Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Ja, jeg er svært overvektig. Veier sikkert 70 kilo for mye, dessverre. Blir allikevel overrasket over hva folk kan få seg til å si... Sto og ventet med barna mine i kassekøen på butikken i ettermiddag. Det kommer to karer på ca 40 år bake meg, hvorpå den ene utbryter: Woooah, nå skvatt jeg et øyeblikk, Trodde først hu venta firlinger jeg, men det er bare fett!! den andre humret, og han som først sa noe begynte å mumle at jeg hadde gjemt unna enorme greier i den magen der. Jeg skjønner ikke hva folk kan få seg til å si høyt. Trodde voksne mennesker var i stand til å filtrere hva de sier. Siden barna mine var med, ble jeg bare utrolig skamfull og lei meg. Ikke alle overvektige er late og dumme. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser mesteparten av mitt voksne liv. Jeg går til psykolog, lege og ernæringsfysiolog. Jeg spiser ikke en burger og lurer på hvorfor jeg ikke går ned i vekt. Jeg bruker maten som angstdemper, og jeg HATER meg selv etterpå. Dette får jeg nå hjelp for. Jeg vil og skal ned i vekt, men jeg må forsikre meg om at jeg ikke tar i bruk andre angstdempere før jeg er helt klar. Kunne aldri falle meg inn å si at noen er stygge høyt og tydelig. Eller kalt noen et beinrangel eller alkoholiker. Enkelte ting gjør man bare ikke. Dessverre klarer jeg ikke å legge det fra meg, nettopp fordi jeg sliter nok med meg selv fra før Anonymous poster hash: 1617e...0d4
pedagogine Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Det er helt utrolig hva noen kan få seg til å si! Det var bare slemt, og jeg hadde blitt helt satt ut dersom jeg hadde opplevd noe sånt... Noen mennesker har ikke filter dessverre. Klem til deg :-)
Valentines Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Herregud for noen idioter. Håper du klarer å legge dette fra deg og tenke at det er de to mannfolka som har det største problemet her. Det var virkelig utrolig stygt og frekt sagt ja!
cdc87 Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Hvis dette er seriøst så er jeg helt sjokkert ! Det går f*** ikke Ann, tror jeg hadde snakka til de mannfolka om jeg hadde stått ved siden av og hørt det! En har ikke rett til å si hva man vil, om det er til en multihandykappa eller en overvektig... De fortjener en på trynet rett og slett og kjenner ikke historien din. Men er såklart ikke like enkelt å forsvare seg selv i en sånn situasjon dessverre en blir jo helt satt ut og såra ! Off .. Håper du kan se bort ifra kommentarene og heve deg over det, heller overvektig enn tvers gjennom STYGG innvendig
kvinne38 Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Jeg har selv slitt med stor overvekt. Fikk kommentarer på gata, bussen og stort sett bare fra voksne og gamle folk. Utrolig krenkende og sårende. Du må bare prøve å tenke at dem ikke vet bedre og være et bedre menneske enn dem. Lett er det ikke men håper du ikke lar deg knekke av disse uvitende menneskene. Klem til deg ♡
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Utrolig dårlig gjort. Noen eier ikke skam i livet. Anonymous poster hash: 7162c...52e
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Vet du, dine spiseforstyrrelser og din angst kan du komme over, det er ikke noe stygt med det. Heller ikke med deg! Men personer som sier noe slikt som den ene mannen sa, de er bare råtne innvendig. Og vet du, det kan han aldri endre, for det er tydeligvis for grunnleggende iboende hos ham. Du kan gjøre noe med din angst og dine spiseforstyrrelser, og du har tatt tak i det også. Det er sterkt! Den mannen skal du heve deg over, for han er IKKE verdt å bruke en tanke mer på. Ikke la en slik kommentar ødelegge noe for deg. Du er i gang med en prosess, og du er hundre ganger sterkere enn den mannen som sa det i dag. Han er så svak at han bare prøver å hevde seg selv ved å rakke ned på andre i en setting hvor han vet de ikke vil ta igjen. Feigere og styggere - og ikke minst svakere!!! - enn det den mannen er, det finner du ikke. Og han som var sammen med ham - trolig så var han flau over kompisen. Men fordi han også er for svak så valgte han å ikke kommentere, bare "humre" det bort, i steden for å ta et oppgjør med kompisen. Det er også ufattelig svakt og feigt gjort. Nei, vet du hva - de to mannfolka når ikke deg en gang opp til ankelen. Du er mye mer enn de to er! Så ikke la idioter få ødelegge noe for deg. Du vet du kan gjøre noe med det som plager deg, og du får nå hjelp til det. De to kan ikke endre sin personlighet. Jeg vet hva jeg ville valgt Gratulerer med at du har startet prosessen med lege, psykolog og ernæringsfysiolog! Det er veldig bra jobba av deg, det krever masse styrke! Klem <3 Anonymous poster hash: 4ec95...cbe
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Herregud er det mulig? Fy så stygge de var.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #9 Skrevet 31. august 2013 Takk. Det er dessverre sant. Så det på han som satt i kassa at ha hørte det også. Ville si noe, men klarte ikke. Sliter enormt med selvtilliten, og da er det ikke enkelt å forsvare seg selv. Jeg skjønner at jeg skulle spurt om hjelp lenge før, men det nytter ikke før en er klar for å ta steget. Har snart gått et år i terapi, og er ett skritt nærmere. Rart som det enn er, så ønsker mange overvektige å være usynlige. Gjemme seg bak ytre, men det er ikke morsomt å få slike kommentarer etter seg. Jeg er vant til å høre fra barn, men de er tross alt bare barn. Anonymous poster hash: 1617e...0d4
mylittlecat Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 For noen premieidioter!! Skulle ønske jeg sto i den køen sammen med dere, da skulle de sannelig fått svar på tiltale. Årh, kjenner jeg blir så mektig provosert av slike dotter!
Soon to be mum Skrevet 31. august 2013 #11 Skrevet 31. august 2013 Hvis jeg hadde stått i køen og hørt det der, hadde jeg høyt og tydelig sagt at 'jeg ville nå heller hatt noen skarve kilo for mye enn å være totalt blottet for oppdragelse'. Fy fan, for noen frekke, kjipe mennesker.
PrinsessensMor Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Sender en stor klem til deg Vet hvor mye slike kommentarer kan såre. vil bare si at det er tøft av deg å søke hjelp, slik at du kan jobbe deg gjennom det du sliter med.
*Yuna* Skrevet 31. august 2013 #13 Skrevet 31. august 2013 Dypt sjokkert! De kan tydeligvis ikke ha mye i topplokket.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 31. august 2013 #14 Skrevet 31. august 2013 For en oppførsel! Skjønner at du ble satt ut og lei deg, men trøst deg med at det var de som fremsto som idioter for dem som hørte det. Jeg kan garantere at ingen andre syns han var morsom. Prøv å legg det bak deg og finn frem stoltheten din over at du har tatt tak i problemene dine. Det er tøft det!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 What?? Du skulle satt deg på dem!!! Anonymous poster hash: df5c3...691
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Da jeg begynte å arbeide, så jeg hvor mye stygt voksne kan gjøre mot hverandre (dette har ikke med vekt å gjøre). Jeg kom til at forskjellen på arbeidslivet (og egentlig voksenlivet) og barnehagen er at i barnehagen er det noen pedagoger som går i mellom og korrigerer adferd. Det er det lite av i voksenverden dessverre! Stå på HI! Jeg er med på å heie på alle som tar tak i livene sine! Jeg har selv gjort det (igjen ikke pga vekt, men annet) og mener alle har en plikt til å gjøre det beste ut av seg selv! Sørg for å ha ett klart svar på tunga om du skulle komme borti en slik situasjon igjen. - En kommentar tilbake om utseende deres, tungen deres, eller SÅ hyggelig at du gir meg komplimenter! Si at - hørte du de mennene der til barna dine og fortell dem høyt og tydelig at det var frekt og ikke pent og spør dem hva de mener. La dem gjerne svare like høylytt! Sett dem ut - GO GIRL! Anonymous poster hash: ff7f3...268
BikkjeBisk Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 Så utrolig stygt sagt! Blir lei meg på dine vegne Men vil bare si at det er utrolig bra at du har tatt tak i problemene dine, masse lykke til!
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 What?? Du skulle satt deg på dem!!! Anonymous poster hash: df5c3...691 Ah, en tjukkasvits. HI har sikkert aldri hørt den før. Kjempefestlig, liksom Noen voksne mennesker eier ikke filtre og er passelig dumme (kjempemessig kombinasjon), de tror bare de er hysterisk morsomme og kan si hva de vil. Jeg håper ikke dette setter deg ut, HI.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #19 Skrevet 31. august 2013 En gang var det en som utbrøt: "Herregud så feit du er!" Hvorpå jeg svarer: "Ja, det har du rett i. Heldigvis kan jeg gjøre noe med det, men utseende ditt er det litt være med." Hvem var det da som bæsja på leggen? Anonymous poster hash: d22d1...4a1
wanda71 Skrevet 31. august 2013 #20 Skrevet 31. august 2013 All sympati til deg i kveld! Blir skikkelig arg på dine vegne, skjønner godt du ble stum. Jeg har store deler av voksenlivet vært ganske overvektig og har fått hørt mye rart både fra voksne og unger. Dessverre er det slik at mange ser ned på overvektige og tillegger dem egenskaper som ikke helt stemmer(dum, lat, viljelaus, osv). Jeg ble skikkelig lei av å måtte forsvare vekten min, synes det er en personlig ting. Hadde ikke noen annen fantastisk eller spennende grunn at jeg var(er) for glad i mat, all slags mat. Jeg gjorde ikke noen noe vondt bortsett fra at de kanskje fikk litt vondt i øynene fordi de ikke likte å se overvektige men da snur man seg bare bort. Den fyren som stod bak i køen og lirte av seg kan neppe ha det noe særlig bra med seg selv. Tydelig at han føler behov for å rakke ned på andre for at han selv ha det bra. Sier alt om han egentlig men likevel ydmykende for deg. Sender deg en stor klem:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. august 2013 #21 Skrevet 31. august 2013 Sånne mennesker må man bare le av. Tenk å være så dum. Jeg ville spurt han jeg, om det gjorde vondt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #22 Skrevet 31. august 2013 Hadde jeg ståt i den køen hadde dei hørt fra meg. Er ikkje den redde typen jeg når noen er stygge mot andre. Ønsker deg lykke til håper du klarer og gå ned i vekt. Klemz fra meg. Jeg er ikkje liten jeg heller. Anonymous poster hash: 045de...938
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. august 2013 #23 Skrevet 31. august 2013 For noen idioter! At folk er så slemme mot andre mennesker! Håper du får hjelpen du trenger, og som du også ser her inne er det du som får støtte for dette og jeg tviler ikke på at de andre som hørte det synes han er en tosk. Sender deg en god klem
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #24 Skrevet 31. august 2013 Herregud er det mulig! De er sikkert tilbakestående og mangler sosiale antenner. Ikke bry deg, sier mest om de. Anonymous poster hash: 1a1b4...b8b
LittLykkelig Skrevet 31. august 2013 #25 Skrevet 31. august 2013 Han fortjente at du hadde klappet til han. Faktisk. Uakseptabelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå