Gå til innhold

Har deres barn begynt med ull nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når leverer dere cherroxer, vintersko og dresser til barnehagen? Venter dere din den dagen behovet er der eller lar dere det ligge der klart så dere slipper å tenke mer på det?

Anonymous poster hash: 9b083...ccf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ull på når veret tilseier det. Blir vel ei stund til cherroxane kjem fram (håpar eg).

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Idag flyr de rundt i sommerkjole og shorts her... 

Skrevet

Vi er knapt ferdige med august, så syns det er litt vel tidlig å begynne med ull. Temperaturen må under 5 gr før jeg vurderer det.

Kan vurdere bomullstrømpebukse på yngste om temperaturen er under 10 gr om morgenen.

De har fleecedress liggende, den er god å ha på våte litt kjølige dager nå.

Vinterklær/sko tar jeg ikke med i barnehagen før det er frost eller snø. Det henger klart så er ikke noe stress å ta det med akkurat. Er ikke så god plass i garderoben at der kan stå trippelt opp av sko og dresser.

Anonymous poster hash: 64dad...70e
Skrevet

Ja, her brukes det ull nå. I dag er det 12 grader og litt vind. I skrivende stubd er husets gutter på sykkel/skogstur og da er det tynn ull under og fleecedress over. Og tynn lue under hjelmen. Her er det skikkelig høst allerede.

Skrevet

Begynner vel om en mnds tid. Bor på Østlandet.Men skjønner at det kan være kaldere andre steder i landet.

Skrevet

Her går vi i ull/silke hele året.

Anonymous poster hash: fb008...12f

Skrevet

Ikke ull nei. Det er 18-20 grader (minst)midt på dagen, og da koker de bort med ull. I bhg til eldste så går det ikke å ta på ull for å ha på morgenen, som han får hjelp til å ta av midt på dagen. De har for mye å gjøre. Foreløpig går det greit, det kan være 8-9 grader om morgenen, men blir fort varmt og dessuten løper de jo bare rundt ute, og blir veldig varme.

Cherox tar jeg med når støvler blir for kaldt. Yngste får ikke cherox men gore tex sko, jeg syns cherox er så stivt for de minste. I eldste sin bhg kan de ikke ha så mange par med sko, så da må jeg velge mellom støvler og cherox.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Bruker ull hele året på mine babyer, og har bare gode erfaringer med det. Tynn merinoull er god om sommeren også.

Gjest sussie77
Skrevet

Nei. Her brukes det fremdeles t-skjorte. :) Har begynt med langbukse da.

Skrevet

Min barnehagejente leveres med langermet og er alltid i singlet når hun hentes. Blir nok en stund til vi finner frem ull enda heldigvis. Var i nord Norge en uke i sommer, der brukte jeg ull på dem faktisk. Stor forskjell i vårt langstrakte land:)

Anonymous poster hash: 5b880...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...