Gå til innhold

Eldste ungen du vet om som har sovet i sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mener dere sprinkelsenga MÅ bort?

Anonymous poster hash: 0adc2...efa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

må å må, men tenker å bytte bort sprinkelsengen må bort runt 2.5-3 års alderen. Da har de blitt store barn i mine øyne :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bytta vel når han var rundt 4. Tok lang tid før vi fikk lov å ta den ut av rommet. Hendte vi la han i den store senga, og henta han ut av sprinkelsenga :P

Skrevet

6 år :(

Anonymous poster hash: ac190...533
Skrevet

Eldste fikk stor seng til 2 års dagen sin, har sovet i den siden. Blir vel det samme med lillesøster, da vi venter en til som vil trenge sprinkelsenga om noen mnd ;)

Skrevet

Alle mine tre byttet til stor seng da de var 2,5 år. Eller minste var 2 år og 3 mnd.

Skrevet

Her fikk jenta stor seng i 2års gave. Var ikke noe problem å bytte seng egentlig.. en 6åring i sprinkelseng ??!!! :o.. (som ei over skriver) stakkars unge..

Husker en gang jeg skulle spørre naboen over gangen om de hadde ei reiseseng vi kunne låne. Jada, de hadde reiseseng, men den brukte sønnen pp 4-5 til seng...... eeeehhhh say whaaaat?! Da syns jeg litt synd i den gutten!

Skrevet

Sønnen min er snart to år,å jeg har overhodet ikke tenkt å bytte den ut enda.

Han allerede kjøpt inn stor seng men kommer til å vente minst ett år med å bytte den ut.

Han er vanskelig å legge så han hadde bare gått ut av sengen når han ikke ville sove,så venter lengst mulig med å bytte.

Men 6 år skal han ikke bli :P

Bytter nok med 3 års alderen tenker jeg.

Skrevet

Her fikk jenta stor seng i 2års gave. Var ikke noe problem å bytte seng egentlig.. en 6åring i sprinkelseng ??!!! :o.. (som ei over skriver) stakkars unge..

Husker en gang jeg skulle spørre naboen over gangen om de hadde ei reiseseng vi kunne låne. Jada, de hadde reiseseng, men den brukte sønnen pp 4-5 til seng...... eeeehhhh say whaaaat?! Da syns jeg litt synd i den gutten!

Hvorfor er det synd på en 6-åring som sover i sprinkelseng?

Skrevet

Hvorfor er det synd på en 6-åring som sover i sprinkelseng?

En 6åring er jo et stort barn.føler bare det må bli trangt og ukomfortabelt.dattra mi på snart 4 vrir og vender seg i alle retninger og ville nok våknet mye om natta ved å dunke borti sprinklene hele tida.de er jo "fanga" i ei kasse.. men hei, om ungen liker det, sover godt osv så er det vel flott for barnet da ;) hehe.

Skrevet

Så lenge de sover godt og liker sprinkelsengen, ser jeg ikke at det er noe problemer å bruke den lenge. Såklart stikker tærne utav enden med bena, da er det vel høyst på tide :P vår jente fikk stor seng 90x200 med sengehest når hun var 1,5 år. Hadde aldri sovet natten gjennom før det. Fra første natten i stor seng, med større dyne og en liten pute har hun sovet som en sten fra hun ble lagt uten å våkne en eneste gang. Nå er hun 4 år. Mulig det var tilfeldig, men hun endret seg faktisk over natten. Bokstavelig talt!

Anonymous poster hash: 6a2d3...892

Skrevet

Eldste var vel 3 år da hun bytta over til stor seng, hun er ganske lita og elsket sprinkelsenga si :)

Anonymous poster hash: c55fe...582
Skrevet

Jeg sov i sprinkelseng til jeg var 14.

Tutten har jeg enda. Er snart 30 år.

Anonymous poster hash: d8426...ad1

Skrevet

Her sover lillebror på 5år i sprinkelsenga enda. Men vi har selvsagt tatt bort den ene langsida, der har han sengehest (gjorde vi når han var ca 3) Han elsker senga si og ville nok gjerne hatt den videre, men nå er han så lang at det begynner å bli dårlig med plass. Han klager ikke på det, men jeg syns det ser ubehagelig ut. Så nå har vi bestilt stor seng og venter på å å den levert. Veldig spent på om han vil sove like godt i den, han har alltid sovet som en stein hele natten i sprinkelsenga.

Så det er ikke alltid synd på store barn som sover i sprinkelseng altså :)

Anonymous poster hash: 71644...543

Gjest Julia1984
Skrevet

Min 3 åring sover i sprinkelseng. Han er ikke så lang, 92 cm, god plass. Men planen er å kjøpe stor seng i løpet av høsten

Skrevet

Min på nesten 2 vrir og vender seg - om han hadde hatt stor seng ville han endt på gulvet støtt og stadig... Ikke planer om å bytte foreløpig, nei.

Anonymous poster hash: e45a4...a6a
Skrevet

4 åringen min sover i sprinkelseng enda. Men, vi har tatt bort den ene siden og satt på en sengehest. 

Ellers har vi byttet ut sprinkelsengen når de kommer seg ut av den. Da bytter vi av sikkerhetsmessige grunner ;) 

Skrevet

Jenta mi fikk stor seng når hun ble to. Hun sov som en engel i sprinkelsenga, og sover som en engel i den store senga. Hun kan gjerne ligge våken en time etter at hun har lagt seg og ligge og skravle med seg selv og synge, men hun har aldri gått ut av senga etter at hun har blitt lagt.

Anonymous poster hash: d10cb...0ad
Skrevet

Eldte jeg vet om er fadderbarnet mitt på 4 som fortsatt sover i den, kommer til å sove i den til de får kjøpt seg et større sted så det er plass til vanlig seng.

Jeg personlig kommer til å bytte til jr seng på nyåret, da er min lille 20 mnd,

Anonymous poster hash: 97192...b50
Skrevet

Så lenge de sover godt og liker sprinkelsengen, ser jeg ikke at det er noe problemer å bruke den lenge. Såklart stikker tærne utav enden med bena, da er det vel høyst på tide :P vår jente fikk stor seng 90x200 med sengehest når hun var 1,5 år. Hadde aldri sovet natten gjennom før det. Fra første natten i stor seng, med større dyne og en liten pute har hun sovet som en sten fra hun ble lagt uten å våkne en eneste gang. Nå er hun 4 år. Mulig det var tilfeldig, men hun endret seg faktisk over natten. Bokstavelig talt!

Anonymous poster hash: 6a2d3...892

Vår jente også! Fikk stor seng til toårsdagen. Sov så godt! :)

Anonymous poster hash: 0ed0e...5b7

Skrevet

Tror hun var ca 4. Da var hun for lang for sprinkelsenga (hadde trygg utgang fra den - en annen seng, men den ville hun ikke ha enda).

Så lenge ungen ikke er for lang for senga og har trygg ut og inngang, er det vel ikke noe problem?

Anonymous poster hash: 57607...295
Skrevet

Tenker vi kjøper stor seng til jenta vår til 3 årsdagen.

Skrevet

Her hender det at 8 åringen ligger i lillebrors sprinkelseng :-)

Lillebror havner ofte i vår seng, og en gang iblandt vil storebror også ligge på vårt rom.

Da legger han seg i sprinkelsenga, og sover så godt så. :-)

Anonymous poster hash: 8be55...9e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...