Gå til innhold

Blir snart klin gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av å ikke få sove skikkelig...

Mini på snart 7 mnd får 4 grøtmåltider pluss litt frukt hver dag, samt pupp på morgen, ved dupper og leggetid. Så man skulle tro han fikk nok mat på dagtid.

Likevel har han den siste uken begynt å våkne hver time for pupp, mye på kveldstid, men nå de siste dagene også i løpet av hele natten. I går natt og natt til idag har han altså våknet 5-6 ganger mellom kl 23-07. Og ja, han har spist, ikke bare smattet.

Jeg vet jo alt dette med økedøgn og slikt, men hallo, når han spiser så mye i løpet av dagen? Hvor mye mat vil han egentlig ha?

Jeg får jo ikke sove heller, hvis jeg lar ham ligge helt inntil meg hele natten, så våkner jeg med enorme smerter i rygg og bekken, og jeg blir liggende på ank. Det ene brystet er dessuten oppspist med blod og skorper, det er et eller annet med teknikken han har på den siden som gjør at det alltid har gjort vondt der, men nå som han har tenner er det helt ekstremt. Legger jeg ham til på andre siden ligger han mot midten av sengen, og mannen ligger sinnsykt urolig og kan komme slengende med en arm eller slikt, så jeg blir da liggende og følge med istedetfor å sove skikkelig. 

Gah, og så jeg som har vært heldig og fått sovebabyer, den tid er visst forbi.. Gjesp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Minstemor her var fryktelig urolig og ville ha pupp hele tida, viste seg å være ørene hun plagdes med. 

Håper dagen ble bedre etter hvert. :)

Skrevet

Føler med deg, det høres utrolig slitsomt ut! 

Junior var også veldig urolig i starten, vi tok han til kiropraktor, og det gjorde underverker. 

SOm en midlertidig løsning, kan du og mannen bytte plass da, sånn at du i alle fall får byttet side og kanskje får litt søvn i tillegg?

Skrevet

Huff, det er hardt når det står på!

Sover han ved siden av deg eller på eget rom? Kanskje det hjelper hvis han ikke lukter eller ser deg?

Han burde ikke ha behov for mat så ofte, men skjønner godt at du dytter inn puppen for å få noen flere minutter med søvn. Been there, done that :)

Du får trøste deg med at det sikkert bare er en periode han er inne i, selv om det er vanskelig å se fremover når man er ødelagt av søvnmangel.

Skrevet

Min yngste var på samme måten. Helsesøster tipset om at han muligens så sammenhengen med mat og søvn og ble rådet til å prøve å få han til å finne søvnen uten pupp. dvs. Ikke la han sovne ved brystet (som jeg gjorde) men forsøke å få han til å sovne uten at han satt det i sammenheng med mat. Da jeg ble bevisst på det, sovnet han raskt uten mat. Håper det går seg til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...