet alt for sent så jeg ble sykemeldt over halve svangerskapet. Jeg ment at graviditet ikke la noen hindringer og jeg kunne gjøre som vanlig, og litt vondt kunne jeg leve med. Men kroppen sa stopp. Det eneste som jeg fant ut hjalp litt var å ligge i ett varmt badekar, måtte fylle mer varmt vann mange ganger, for jo varmere jo bedre ble det.

Andre gang jeg var gravid tok jeg hensyn til kroppen fra start. Bekkenløsningen var der, men jeg tok det med ro fra start. Viste hva jeg kunne og ikke kunne gjøre fra først svangerskap. Jeg jobbet i butikk med fliser på gulvet, det er ikke så bra vet jeg. Jeg kjøpt meg skikkelig gode sko, men måtte ha tøffler slik at jeg kunne bytte litt på. Tovede tøffler ble mine best venner, og har blitt det etter jeg fødte også. Merker det i bekkenet om jeg ikke har brukt tøfler på lenge, så de sitter nestn klistra til beina mine nå.

Ene jeg jobber med har kjøpt noe gelesåler til å ha i skoa. De hjalp for ryggen hennes nå som hun er gravid. Det er noe som sikkert kan hjelpe litt for bekken også.

Men det som var det beste for bekkenet mitt var å sykle. Jeg syklet til jobb i starten av graviditeten, og bekkenet var ganske greit. Når jeg sluttet å sykle utpå høsten begynte bekkenet å skrike mer og mer, da fant jeg frem sykkelen og syklet litt rundt og merket at dette hjalp. Det ble ubehagelig og vanskelig å sylle med stor mage etterhvert, men da stjal jeg mamma sin kjærringsykkel som var litt enklere å sykle på med stor mage. De dagene jeg ikke hadde tatt en sykkeltur var jeg nesten sengeliggende dagen etter. Legen sa også at sykkel var lurt for bekken, får bevegd det uten å belaste det for mye.

Anonymous poster hash: 9ff2c...c71

Skrevet

Alle har bekkenløsning, det er for at bekkenet skal være løst og ledig til ungen skal ut. Dessverre så er det noen som får vondt i bekkenet når de er gravid, men det skyldes veldig sjeldent kun bekkenløsning. De aller aller fleste som plages med bekkenet under graviditeten har bekkenlåsning eller en kombinasjon av låsning og smerter pga bekkenløsning. Mange plager skyldes også rett og slett at musklene blir veldig stive da man endrer tyngdepunkt og hvordan man beveger seg. Vil anbefale deg å gå til kiropraktor, manuellterapeut, osteopat el. Men velg en som er dyktig på bekken og gravide så gjør litt research først.

Anonymous poster hash: 08a2c...d49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...