Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 31. august 2013 #26 Skrevet 31. august 2013 "Jeg er feit. Du er stygg. Jeg kan slanke meg."
LittLykkelig Skrevet 31. august 2013 #27 Skrevet 31. august 2013 Har selv opplevd frekke kommentarer. Har planlagt følgende comeback; se sjokka ut og si "regner med du har glemt å ta medisinen din idag? For ingen kan vel ha såå dårlige sosiale antenner??". Bare drite dem ut tilbake.
Dini Skrevet 31. august 2013 #28 Skrevet 31. august 2013 Bedre å ha noen kilo for mye enn 0 i IQ Har selv også rundt 70 kg for mye, men har ALDRI opplevd maken.. De burde skamme seg! Her er det tydeligvis at noe har gått på tverke i oppdragelsen..
Perlejente Skrevet 31. august 2013 #29 Skrevet 31. august 2013 (endret) Uff jeg blir helt lei meg bare av å lese dette.. Jeg har fått mange frekke og sårende kommentarer selv opp igjennom, siden jeg har vært veldig undervektig, har veid 30-35 kg siste årene .. Det er veldig sårende uansett hva folk sier av frekke ting... Mormor klarte å prestere å si når vi var ute igår at "du må for all del ikke finne deg en så tjukk mann".. Det var en som kanskje hadde 50 kg for mye,, Bare å si noe slikt syns jeg er så leit og trist..uff, nei.. Jeg vil faktisk ha en stor mann jeg Endret 31. august 2013 av Perlejente
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 31. august 2013 #30 Skrevet 31. august 2013 Uff jeg blir helt lei meg bare av å lese dette.. Jeg har fått mange frekke og sårende kommentarer selv opp igjennom, siden jeg har vært veldig undervektig, har veid 30-35 kg siste årene .. Det er veldig sårende uansett hva folk sier av frekke ting... Mormor klarte å prestere å si når vi var ute igår at "du må for all del ikke finne deg en så tjukk mann".. Det var en som kanskje hadde 50 kg for mye,, Bare å si noe slikt syns jeg er så leit og trist..uff, nei.. Jeg vil faktisk ha en stor mann jeg vet du, svigerinna mi er også veldig veldid lita. Og vi har snakka mye sammen om vekt og hvordan man ser på seg selv og åssen resten av verden ser på oss. Jeg veier 85 kg nå, og hun har greid å spise seg opp til 55. Hun er over 170 høy, og bare "beinrangen" (misforstå meg rett). Hun også får mange slike kommentarer, og det sårer like mye som å få høre hvor tjukk man er. Virker som at det liksom er godtatt å fortelle tynne folk hvor syklig tynne de ser ut! Hvorfor er dette noe bedre enn å bemerke store folk? Jeg tror at alle har sin idealvekt. Om det så er 50 eller 70 kg. Jeg for min del er overvektig, og hos meg er det nok latskap som er med i bildet, desverre. Må nok innrømme det. Men ... Unskyld at jeg spørr, og du trenger heller ikke svare. Men har du, eller har du hatt en spiseforstyrrelse? Uansett, vi er alle vakre ikke glem det, til alle
Perlejente Skrevet 31. august 2013 #31 Skrevet 31. august 2013 Uff jeg blir helt lei meg bare av å lese dette.. Jeg har fått mange frekke og sårende kommentarer selv opp igjennom, siden jeg har vært veldig undervektig, har veid 30-35 kg siste årene .. Det er veldig sårende uansett hva folk sier av frekke ting... Mormor klarte å prestere å si når vi var ute igår at "du må for all del ikke finne deg en så tjukk mann".. Det var en som kanskje hadde 50 kg for mye,, Bare å si noe slikt syns jeg er så leit og trist..uff, nei.. Jeg vil faktisk ha en stor mann jeg vet du, svigerinna mi er også veldig veldid lita. Og vi har snakka mye sammen om vekt og hvordan man ser på seg selv og åssen resten av verden ser på oss. Jeg veier 85 kg nå, og hun har greid å spise seg opp til 55. Hun er over 170 høy, og bare "beinrangen" (misforstå meg rett). Hun også får mange slike kommentarer, og det sårer like mye som å få høre hvor tjukk man er. Virker som at det liksom er godtatt å fortelle tynne folk hvor syklig tynne de ser ut! Hvorfor er dette noe bedre enn å bemerke store folk? Jeg tror at alle har sin idealvekt. Om det så er 50 eller 70 kg. Jeg for min del er overvektig, og hos meg er det nok latskap som er med i bildet, desverre. Må nok innrømme det. Men ... Unskyld at jeg spørr, og du trenger heller ikke svare. Men har du, eller har du hatt en spiseforstyrrelse? Uansett, vi er alle vakre ikke glem det, til alle Det er bare å spørre ja, har vært veldig syk av spiseforstyrrelser, alvorlig bulimi.. Så ble jeg litt friskere, og ble gravid da jeg veide 38 kg uten at jeg kan fatte hvordan siden jeg ikke har hatt mensen på 10 år (er164 cm høy)., Men det er som du skriver, man tror man kan si hva man vil når man er undervektig, men det er like sårende for det.. Fikk mye spm på butikken om hvordan jeg kunne handle mat for 1000 kr hver dag og være så tynn, og jeg svarte som det var at jeg hadde bulimi, og etter det har ikke de i lokalbutikken tørt å hilse på meg igjen har fått høre mye rart.. Fikk også et spm om Knerten (den barnetv pinnen) var målet mitt, for da fikk jeg høre av vedkommende trengte jeg ikke slanke meg mer siden jeg allerede var tynnere enn den pinnen..
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 31. august 2013 #32 Skrevet 31. august 2013 Uff jeg blir helt lei meg bare av å lese dette.. Jeg har fått mange frekke og sårende kommentarer selv opp igjennom, siden jeg har vært veldig undervektig, har veid 30-35 kg siste årene .. Det er veldig sårende uansett hva folk sier av frekke ting... Mormor klarte å prestere å si når vi var ute igår at "du må for all del ikke finne deg en så tjukk mann".. Det var en som kanskje hadde 50 kg for mye,, Bare å si noe slikt syns jeg er så leit og trist..uff, nei.. Jeg vil faktisk ha en stor mann jeg vet du, svigerinna mi er også veldig veldid lita. Og vi har snakka mye sammen om vekt og hvordan man ser på seg selv og åssen resten av verden ser på oss. Jeg veier 85 kg nå, og hun har greid å spise seg opp til 55. Hun er over 170 høy, og bare "beinrangen" (misforstå meg rett). Hun også får mange slike kommentarer, og det sårer like mye som å få høre hvor tjukk man er. Virker som at det liksom er godtatt å fortelle tynne folk hvor syklig tynne de ser ut! Hvorfor er dette noe bedre enn å bemerke store folk? Jeg tror at alle har sin idealvekt. Om det så er 50 eller 70 kg. Jeg for min del er overvektig, og hos meg er det nok latskap som er med i bildet, desverre. Må nok innrømme det. Men ... Unskyld at jeg spørr, og du trenger heller ikke svare. Men har du, eller har du hatt en spiseforstyrrelse? Uansett, vi er alle vakre ikke glem det, til alle Det er bare å spørre ja, har vært veldig syk av spiseforstyrrelser, alvorlig bulimi.. Så ble jeg litt friskere, og ble gravid da jeg veide 38 kg uten at jeg kan fatte hvordan siden jeg ikke har hatt mensen på 10 år (er164 cm høy)., Men det er som du skriver, man tror man kan si hva man vil når man er undervektig, men det er like sårende for det.. Fikk mye spm på butikken om hvordan jeg kunne handle mat for 1000 kr hver dag og være så tynn, og jeg svarte som det var at jeg hadde bulimi, og etter det har ikke de i lokalbutikken tørt å hilse på meg igjen har fått høre mye rart.. Fikk også et spm om Knerten (den barnetv pinnen) var målet mitt, for da fikk jeg høre av vedkommende trengte jeg ikke slanke meg mer siden jeg allerede var tynnere enn den pinnen.. Herregud... Noenganger har jeg vondt for å tro at det virklig er voksne mennesker de som snakker... Snakk om å ikke ha noen sosiale antenner i det heletatt a.. Jeg hører ikke noe av villt fremmede mennesker om vekta mi. Vi overvektige er liksom litt fredet for det vi. Bortsett fra de hulemenna som snakket til HI da. Men uten tvil, folk er værre mot tynne mennesker enn mot overvektige, sånn normalt sett iallefall.. Ikkje bra ikkje bra...
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 31. august 2013 #33 Skrevet 31. august 2013 Forresten Perlejente: jeg vil unskylde på vegne av alle som har sagt noe slikt om tynne mennesker. Har aldri sagt noe, men har tenkt det. MANGE ganger. Og det var ikke før jeg ble kjent med svigerinna mi at jeg fikk lukket opp den døra i huet mitt selv ..
Perlejente Skrevet 31. august 2013 #34 Skrevet 31. august 2013 Ja virker som om overvektige er litt mindre utsatt for frekke kommentarer, men det hender jo innimellom.. Var ute med naboen min som har noen kg for mye, og da fikk hun en kommentar om at hun som er så stor ikke burde spise den ene hamburgeren på mc Donalds.. Og jeg som satt der med 12 cheeseburgere fikk ingen kommentar, så folk er ganske spesielle innimellom.. Det beste er alltid å svare noe tilbake som man overhodet ikke forventer å høre.. Om man gjør det vil effekten bli så stor at vedkommende mest sannsynlig ikke vil si noe lignende i en tilsvarende situasjon
Gjest meg&mini Skrevet 1. september 2013 #35 Skrevet 1. september 2013 Finnes det virkelig sånne mennesker? Blir flau av at det gjør det.. Jeg synes det er trist at ingen sa noe, jeg. Det er overhodet ikke greit:( Dette var rett og slett kvalmt og trist å lese. Noen mennesker er stygge, fæle og hjerneløse. Og i dag møtte du to stykker.. Sender en stor klem til deg.
4Nøtter Skrevet 1. september 2013 #36 Skrevet 1. september 2013 At det er mulig å være så frekk og tankeløs! Skjønner godt at du ikke klarte si noe tilbake, hva skal man si til sånt?! Klem til deg
Mor di! Skrevet 1. september 2013 #37 Skrevet 1. september 2013 Jeg blir til stadig overrasket over hva voksne mennesker får seg til å sei. Forstår godt du ble lei deg, men det er de som har problemer - ikke du! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå