Gå til innhold

Inspirert - har du begynt redebyggingen og hvilke uke er du i?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lure på om jeg mangler et redebyggingsgen. Er 35 + 2 og det er ikke hint i kroppen til å begynne å vaske ned leiligheten, vaske babyklær eller bygge noen av babytingene som fortsatt ligger flatpakket.

Så mitt spørsmål er når fikk dere ånden over dere? Er det noen som er tregere enn meg?

Har heller ikke kjøpt inn bleier, ammeinnlegg, smokker, salver, og alt annet forbruksutstyr.

Fortsetter under...

Nå står vi uten kjøkken og spisestue og alt er pakket ned i pappesker eller står hulter til bulter overalt så jeg har kanskje fortrengt redebyggingen... ;) men kjenner en liten uro bygge seg opp da, så håper vi blir ferdig snart.

vi har så å si alt vi trenger av utstyr så der er jeg klar men har ikke begynt å vaske klær og sånn enda, det syns jeg er litt tidlig for jeg er ikke såå langt på vei :)

Vi skal flytte 2 uker før termin, så jeg kommer ikke til å ordne noe som helst før flytting.

Har mesteparten fra storesøsken, men det må jo finnes frem, vaskes, skrus sammen, suppleres med noe nytt osv.

Da vi ventet nr 1 kjøpte jeg inn alt av utstyr to uker før termin, så jeg har alltid vært veldig avslappet med sånt.

36+6 og ingen redebygging her i gården. Fikk det aldri med nummer 1 heller, men mannen derimot driver å styrer litt ekstra for tiden. Og da jeg kom hjem fra sykehuset forrige gang var det helt strøkent her, aldri hvert så rent! Tror mannen har stjålet "redebyggingsgenet" mitt :P

Jeg er 28 uker på vei og merker at jeg ikke mangler det genet for å si det slik. stresser sånn med at alt ikke er på plass :P gleder meg til å pakke små søte babyklær i rosa ned i komoden på babyrommet når det bare blir ferdig her :)

Annonse

Jeg er 35+2 og koser meg gløgg med å vaske klær, kluter og sengetøy. Kjempegøy å plukke frem alle klærne som er kjøpt inn, har jo glemt hva vi har :P

Veldig koselig å gå å kikke i kommoden og se på babytøyet som klart :-)

Har satt opp krybba på stua og idag ble sprinkelsenga montert på soverommet.

Neste på planen er å montere stellebordet og rydde i hyller på badet så det blir plass til bleier og utstyr.

29+3.

Jepp, snart ferdig med alt av forberedelser helt frem til våren her, hehe :) Mangler snart bare å pakke sykehusbagen, den kommer i posten på tirsdag, så da må jeg ut å shoppe ammeinnlegg og div needs til mor under og etter fødsel. Det vi mangler er bestilt og underveis, så det kommer fortløpende. Synes det er greit å bli ferdig i god tid mens formen er noenlunde grei. Dessuten vet man aldri om man får preemie heller.

34+2 men mangler det genet jg også. 2011 var alt klart 1 mmd i forveien. nå ikke noe! bare sprinkelsenga som står på rommet vårt. !?! utsetter hver eneste dag. nei i morgen, tar det til helga... og slik fortsetter det :P

Det genet mangler ikke her hvertfall:/ har holdt på i ukevis føler jeg, blir jo aldri ferdig. Gjort masse, men er veldig sliten så alt går seeint.. 3,5 uke igjen til termin å mangler litt diverse, mn klarer oss jo fint uten hvis d blir sånn. Hehe. Har hvertfall vaska opp alt tøyet etter førstemann, og fra babyshoweren:) gar planer om å få stelt i stand hengevugga å re opp den t uka. Syns det er sååå koselig å bare ha den der, mens vi venter;)

Har flyttet til en ny bolig for et par mnd.siden og fortsatt mye som ikke er på plass. Med en 2-åring i huset og vi begge som jobber fulltid, har hatt gradert sykemeld. Pga bekkenplager, men allikevel helt utslitt. Vi er trøtte og slitne konstant, ting går så sakte fremover. Tenker hele tiden hvordan skal vi få orden i huset! Og forberedelser til en ny baby? Vet ikke om vi rekker det.

8 dager til terminen å her har jeg fått vasket klærne, satt opp kurven i stua (i dag), funnet frem noen bleier og ammeinnlegg. Så det aller viktigste er i boks. Gleder oss til lille gullet kommer:0)

Anonymous poster hash: d2312...4d8

Jeg er 38+2 i dag... Klær og seng osv har vært ferdig lenge (uke 31 ca)... ikke pga. redebyggingsgenet, men fordi jeg har et prematurt barn fra før av og ikke ville risikere "å stå der"....

Redebyggingen startet først i uke 36 ca.... Har vasket ALT her.. Vegger, tak og møbler... For noen dager siden oppnådde det hele nye høyder og dimensjoner... Jeg tok meg selv i å støvtørke blomstene...... hmmm, tror jeg må legge litt tøyler på meg selv ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...