Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Blir smågal av kranglingen om klær med henne! Hun nekter å bruke bukse, kun tights vil hun ha. Hvis jeg tvinger på henne bukser, hyler og skriker hun og drar de rett av. Hjelp/tips/råd??? Jeg blir snart gal! Anonymous poster hash: d0288...d2f
klg,2 boys now:) Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Ser ikke problemet med at hun bruker de klærne.. Så lenge det er klær...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Høres veldig naturlig ut! (Del av "trass"alderen) skal bestemme selv, klær er jo noe de selv skal gå med så de ønsker å få velge selv. Har akkurat det samme gående med min 3,5 åring. Hun skal bare gå med kjoler og tights/strømpebukse. Og påkledning er ofte et mareritt spesielt om morgenen. Puster med magen og regner god tid. Går seg til! Gjør det noe at hun bare vil bruke hello kitty klær en periode? Jeg lar dattera mi gå i kjoler, men er ikke til å rikke når det gjelder uteklær ifh til vær. Pleier å si at jeg forstår at hun ønsker å ha på ditt eller datt, men at hun må gå i det jeg har funnet frem fordi det er kaldt, regner etc. Og at mamma og pappa bestemmer fordi vi vet hva som er best for henne. Hun aksepterer til slutt det. Eller så lar jeg henne velge en ting selv feks.. Lykke til. Slitsomme greier! Anonymous poster hash: f1c7b...ccb
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Velg dine kamper med omhu Om hun er varm nok så la henne bestemme selv hva hun skal ha på. Det kommer større konflikter hvor du får brukt for vetoretten din på
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Har også en 3-åring som styrer noe voldsomt med klær. Hun kunne skiftet hele dagen om hun fikk lov og gått i tyllkjoler midtvinters. Jeg løser det med at jeg legger frem to forslag av alt. Så får hun velge. Hello Kitty bryr jeg meg ikke å mye om. Det må hun gjerne bruke, men å velge bort truser og bukser, som hun gjerne vil, er ikke et alternativ. Men ting går lettere når hun føler at hun får velge mer og bestemme litt selv. Anonymous poster hash: 62e08...206
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Herregud,la nå ungene gå i det de liker! Så lenge det er klær som passer til vær og vind , ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: f902a...315
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Problemet er ikke at jeg har noe imot Hello Kitty, men når vi kun har 4-5 plagg med dette Jan man jo bli smårar av alle de andre klærne som ikke blir brukt... Men at hun nekter bukser er ganske slitsomt. Akkurat nå er været på vår side, men det snur fort over... Men som dere skriver i er her, så ser det ut som om det kan være alderen? Hi Anonymous poster hash: d0288...d2f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Er nok alderen. Har ei som nekter å gå med bukse selv. Og kun to- tre gensere er bra nok. Hun får velge genser selv og må ha bukser på når hun skal ut/ i bhg. Hjemme har jeg gitt opp. Velger mine kamper med omhu Det ble forresten bedre med bukser da hun fikk bli med og plukke ut nye bukser i butikken. Anonymous poster hash: 177a2...499
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Kan ikke helt sammenlignes men, jeg har hatt en gutt som insisterer å gå i shorts og t-shirts året rundt (dette da han gikk i barnehagen) og sa det var greit men da skulle han ha på ull under, så da ble det ull, ull og fleece også shorts, og så dress. Og så fort vi kom til barnehagen så tok han selv av alt og løp rundt. Selv da han gikk siste året sist vinter da han skjønte at det tok lang tid å kle på seg igjen for å gå ut å leke, la barna selv ta valgene, bare pass på at de ikke fryser Anonymous poster hash: 887af...390
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Jeg kjenner til problemet.. Her var det kjoler som gjaldt.. Vel.. Jeg innså etterhvert at jeg ikke gadd å ta kampen hver dag.. Sa bare at hun fikk finne klær selv (jeg fant unnertøyet). Nå er hun 5 og det begynner endelig å avta.. Og hun går omsider i bukser ganske ofte. Anonymous poster hash: 30770...86c
Jallow B Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Ta på bukser under kjoler? Det fungerer fint, det. Og kjøp fargerike bukser..jentungen her er ikke særlig glad i vanlige jeans-farger, med mindre de har blomster og dill og dall på seg ( gyselig i mine øyne, men er nå hun som skal bruke de ), eller rosa, turkis, etc.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Tror meg.. det kommer andre kamper du må bruke energien på, dette går over
Hun med alle ungene Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Si at hun kan gå med tights og hello kitty klær i barnehagen og hjemme,men om dere skal til byen,butikken eller noe sånt skal du bestemme. Det fungerer fint her Du kan jo også kjøpe noen bukser med farger,det liker 4 og 5 åringene mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå