Gå til innhold

Naboene fra h...... flytter etter oss :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort. Vi har flyttet til en annen kant av landet. Delvis pga noen innpåslitne naboer. Delvis pga familie.

Naboene der vi bodde før hadde noen barn på vår alder. Alle med problemer. Store problemer. Foreldrene var psykisk syke uten særlig selvinnsikt. Vi i hjalp dem som best vi kunne. Etter hvert ble det rett og slett for mye for oss og vi følte vi ble utnyttet. Det var aldri fred og få. 

Vi flyttet i vår til motsatt ende av landet.

Vel, fikk akkurat melding om at de har kjøpt nabohuset her vi bor nå. Nå bare griner jeg :( 

Anonymous poster hash: 5076b...d7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du TULLER????

Anonymous poster hash: e6e84...488

Skrevet

Herregud, er det mulig? Da må dere bare sette grenser fra første stund. Vet de at dere flyttet delvis pga dem?

Skrevet

Har de tilknytning til dette nye stedet? Kanskje du bør ta en tlf å forsøke å snakke litt vett i dem? Litt sent når de allerede har kjøpt huset. :( Om de virkelig kommer så sett grenser fra dag en og koble inn bv om du mener de trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 013a0...fcb

Skrevet

Herregud, er det mulig? Da må dere bare sette grenser fra første stund. Vet de at dere flyttet delvis pga dem?

Det er tydeligvis mulig. Nei, de vet ikke at de var hovedgrunnen til at vi flyttet så langt. Vi har vel vært i overkant høflig mot dem og på sett og vis satt oss i situasjonen selv. Men hadde ikke i min villeste fantasi trodd at de skulle flytte etter til andre siden av Norge. Men det sier vel litt om hvor "gal" de er.

Jeg er helt knust. Vi har det så fint nå. Ungene er glad og vi er glad. Nå er snart idyllen brutt.

Skrevet

Nei de har ingen tilknytning til det nye stedet. Vi valgte den bygden fordi jeg er oppvokst der og har familie der. Ikke er det jobber og oppdrive der. Man må pendle ganske langt. Barnehagene er fulle. Siden jeg er i permisjon så regner de vel med at jeg skal passe barna deres. 

Barnevernet er koplet inn pga atferdsproblemer hos barna. Foreldrene jobber, men er stort sett sykmeldt for vondter i tær og negler. Det store samtaleevnet er sykdom, sykdom og atter sykdom. 

Skrevet

Her må dere nesten være ærlige da... Si ifra om hvorfor dere flyttet. Skriv det på sms eller i et brev hvis det er lettere. Det kan jo ikke fortsette. Ring barnevernet hvis de allerede er innblandet, det kan jo være at de har noe imot at barna blir flyttet langt hvis de har problemer.

Anonymous poster hash: 43756...4f5

Skrevet

De håper vel å "rømme" fra barnevernet de da, og samtidig til et sted de vet det er snille naboer som kan hjelpe dem med ungene...

Det er jo veldig synd på dem, men samtidig skjønner jeg godt at dere ikke orker eller ønsker å være denne familiens støttekontakter. Har ingen gode råd dessverre, denne bli lei å komme ut av. Dere har virkelig min sympati.

Anonymous poster hash: 95da9...7ea
Skrevet

De håper vel å "rømme" fra barnevernet de da, og samtidig til et sted de vet det er snille naboer som kan hjelpe dem med ungene...

Det er jo veldig synd på dem, men samtidig skjønner jeg godt at dere ikke orker eller ønsker å være denne familiens støttekontakter. Har ingen gode råd dessverre, denne bli lei å komme ut av. Dere har virkelig min sympati.

Anonymous poster hash: 95da9...7ea

Ja de føler vel at vi er de eneste vennene de har. Vi er de eneste som har "holdt ut".Det lønner seg tydeligvis ikke alltid å være for snill. Nå er det for sent å gjøre noe med det. Huset er allerede kjøpt.. 

Skrevet

Er det mulig? Nå er tiden overmoden for å være ærlige og sette grenser. Om dere kutter kontakten kan det kanskje hende de flytter igjen?

Trøsteklem!

Anonymous poster hash: 6dbe6...0b9
Skrevet

Har de faktisk flyttet etter dere, det er ikke tilfeldig? I så fall er det jo stalking...

En kamerat av meg var så uheldig å kjøpe seg en rekkehusleilighet med en alenemor på hver side (nybygg, så alle var nyinnflyttet). Vste seg at de to alenemødrene hadde bodd i samme borettslag i Oslo, hater hverandre inderlig, og begge flyttet for å komme vekk fra den andre. Dessverre og helt tilfeldig til samme sted... Så kameraten min vurderer faktisk å selge, fordi det er så ubehagelig å bo der mellom de to, som begge renner ned døren hans for å snakke dritt og´m den andre, som kjefter på hverandre fra hagene (over hans) etc.

Sorry, poenget mitt var bare at slike ting kan være tilfeldig...

Anonymous poster hash: f8cc1...346
Skrevet

Seriøst..? Hvorfor har dere sagt hvor dere flytter..? Dere må kutte kontakten og overse dem og krysse fingrene for at de flytter igjen..

Anonymous poster hash: d7e12...dd2

Skrevet

Har de faktisk flyttet etter dere, det er ikke tilfeldig? I så fall er det jo stalking... En kamerat av meg var så uheldig å kjøpe seg en rekkehusleilighet med en alenemor på hver side (nybygg, så alle var nyinnflyttet). Vste seg at de to alenemødrene hadde bodd i samme borettslag i Oslo, hater hverandre inderlig, og begge flyttet for å komme vekk fra den andre. Dessverre og helt tilfeldig til samme sted... Så kameraten min vurderer faktisk å selge, fordi det er så ubehagelig å bo der mellom de to, som begge renner ned døren hans for å snakke dritt og´m den andre, som kjefter på hverandre fra hagene (over hans) etc. Sorry, poenget mitt var bare at slike ting kan være tilfeldig... Anonymous poster hash: f8cc1...346

De sendte sms for å si at de hadde kjøpt nabohuset, så tilfeldig var dt ikke

Anonymous poster hash: f5401...035

Skrevet

Jeg tror dere bare må være ærlige med dem. Vi har et vennepar som vi (slik vi ser det i allefall) kommer veldig godt overens med, men de skal dessverre flytte. Vi har ingen andre venner, og setter derfor veldig stor pris på disse, noe de har sagt er gjensidig. De flytter pga familie.

Nå er det ikke aktuelt for oss å flytte etter, ettersom vi har familie her, men hadde vi ikke hatt det, så hadde vi jo ikke hatt noen andre enn dette venneparet. Og såvidt vi vet, så liker de å være sammen med oss også, og ville blitt kjempeglade om vi flyttet til samme sted som dem. Om dette ikke er tilfelle, så kunne vel ikke vi lastes for å ikke vite det, eller? Nå hadde vi ikke bare kjøpt nabohuset uten å snakke med dem først da, ville forsikret oss om at vi var velkomne først, men likevel. :P

Anonymous poster hash: 8858b...d3e
Skrevet

Du skriver inn at barnevernet er koblet inn pga adferdsproblemer med barna. Da ville jeg kontaktet barnevernet der de fremdeles bor og forklart situasjonen.

Det er faktisk ikke sikkert det er i barnas interesse å flytte til et helt annet sted i landet hvor familien ikke har noen tilknytning.

Det er helt tydelig at denne familien har store problemer. Det er ikke normalt å kjøpe nabohuset deres uten en gang å fortelle dere noe om at de vurderer å flytte etter dere. Kanskje de ser på det som en "hyggelig overraskelse", men det blir jo bare verre for dem og barna om dere skal være naboer og at dere ikke kan fortsette å hjelpe dem slik dere gjorde tidligere.

Jeg ville kontaktet barnevernet!

Og så ville jeg vurdert å faktisk vært ærlig med dem, at dere mener det blir for tett...

Anonymous poster hash: 96b31...bd2
Skrevet

Hvis dere ikke får forhindret at de kommer flyttende til nabohuset (og det er det vel vanskelig å forhindre når de alt har kjøpt huset), ville jeg faktisk solgt og flyttet. Og kuttet ut kontakten. Dette er faktisk ganske sykt.

Anonymous poster hash: cba66...2c8

Skrevet

Det er nok ikke tilfeldig nei. 

Det finnes jo egentlig bare en løsning her sånn som jeg ser det. Og det er at vi flytter "hjem" igjen til der vi flyttet fra. Bare tanken på å ha de i huset ved siden av igjen gjør oss dårlig.

Det går ikke an å overse de heller sånn sett. De tar ingen hint. Tviler veldig på at barnevernet kan få stoppet dem. De har jo allerede kjøpt huset. 

Skrevet

Huff! Det skal ikke være mulig! MEN det har jo skjedd nå.

Husk på å være tydelig på grenser overfor dem. Du får heller bli "burugla".  Sørg for at barnevernet vet om dem i det de setter beina innenfor kommunegrensen.

Lykke til!

Skrevet

Da ville jeg ha plantet hekken eller satt opp et høyt gjerde så fort som over hodet mulig og gjort meg så utilgjengelig så mulig når det gjelder tilkomst og innsyn til huset. Også ville jeg ha sendt dem en mail med noen velformulerte ord. Jeg ville ikke ha sagt at det var pga dem jeg flyttet, men ville gjort det helt tydelig hva dere ønsket, og kanskje vært ærlig om hvorfor. Du må jo nesten bare si det rett ut at du ikke ønsker noe som helst kontakt med denne familien hvis det er slik det ligger an. Så får de evt muligheten til å selge det igjen før de flytter inn om de faktisk flyttet dit pga dere, eller i det minste vet de hva de kan forvente. Sine naboer er desverre vanskelig å styre over men dere må sette grensene selv. Greit å være ærlig i dette tilfellet tror jeg så dere ikke utsettes for det dere er redde for med en gang.

Anonymous poster hash: 2d17e...93b

Skrevet

Jeg hadde nok sendt de et brev og skrevet tydelig at siden de nå skal bli naboene deres igjen er det det slik at dere ønsker å sette en del regler i forhold til dere og deres tid og tomt.

1. Dere kommer ikke til å sitte barnevakt for de

2. Barna deres kan kun være i deres hus eller hage når dere selv har kommet og invitert de.

3. Om dere er ute i deres hage betyr det ikke at dere ønsker å tilbringe all tid med å snakke med de og barna deres dere ønsker ro.

4. De kan ikke komme til dere for å låne ting.

Ja sånn etter hva som har vært problemet for dere der dere bodde tidligere.

Så får dere passe på at det er gjerde rundt tomta og gjerne en høy hekk mot deres hus og kan hende en port ut mot gaten slik at tomten er klart avgrenset.

Om de blir sure og ikke vil snakke med dere så får dere ihvertfall fred og ro

Anonymous poster hash: 6293a...a92
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Punkt 1: Se til å få satt opp skikkelig plankegjerde! Marker tydelige grenser. 

Punkt 2: Vurder seriøst å flytte igjen - og da uten å i det hele tatt ymte om det til dem. Når flyttebilen kjører ut av porten, så vinker dere og snur dere. 

Skrevet

Mannendin trives ikke og vil flytte "hjem igjen" ?

Anonymous poster hash: bd74a...1a2

Skrevet

Ser mange anbefaler dere å flytte igjen, med det er jo bokstavlig talt å flykte fra problemmet IGJEN!!

Du må sette grenser og gjerne før de flytter for det kan jo være at de plutselig fikk problemmer med finansieringen hvis du informerer dem FØR de pakker snippsekken.

Skriv en mai, et brev eller en melding på face hvor du er dønn ærlig om at de var en såpass stor belastning for deg og dere at dere valgte å flytte, men ikke ville si noe for å ikke såre dem. Videre skriver du ned de reglene de må overholde og at du som nabo har liten toleranse for bråk, rot osv. Gjør det også tydelig at de må gjerne flytte, men at de ikke skal forvente at du/mannen din eller barna dine kommer til å fungere som støttekontakt/avlastningshjem.

Du kan velge å bli tråkket over hele deg igjen eller å sette grenser å ja, det sårer der å da, men de har jo gitt blanke f*** i dine følelser så hvorfor skal du skåne dem mer enn deg og din familie!

Anonymous poster hash: f0e71...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...