Gå til innhold

Er ullundertøy til barn med bomull på innsiden like bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: f159e...098
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det "oppfører" seg meir som bomull enn ull.

Men devold sitt med superundertøy på innsida (active) er bra.

Skrevet

Bomull på innsiden hindrer transport av fukt, plagget mister dermed mye av fordelen med ull. 

Anonymous poster hash: c25bd...ebd
Skrevet

MEN, det er alikevell varmere enn ren bomull, så for barn med feks atopisk eksem som ikke kan bruke ull,  er det et godt alternativ på vinteren.

Anonymous poster hash: ca579...28b
Skrevet

Nei, det blir klamt, holder ikke varmen når det er fuktig mv.

Men for atopikere som nevnt, så er det jo bedre enn ingen ull...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nei, ull med bomull på innsiden er langt fra bra. Bomullen hindrer fukttransport, og dermed mister ulla mye av sine gode egenskaper.  For f.eks. atopikere vil jeg heller anbefale enten ull/silkeblanding eller bambus. Eller som * sier - Devold Active. 

Skrevet

Bambus blir bedre hvis det er snakk om et barn som ikke tåler ull. Ull med bomull inni er noe skikkelig juks.

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Nei. Men sikkert bedre enn bare bomull. 

Endret av sussie77
Skrevet

Nei det er ikke bra og det er ikke bedre enn bomull. Du må vaske det på 40 grader for at kvaliteten til det lille med ull skal holde seg bra, men det er ikke nok for å få bomullsdelen ren. Det transporterer heller ikke fukten og gjør at barnet blir både fuktig og kald. Det er altså et dårlig alternativ.

Som stjerna sier er Devold active kids et supert alternativ og ofte på tilbud. Minsten her har aldri vært så fin og varm som etter at jeg startet med det :)

Skrevet

Nei. Er det pga allergi er bambus eller silke bedre alternativer.

Skrevet

ull med bomull på innsiden kan vere svørt gode viss en ikke kjøper billigmerke som pierre robert, cubus  betaler en litt ekstra for kvalitet er det superbra :)

Anonymous poster hash: ac614...c46
Skrevet

ahh...hvordan overlevde vi før i verden??? Det lurer jeg på. Kan ikke huske at jeg hadde en eneste ullstilongs.

Anonymous poster hash: 15a0c...25b
Skrevet

Snuppa bruker en slik body i dag, og hun er varm og god, men nå er det bare litt ruskete høstvær også. Fordelen jeg la merke til var da hun nettopp tømte ett glass vann på seg. Hun ble ikke gjennomvåt da vannet nærmest preller av utsiden. I tillegg holder hun seg litt varmere enn med en vanlig bomullsbody. Dette er en huus&claire-body.

Skrevet

ahh...hvordan overlevde vi før i verden??? Det lurer jeg på. Kan ikke huske at jeg hadde en eneste ullstilongs.

Jeg hadde heller aldri ull. Mor var helt oppgitt fordi jeg klødde av all ull. Så jeg brukte alltid bomull.

Eneste ullsokkene jeg brukt var hjemmstrikke som jeg hadde utpå bomullstrømpebuksa.

Kan ikke huske jeg frøys så veldig. Hadde på godt med klær utenpå. Og vi var mye ute.

Anonymous poster hash: 70667...080

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg hadde ullklær, og er vel sikkert derfor jeg er så glad i ull og dens egenskaper nå som voksen også, tror jeg. Har til og med overbevist mannen, han trodde ull klødde, det gjorde det i hans barndom, sa han, men nå elsker han ullklærne sine! Går i ulltrøye og ull-tskjorte hele vinteren. 

Skrevet

Hugsar godt dei heimestrikka stømpebuksene i sisugarn, overlegne under bobledressen (som vinterdress heitte på 80- og 90-talet).

Skrevet

Jeg liker de veldig godt, har brukt Hust-merke, litt dyrt, men veldig bra :)

Anonymous poster hash: a9e28...bab

Gjest sussie77
Skrevet

Nei var ikke mye ull før. Bortsett fra de tykke strømpebuksene som klødde veldig, som jeg nektet å bruke. og jo husker vi frøs når det var på det kaldeste ja. Overlevde gjorde vi, men det beste er jo å være varm og god. :)

Skrevet

ahh...hvordan overlevde vi før i verden??? Det lurer jeg på. Kan ikke huske at jeg hadde en eneste ullstilongs. Anonymous poster hash: 15a0c...25b

Jadda kronidiot kommentaren måtte jo komme....

Jeg volkste opp på 80 tallet og hadde masse ull når jeg var lita. Det er jo ganske klart bevist at ull er suverent best på varme isolering hos oss mennesker, du kan jo si hva du vil.

Selv jobber jeg mye ute hele året og merker stoooor forskjell på om jeg har på meg ull eller bomull/syntetisk under. Ull er best!

Anonymous poster hash: ee56e...51b

Skrevet

Gutten min har eksem, så må bruke ull-bomull. Har bare prøve hust-merket. Veldig fornøyd med det. Har ikke hørt om det devold activ før denne tråden, men det skal jeg prøve denne vinteren:-)

Anonymous poster hash: 86187...5b4

Skrevet

Takk for svar! Så at de skal ha tilbud på ull med bomull på innsiden på coop obs kommende uke,var derfor jeg lurte...

HI

Anonymous poster hash: f159e...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...