Gå til innhold

Toåring og dagsoving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om toåringen min kanskje sover for mye på dagen.

Har alltid sovet veldig dårlig på natten, men var før lett å legge. Nå har hun blitt skikkelig vanskelig å legge, både til kvil og på kvelden.

Hvordan skjønte du at det var på tide å kutte ned/ kutte helt på dagsovinga for din toåring?

Anonymous poster hash: 64b8b...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hun brukte lang tid på å sovne på dagen og lang tid på kvelden.

Skrevet

Vi har begynt å vekke henne etter en time fordi hun brukte veldig lang tid på å sovne om kvelden. Hun kan gjerne sove 1,5-2 timer hvis vi ikke vekker henne.

Skrevet

Da min ble vanskelig å legge på kvelden, kuttet vi ned. Han får ikke sove etter 14. Legger han 12 på dagen, så det blir maks to timer (han sov gjerne 3 timer før). Legger han 19 på kvelden. Funker fint.

Som regel våkner han av seg selv før kl. 14.

Skrevet

Hos min frøken på nå to år og 2 måneder har vi satt en max sovetid på dagen til 45 minutter. Hun må heller ikke sove noe særlig senere en halv to. Hvis ikke bruker hun alt for lang tid på å sovne om kvelden. Hvis hun har en bra dag og er utvilt begynner faktisk også 45 min å bli for mye å sove på dagen. 

Begynn med å kutte ned på sovingen på dagen og se hvordan det påvirker leggerutinen. 

Anonymous poster hash: f1188...d02
Skrevet

Min 2-åring bruker lang tid på å sovne både på dagen og kvelden, men han er altfor trøtt til å ikke sove på dagen lenger, så det kan vel ikke være eneste indikator? Kanskje begrensning av sovetiden hadde vært en ide...

Anonymous poster hash: 58bc0...e5a
Skrevet

Ja, vi er nok ikke klare til å slutte med dagsovinga. Men tror tiden er inne for å kutte veldig ned. For tiden kan hun sove fra 12-1330. Ser for meg at vi prøver med Max 1 time fra 12-13 i en periode, og visst det ikke funker så kan vi kutte ned litt til.

HI

Skrevet

Oppdatering fra HI

Nå har hun sovet mindre på dagen både i dag og i går.. Men fremdeles like vanskelig å legge. Merket dere bedring raskt?

Sov 60 min i går, 50 i dag.. Veldig trøtt når vi vekker henne fra kvilen. Men veldig våken når vi skal legge henne på kvelden.

Blir så usikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...