Gå til innhold

Kan man bli igangsatt pga fysiske plager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i noen uker nå vært svimmel med hodepine og kvalme. Blodtrykket er fint, noe lavt, jern er fint og urinprøvene er fine. Så det er ingen påvist sykdom som gjør at jeg har det slik.

Jeg blir veldig svimmel når jeg ligger i sengen og det kan gå mange timer før jeg sovner. Da rundt klokken 4 eller 5 av utmattelse.

Har hatt bekkenløsning siden uke 20 og nå på slutten er den så vond at uansett hvordan jeg ligger så er symfysen øm og plagsom. Jeg klarer såvidt å gå ut av huset. Så jeg er lenket fast i leiligheten med plagene mine og det er ganske deprimerende.

Er 37 uker nå og håper barnet melder seg snarest. Ellers kommer jeg til å gå på en massiv knekk.

Er det noen som har blitt igangsatt pga plager i svangerskapet uten at det var noe medisinsk grunn? Er det i det hele tatt lov å håpe på noe slikt?

Anonymous poster hash: e0a52...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det går ikke. Jeg har akkurat de samme plagene som du beskriver. Vært sykemeldt siden uke 20, 2 stk fra før, har nesten ikke vært ute av huset de siste mnd. Men det er bare å smøre seg med tålmodighet, dette er helt vanlige plager.

Har en igangsatt fødsel fra tidligere, og opplevde at "å klusse med naturen" ødelegger det naturlige fødselsforløpet og hvilken risiko det innebærer. Gjør ikke det frivillig igjen, både for min egen og barnets skyld.

Anonymous poster hash: 4dc7a...5ca

Skrevet

En igangsatt fødsel hvis ikke kroppen er moden, er ikke noe å spøke med. Jeg ble forsøkt satt igang pga alvorlig svangerskapsforgiftning, ble 4 utmattende dager før ett hastekeisersnitt. Samme historien har skjedd med 4 andre som jeg vet om som ble forsøkt satt igang før kroppen var klar. 

Anonymous poster hash: eb98c...384
Skrevet

Nei det går ikke. Jeg har akkurat de samme plagene som du beskriver. Vært sykemeldt siden uke 20, 2 stk fra før, har nesten ikke vært ute av huset de siste mnd. Men det er bare å smøre seg med tålmodighet, dette er helt vanlige plager.

Har en igangsatt fødsel fra tidligere, og opplevde at "å klusse med naturen" ødelegger det naturlige fødselsforløpet og hvilken risiko det innebærer. Gjør ikke det frivillig igjen, både for min egen og barnets skyld.

Anonymous poster hash: 4dc7a...5ca

Ble igangsatt med første pga svangerskapsforgiftning og hadde en fin fødsel til tross for det. Følte selv ikke det var å klusse med noe.

Er utrolig kjipt å bare sove 2-3 timer hver natt pga at eldste skal på skolen og jeg må opp klokken 7. Jeg vet ikke hvor lenge kroppen makter mer. Pga søvnmangelen gjør enhver bevegelse at jeg blir så svimmel at det svartner for meg.

Jeg makter ikke dette lenger.

Hi

Anonymous poster hash: e0a52...9ee

Skrevet

Jeg sov totalt ti timer på to UKER og hadde kraftig bekkenløsning (kunne hverken gå eller sitte), lavt blodtrykk og blodtrykksfall som gjørde at jeg deiste rett i gulvet om jeg sto loddrett. Hadde utrolig mye vann i kroppen, kraftig halsbrann, tomme jern-, b12- og folatlagre og en del annet for å nevne noe.

Gikk overtid og grein meg til å bli satt i gang på fredag istedet for mandag. Hadde ikke blitt det hadde det ikke vært for at jeg i tilleg hadde påbegynt svangerskapsdeprisjon.

At du har det vondt er helt ok for helsevesnet så lenge baby ikke har det

Skrevet

Jeg sov totalt ti timer på to UKER og hadde kraftig bekkenløsning (kunne hverken gå eller sitte), lavt blodtrykk og blodtrykksfall som gjørde at jeg deiste rett i gulvet om jeg sto loddrett. Hadde utrolig mye vann i kroppen, kraftig halsbrann, tomme jern-, b12- og folatlagre og en del annet for å nevne noe.

Gikk overtid og grein meg til å bli satt i gang på fredag istedet for mandag. Hadde ikke blitt det hadde det ikke vært for at jeg i tilleg hadde påbegynt svangerskapsdeprisjon.

At du har det vondt er helt ok for helsevesnet så lenge baby ikke har det

Liten overdrivelse der ser jeg. Ingen greier å overleve med 10 dager søvn på 14 dager skjønner du.

Anonymous poster hash: 5d106...828

Skrevet

Ti timer søvn på to uker. Og nei! Ingen overdrivelse! Vi ringte lege og sykehus flere ganger, men ingen hjelp å få da jeg ikke kunne få sovemedisin fordi jeg var gravid.

Jeg overdriver IKKE og det var ett sant HELVETE!

Bare fordi DU ikke har opplevd dette betyr det ikke at det ikke er sant!

Skrevet

Ti timer søvn på to uker. Og nei! Ingen overdrivelse! Vi ringte lege og sykehus flere ganger, men ingen hjelp å få da jeg ikke kunne få sovemedisin fordi jeg var gravid.

Jeg overdriver IKKE og det var ett sant HELVETE!

Bare fordi DU ikke har opplevd dette betyr det ikke at det ikke er sant!

Sjekket med ett par leger på jobb her nå og nei det er ikke fysisk mulig... Da vil du kollapse og i de fleste tilfeller bli psykotisk lenge før det har gått 14 dager.

Anonymous poster hash: 5d106...828

Skrevet

Var nettop det jeg gjorde tilslutt. Men jeg vet hva jeg gikk igjennom og hva som skjedde. Å overbevise deg gidder jeg ikke for uansett hva jeg sier har du vel noe "bedre" å si.

Det skjedde uansett hva du mener og jeg er ferdig med det og deg

Skrevet

Jeg ble igangsatt i uke 36+5, var så utslitt og medtatt av ulike fysiske plager.

Anonymous poster hash: 012ef...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...