Gå til innhold

Bruker de tang i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på fødeavd at de bruker tang når ting stopper litt. Blir det brukt i Norge enda?vet de gjorde det tidligere men har ikke hørt om det noe særlig.mest vakuum

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tang brukes fortsatt. Vakum er mer brukt. Tang er best for babyen, vakum best for mor. 

Anonymous poster hash: 0d58c...711
Skrevet

Ok takk for svar.synes det høres så brutalt ut

Skrevet

Det bruker tang om det er krise. Det er vel siste forsøk før keisersnitt

Ved vakum må kvinnen likevel hjelpe til å presse, så kan tenke meg at det er i de tilfellene hvor pressingen ikke funker at de velger tang. Mem det er ikke vanlig nei.

Skrevet

Vel, du må presse ved bruk av tang også... Har prøvd det :-p

De må ha bedre plass også, så da klippes en. Skånsomt for barnet, om legen er flink, men nokså brutalt for mor.

Min hadde et bittelite rift i hodet. En jeg kjenner er nesten blind på et øye fordi tangen traff der da han ble født.

Anonymous poster hash: 226e2...92b

Skrevet

Ja, de velger mellom tang og sugekopp alt etter hvordan barnet ligger (kommer an på om barnet er ferdig rotert). Min ble tatt med tang og fikk et rødt merke... Det var vondt det. fysj!

Anonymous poster hash: d45d9...286
Skrevet

Vel, det var dødsvondt med vakuum også, tror ikke det finnes så mange som virkelig kan sammenligne de to.

Anonymous poster hash: e99e4...e07

Skrevet

Vel, det var dødsvondt med vakuum også, tror ikke det finnes så mange som virkelig kan sammenligne de to.

Men sugekoppen er jo vesentlig mindre rnn babyens hode, mens tangen er større. Så sugekopp er mer skånsomt for mor. Men kan skjønne at det er vondere enn å føde uten hjelpemiddel.

Anonymous poster hash: 2f829...51d

Skrevet

Men så må de ofte inn med hendene og dra hodet litt ned før de setter på vakuumet, og det er jo større enn en tang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...