Gjest Hercule Poirot Skrevet 1. september 2013 #26 Skrevet 1. september 2013 Helt enig med mannen din, å låne penger til møbler er veldig dumt. Dessuten så har dere jo møbler. Og summen, da. 100 000 til møbler? Hva med 30-40 000? Du kommer langt med det! Har man ikke råd, så kjøper man ikke møbler i 100 000-klassen.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #27 Skrevet 1. september 2013 Jeg skjønner hvor frustrende det er å ha en mann som ikke er med på samme tanke gang. Og forstår deg utrolig godt at du vil ha nye møbler! Dra å kjøp i morgen og sett dem på deg selv. Anonymous poster hash: 3283a...71d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #28 Skrevet 1. september 2013 Helt enig med deg HI! Egenkapitalen dere har på det nye huset har dere allerede spart opp gjennom flere år, ser ikke helt forskjellen på å bruke disse sparepengene eller andre sparepenger som dere setter av litt nå og da. Dere som er enig med mannen til hi, mener dere at når de har spart opp 100 000 så skal det også brukes til å betale ned lån eller er det greit å bruke disse pengene på møbler? Jeg klarer virkelig ikke å se at noen penger er lov å bruke på møbler mens andre ikke, penger er penger! Når man velger å bruke sparepenger på møbler istedet for å betale ned lån er det akkurat det samme som å velge å ha litt høyere lån... Anonymous poster hash: 4a994...96b
retrobohem Skrevet 1. september 2013 #29 Skrevet 1. september 2013 Bo in dokk i huset en stund först så föler dokk hva som savnes, en del gamla möbler kan få nytt liv på en ny plass, i ett nytt rum eller ny farger eller trekk. Sälj litt av det dokk har, kjöp på loppis/finn/ikea og blande med litt dyrere ting. Att bara kjöpe allt nytt på en og samme gang ger ofte ett kataloghjem. Boring syns jeg. Men ett litet lån till noe spesiellt, DEN soffan eller DEN spisestuen, ja då
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #30 Skrevet 1. september 2013 Forøvrig skal du være glad for å ha en mann som holder deg fra å havne i luksusfellen. Anonymous poster hash: a47ee...567 Så du tror et lån på 3.1 når man har et hus til 6 mill og en inntekt på 1.1 pluss leieinntekter vil være materiale for luksusfellen? Anonymous poster hash: 9307b...02b ...nomenn...lagde du hele den tråden for å kunne fortelle hvor mye penger dere har, og hvor lite lån...? Med den inntekten til et så lavt lån, er det faktisk helt latterlig at du ikke "greier" å spare...null sympati herfra! Anonymous poster hash: 1c482...756
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #31 Skrevet 1. september 2013 Forøvrig skal du være glad for å ha en mann som holder deg fra å havne i luksusfellen. Anonymous poster hash: a47ee...567 Så du tror et lån på 3.1 når man har et hus til 6 mill og en inntekt på 1.1 pluss leieinntekter vil være materiale for luksusfellen? Anonymous poster hash: 9307b...02b ...nomenn...lagde du hele den tråden for å kunne fortelle hvor mye penger dere har, og hvor lite lån...? Med den inntekten til et så lavt lån, er det faktisk helt latterlig at du ikke "greier" å spare...null sympati herfra! Anonymous poster hash: 1c482...756 Trist at det gjør deg så misunnelig at du må prøve å latterliggjøre meg. Vi har et forbruk som samsvarer med inntekter og utgifter. Har derfor ikke så store muligheter til å spare. Har valgt kort nedbetalingstid på lånet vårt. Men som sagt så syns jeg ikke det hadde gjort noe å låne 100 000 kr ekstra for å kjøpe møbler som passer til huset. Anonymous poster hash: 9307b...02b
Helene7 Skrevet 1. september 2013 #32 Skrevet 1. september 2013 Vi har nettopp kjøpt hus og vi hadde lite møbler. Nå har vi kjøpt brukt på finn og bruktbutikker, malt litt her og der. Det er ikke sånn som jeg drømmer om å ha det, men vi har vårt eget hus, møbler som er hele, og jeg har begynt å spare til å kjøpe de møblene vi virkelig ønsker. Vi tar ett rom av gangen. Barnerommene først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå