Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Er det noen vei å komme med anmeldelse?? Anonymous poster hash: cc719...8a9
Ileus Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Det må du utdype litt mer. Har du feks betalt for en telefon men fått en bok, er det grunnlag for anmeldelse.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Dumme meg betalte på forhånd for ei barnevogn, ekstravogn til 1000kr. Selgeren var jo så hyggelig, og når jeg spurte etter sporingsnr kom hun med ganske overbevisende unnskyldninger om hvorfor ikke sendt, er på kveldsvakt, syke barn o .l. Jeg pøser på med sms og ringer uten å få svar. Nå er det 9 dager siden hun påstår pakken er sendt. Anonymous poster hash: cc719...8a9
Ileus Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Da sender du en siste sms og gir beskjed om at selger blir anmeldt for svindel i morra.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Anmeld! Jeg har vært bort i lignende tilfeller der svindlere har lurt mange og fått forhåndsbetalinger. Politiet har da kontaktet banken og fått sperret kontoen Anonymous poster hash: 02141...f36
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Dumme meg betalte på forhånd for ei barnevogn, ekstravogn til 1000kr. Selgeren var jo så hyggelig, og når jeg spurte etter sporingsnr kom hun med ganske overbevisende unnskyldninger om hvorfor ikke sendt, er på kveldsvakt, syke barn o .l. Jeg pøser på med sms og ringer uten å få svar. Nå er det 9 dager siden hun påstår pakken er sendt. Anonymous poster hash: cc719...8a9 Da ble pakken sendt forrige fredag eller lørdag og i dag er det søndag. Da er det ikke rart at pakken enda ikke er kommet. Kan være rart at du ikke har fått sporings nr. men det trenger heller ikke bety at hun ikke har sendt pakken. Ting kan komme i veien. Husker en gang jeg trodde jeg ble lurt men så viste det seg at selger hadde vært innlagt en tid på sykehuset. Jeg fikk pakken etter hvert, men tok sin tid. Jeg syns vel du bør vente til tirsdag eller onsdag før du anmelder. Anonymous poster hash: e01c8...5eb
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Fikk dere tilbake pengene? Aner jo ikke om navnet som ble oppgitt stemmer? Men har kontonr, så da er det vel mulig å spore? Anonymous poster hash: cc719...8a9
2013 Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Jeg ble forsøkt svindlet av en dame i Skien da hun sendte oss en rosa vogn , mens vi var enige om at den var hvit og splitter ny. Heldigvis var det hull i plastsekken så oppdaget det før vi betalte oppkravet. Anmeldte og hun var visst godt kjent av politiet, men de har ikke mulighet til å prioritere slike små saker dessverre
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Har sendt sms om at om jeg ikke har vogn, sporingsnr eller pengene tilbake innen tirsdag blir det anmeldt Anonymous poster hash: cc719...8a9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Hun her sier hun kommer fra Sørlandet. Anonymous poster hash: cc719...8a9
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Anbefaler å sende det som postoppkrav...da ordner Posten med betalingen. :-) Anonymous poster hash: 6a8d3...bcf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Postoppkrav er jo rimelig usikkert da, om ikke mottaker henter ut gjenstanden så står man som mottaker av både frakt og returfrakt så det kan fort koste 300 kroner! Anonymous poster hash: 1cd86...c66
*SommerFrisk* Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Utrolig dårlig gjort å misbruke andres tillit på den måten der:(Men dessverre så finnes de, de der råtne ubegripelige menneskene, som lurer andre, og som ikke eier samvittighet. Som de andre sier her, så ville jeg varslet om en anmeldelse, gi henne mulighet til å sende vognen -i morgen- den dag, og at hun må sende deg mms av sendelappen .... Neste gang bør du bruke den der tjenesten finn.no har, hvor selger ikke mottar pengene før du har bekreftet mottatt gjenstand.den fungerer slik at pengene blir satt til finn.no, og selger får en bekreftelse på dette, men som sagt så kan ikke selger lure deg da hun ikke ville fått pengene før du har godkjent mottatt vare. Husk det til neste gang, og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå