Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #1 Skrevet 31. august 2013 Er det en tablett man får for og få løs mage før fødsel? Tar det lang tid fra jeg tar klysteret, til "det" kommer ut? Får alle dette som skal føde? Anonymous poster hash: bb8c6...4f0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #2 Skrevet 31. august 2013 Ikke tablett, nei, men olje/væske som man sprøyter inn i endetarmen for å få gang på ting. Det kommer ganske kjapt. Ikke alle får det, ikke alltid det er tid heller. Jeg fikk det med første for å stimulere riene og tømme tarmen, med andre fikk jeg det ikke, men da hadde tarmen tømt seg selv i forkant. Anonymous poster hash: 67c87...8cb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #3 Skrevet 31. august 2013 Åja! Håper vi får sprøyte inn dette selv ??! Anonymous poster hash: bb8c6...4f0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Åja! Håper vi får sprøyte inn dette selv ??! Anonymous poster hash: bb8c6...4f0 Det klysteret du får på sykehuset setter en jordmor på deg, du ligger på siden og de sprøyter væsken inn i tarmen. Så holder du på det så lenge du kan før du løper på do og tømmer deg skikkelig.. Jeg trodde seriøst ikke mine egne øyne da jeg så flasken hun kom med, måtte jo være nærmere en liter (eller ihvertfall en halvliter) som skulle inn der, skulle tro det var nok til en elefant, eller ihvertfall en hest... Men det var ikke ubehagelig eller vondt, gikk veldig greit, og det ble mye mer fart på riene etterpå. Er visst lettere å få barnet gjennom også, blir bedre plass om ikke tarmen er helt full. Anonymous poster hash: 0b2c9...2f1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Åja! Håper vi får sprøyte inn dette selv ??! Anonymous poster hash: bb8c6...4f0 Det klysteret du får på sykehuset setter en jordmor på deg, du ligger på siden og de sprøyter væsken inn i tarmen. Så holder du på det så lenge du kan før du løper på do og tømmer deg skikkelig.. Jeg trodde seriøst ikke mine egne øyne da jeg så flasken hun kom med, måtte jo være nærmere en liter (eller ihvertfall en halvliter) som skulle inn der, skulle tro det var nok til en elefant, eller ihvertfall en hest... Men det var ikke ubehagelig eller vondt, gikk veldig greit, og det ble mye mer fart på riene etterpå. Er visst lettere å få barnet gjennom også, blir bedre plass om ikke tarmen er helt full. Anonymous poster hash: 0b2c9...2f1 Det finnes også miniklyx. Jeg fikk en mindre variant ved første fødsel, og satte den selv, jeg fikk velge. Men det er ikke alltid man greier å sette den på seg selv, da setter jm det. Som regel er det til beste for babyen at tarmen er tømt, da er det bedre plass for hodet å komme seg ut. Riene kan også ta seg opp, og om man allerede har tømt tarmen slipper man å bæsje så mye på seg mens man føder. Anonymous poster hash: 67c87...8cb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Jeg skal ta ks og har kjøpt et på apoteket som jeg skal ta selv kvelden før. Det er vanlig å få beskjed om ved planlagt ks;) Anonymous poster hash: 555b4...186
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Jeg fikk valget om å ta det selv, men lot jordmor gjøre det. De ser jo alt mulig annet så Var ikke vondt eller ubehagelig i det hele tatt. Anonymous poster hash: d6f77...780
Gjest Kira Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Jeg skal ta ks og har kjøpt et på apoteket som jeg skal ta selv kvelden før. Det er vanlig å få beskjed om ved planlagt ks;)Anonymous poster hash: 555b4...186 Jeg har flere planlagte ks bak meg, og aldri fått beskjed om dette. Bare fastet fra midnatt dagen før. Er nok forskjellig praksis fra sted til sted.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #9 Skrevet 31. august 2013 Det er forskjell på oljeklyster og den andre, mini-versjonen (som MicroLax). Micro kan man sette selv, virker rimelig kjapt (type 5-10 minutter) og kan være oppfattes som ganske ubehagelig selv uten evt rier. Man får vel omtrent 5 ml ytterst i endetarmen. Oljeklyster tømmer grundigere, slik jeg har forstått. En lengre tube føres et godt stykke opp i endetarmen og man fyller på med ganske mye væske. Begge deler skaper et trykkebehov som er ganske ... sterkt.. Noen har problemer med å holde igjen, så jeg ville ikke satt noen av delene hvis det var langt å gå til toalettet Anonymous poster hash: 079ec...4fc
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #10 Skrevet 31. august 2013 Hjelpes.... Vil ikke at JM skal sprøyte ting inn i rumpa mi mens kjæresten sitter rett ved siden av så håper jeg kan gjøre dette på et eget rom SELV Anonymous poster hash: bb8c6...4f0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #11 Skrevet 31. august 2013 Hjelpes.... Vil ikke at JM skal sprøyte ting inn i rumpa mi mens kjæresten sitter rett ved siden av så håper jeg kan gjøre dette på et eget rom SELV Anonymous poster hash: bb8c6...4f0 Midt i fødsel så bryr du deg ikke Gjorde ikke jeg ihvertfall. Vanligvis veldig sjenert og tilbaketrukket, men i den situasjonen er man liksom utenfor sin egen kropp. Pga ammeproblemer så var det gud vet hvor mange jordmødre som måtte klå meg på puppene de neste dagene å, så man er i en helt annen boble på sykehuset enn ellers Anonymous poster hash: d6f77...780
Gjest Gul stjerne Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Klysterer du får er 350 ml. Du lar jordmor sette det. Kjæresten din forlater selvfølgelig rommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå