Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Har en baby på tre uker, og dette har jeg ikke vært borte i før! (Har ammet tre barn tidligere uten problemer) Hun lager sånne smattelyder når hun suger, og jeg hører at hun mister vakuumet og svelger dermed en del luft. Melken har kommet fint i gang, og jeg ser hun vokser (har ikke vært på Helsestasjon etter fødsel og veiet henne), men hun er veldig urolig til tider. Har for øvrig vært hos kiropraktor to ganger allerede, hun har låsning i nakken (KISS), men får fort tilbakefall etter at kiropraktoren har fikset henne. Noen råd? Jeg har prøvd å ta henne av puppen og koble henne på på nytt, men det hjelper ikke. Kiropraktoren har også vært inne i munnen hennes for å forbedre sugerefleksen. Anonymous poster hash: 1073b...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Kan det være stramt tungebånd? Anonymous poster hash: 06792...dce
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Min klarte ikke å amme pga mistet vakuum. Fikk beskjed om at han hadde høy gane som gjorde det. Anonymous poster hash: 0bbb3...ffe
Siamese Hellhound Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jeg opplevde det m min baby. Det skjedde bare på det ene brystet, og jeg lurer på om det var fordi melka kom for fort (det ene brystet produserer alltid mer melk hos meg). Det gikk bare over av seg selv etter en tid.
Fae Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Hva med sånne duppeditter til å ha utenpå brystvortene. Kan ikke få meg til å huske hva de heter, med det er lettere for noen barn å suge på disse da de minner mer om flasketut. Måtte bruke slike med førstemann for over 7 år siden fram til han var rundt 6 uker fordi han ikke fikk ordentlig tak på brystene slik at vakumet glapp. Husker de var ufattelig vonde å bruke i begynnelsen og at brystene sprakk totalt opp av dem, helt til fastlegen min kom med et råd om å dynke ammeinleggene i olivenolje slik at huden ble helt myk og tøyelig. Var også det som gjorde at gutten til slutt fikk ordentlig tak på brystene. Fordi huden ble veldig elastisk. Bare huske å tørke den lett av før amming.
kajak&Daniel Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Jenta mi begynte med det da hun var noen uker gammel, og jeg har vel konkludert med at det antakelihvis er pga det kommer masse melk, slik at om hun lager vakum kommer det for mye for henne, så hun bare smatter i seg det som kommer. Har sett at i begynnelsen av amminga kommer det så mye at når hun slipper brystet står spruten av og til i ansiktet på henne. Helsesøster var enig i denne konklusjonen og sa at hun nok kom til å suge bedre når hun blir litt eldre og det blir mindre melk slik at hun må jobbe litt mer for å få melka. Det kan ikke være noe slik for di også da?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Kan hende det er fordi melken kommer fort, hun smatter mindre når hun har suget unna den første melken. Håper det går seg til! HI Anonymous poster hash: 5988c...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå