Gå til innhold

Normal prisklasse bursdagspresang 1 klassekamerat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om 150,- (pleide gi det i Bhg) men om det kanskje er litt mye ? Hva gir dere? Vil ikke "skille oss ut" på noen måte :)

Anonymous poster hash: b8690...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det er en grei pris..

Mitt system er sånn

100- 150 venner fra barnehage/skole

150-250  bestevenner og barn jeg har noe med å gjøre.

300 - 500 til tantebarn, bestevenners barn, fadderbarn.

Anonymous poster hash: 03d0a...791
Skrevet

Jeg pleier å bruke akkurat rundt 150,-. Av og til finner jeg gode ting på tilbud... Men hender at hvis det eneste jeg finner som jeg synes er en ok gave koster mer enn det, kjøper jeg den. Gidder ikke å spare på en 50 lapp for å lete i butikken etter noe annet.

Anonymous poster hash: 4c149...05f
Skrevet

På skolen vår har de laget en regel med maks 50,- i gave... Ja, man får ikke en dritt for det, men lettvint er det da :)

Anonymous poster hash: 35b42...440

Skrevet

Her har de også en regel om maks 50 kr. Synes det er helt supert. 150 kr pr bursdag til klassevenner, synes jeg er helt horribelt... 

Både av hensyn til de som skal i bursdager, det blir en del av de i løpet av året, og også med tanke på ungene som skal få alle disse presangene. Om de skal få så dyre presanger av hver eneste klassekamerat, får de jo noe helt enormt med leker...

Jeg er jammen glad gaveprisen ligger på et edruelig nivå her..

Hadde det vært forventet at man skulle gi for 150 kr pr bursdag her, hadde jeg måtte ut med ca 6.500 pr år bare i presanger for barneselskap...

Anonymous poster hash: f07ca...d74
Skrevet

Vi gir max 100 til klassekamerater, men strekker oss kanskje til 150 hvis det er bestevenner eller barn vi omgås foreldrene også. Kun barn i familien får mer enn dette.

Anonymous poster hash: 6aa0a...d98

Skrevet

Hei igjen !

Ja det blir gjerne litt fler bursdager på skolen enn i Bhg . Var derfor jeg lurte på om ikke det var litt mye .. Men i og med at skolen nettopp har begynt og vi ikke har innført noen "regler" på dette enda -så er det muligens veldig forskjellig hva folk gir ... Vil ikke være den eneste som gir to viskelær til en pris av 50,- heller om de andre gir mer ... :-/

Vanskelig -men kanskje vi legger oss på rundt 100 i dag da .. Midt mellom.

Anonymous poster hash: b8690...80b

Skrevet

Vi har satt et tak på 50kr i klassen for at alle skal ha råd til å delta i bursdager, noen strekker den til 75kr hvis de ikke finner noe.

Nå er fet for sent, men jeg pleier å handle nips på tilbud og ebay slik at j har liggende..

Anonymous poster hash: a7612...18e

Skrevet

Her er det maks 100,-, tror det er vanlig. Strekker det litt lengre ved bestevenners bursdag

Anonymous poster hash: c2d36...3c8

Skrevet

Her holdes det på maks 100,-. Det hender nok at noen går over, men ikke så ofte eller mye at det blir påfallende. Det er veldig vanlig å handle på salg og sitte på et lite lager med gaver. For tiden har vi drager, bøker, verktøy og trylletriks i vårt lager.

Anonymous poster hash: c8ef4...b78
Skrevet

Her er det 50 kr som er vanlig. Synes det er greit for det er ikke alle som har like god råd. Dessuten er det vanskelig å vite hva 10 klassekamerater fra skolen ønsker seg og da blir det bare å bruke mer penger på noe tull som de kjøper bare for å kjøpe noe.

Vi gir veldig ofte bare penger, det er stor suksess hos de som får også. Så kan de spare og kjøpe noe de ønsker seg i stedenfor å få mange like pakker siden det er bare 1 butikk med gavegreier i her i området.

Skrevet

Oi. 150 til 25 barn i klassen per år er nesten 4000 kr, pluss alle andre bursdager og julegaver... Det er mye penger for de fleste, det.

Synes 50 kr bør rekke egentlig, så kan man hellere slå seg sammen og kjøpe noe større.

Anonymous poster hash: e5b3c...009
Skrevet

Når jeg gikk på barneskolen så var det 150 kr som var vanlig.

Skrevet

Jeg gir gave til 150. Liker ikke å gi bort noe, bare for å gi noe. Må føle at det er en ok gave:)

Skrevet

Er da ikke vanlig å gi til alle i klassen,men de du blir bedt i bursdag til.

Skrevet

Handle inn ting på tilbud i løpet av året, så har man alltid noe liggende. Da kan man finne ting som egentlig koster 300kr til 50kr feks. 50kr syns jeg er nok forresten!

Anonymous poster hash: cf95f...567
Skrevet

I klassen til sønnen min er de 15 gutter, dvs 15 guttebursdager (alle inviterer jo hele gruttegruppen) i tillegg blir det noen jentebursdager for det er jo noen som ber hele klassen. Det blir en del bursdager i løpet av et år det.

Vi som har fire barn har litt av et bursdagsgavebudsjett ;)

Her er det vanlig å gi mellom 50 og 100 kr, de fleste ligger på rundt 70 kr. Dette er blitt avtalt på foreldremøtene. Ingen som gir over 100 kr.

Anonymous poster hash: bf26c...d11

Skrevet

I klassen til sønnen min er de 15 gutter, dvs 15 guttebursdager (alle inviterer jo hele gruttegruppen) i tillegg blir det noen jentebursdager for det er jo noen som ber hele klassen. Det blir en del bursdager i løpet av et år det.

Vi som har fire barn har litt av et bursdagsgavebudsjett ;)

Her er det vanlig å gi mellom 50 og 100 kr, de fleste ligger på rundt 70 kr. Dette er blitt avtalt på foreldremøtene. Ingen som gir over 100 kr.

Anonymous poster hash: bf26c...d11

Ja at du ber alle guttene skjønner jeg jo,men var en som nevnte at det ble 25 bursdager var DET jeg reagerte på-

Skrevet

Har barn i 4 klasse. Avtalt på foreldremøte med 50 kr i gave. Gir pengene, alle blir glad for det. De fleste sparer til store og dyre ting. Synes det er dumt å gi tulle ting som bare havner i en skuff.

Anonymous poster hash: d7717...df8

Skrevet

50 til 100 kr har vi avtalt på skolen, veldig greit. Nå gir vi ofte penger (2.klasse)

Skrevet

Har grense på 75-100 kr, og man får jo faktisk noe for det, var å kjøpte 2 6-års gaver og 1 5-års gave på onsdag.

Gutt 6- år, forstørelsesglass (ble det riktig?) og minipose med Lego

Gutt 6-år, skylander figur

Jente 5-år, Lego friends eske

Anonymous poster hash: a44ed...ef6

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi har en avtale om 50 kroner i klassebursdager, og alle gi penger slik at ungene kan spare eller kjøpe seg noe.  Til veldig nære venner blir det gjerne en presang og den kan koste litt mer, det har vi også avtaler om. Veldig greitt med slike avtaler, synes jeg.

Skrevet

Her er det også avtale om 50kr, flere gir penger i stedet for pakke. Jeg har snakket med snart 8åringen og han er enig i at han skal ønske seg penger så han kan gå å kjøpe seg en større ting selv som han ønsker seg.

Anonymous poster hash: e4bc1...2d1
Skrevet

50 kr var avtalt da mine gikk på barneskolen. Var veldig glad for det nivået, for på et tidspunkt hadde vi tre barn på barneskolen samtidig, og de var i over 60 bursdager i året.

Skrevet

Vi også har grense på 50 kr. Jeg har aldri kjøpt for over 75 kr.

Kjøper ting når det er på tilbud. Man trenger jo ikke å kjøpe noe heller, men bare gi 50 lapp i gave. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...