Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Hva ville dere gjort med de? Alternativet er å kjøpe bil eller pusse opp badet (må da kanskje spare litt mer)? Anonymous poster hash: de891...566
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Kommer an på hvordan badet ser ut og hvordan bilen ser ut Her må både kjøkken og bad tas innen noen år + en del småting. Men jeg vil også ha "ny" bil hehe Så kommer det an på hva som kommer først. Hvem som trenger utskiftning først. Bil er jo tap, mens å fikse huset får dere jo igjen for enten via salg eller lavere lån i forhold til verdi.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Badet ville jeg helt klart ha tatt Det er det fornuften sier, men frister veldig med bil for frihets følelsen. Anonymous poster hash: de891...566
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Kommer an på hvordan badet ser ut og hvordan bilen ser ut Her må både kjøkken og bad tas innen noen år + en del småting. Men jeg vil også ha "ny" bil hehe Så kommer det an på hva som kommer først. Hvem som trenger utskiftning først. Bil er jo tap, mens å fikse huset får dere jo igjen for enten via salg eller lavere lån i forhold til verdi. Har ikke bil for tiden. Ikke hatt på 1 år. Badet er mindre pent og trenger absolutt oppussing. Så heller vel mot bad. Skulle gjerne hatt råd til begge deler, men... Anonymous poster hash: de891...566
BikkjeBisk Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Badet ville jeg helt klart ha tatt Det er det fornuften sier, men frister veldig med bil for frihets følelsen. Anonymous poster hash: de891...566 Kan du ikke bare pusse opp badet først, ta å finn noen kredittkort å kjøp deg en ferrari - luksusfellen kommer helt sikkert å redder deg! Hvem vet, kanskje du får et helt års forbruk av bleier!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Badet ville jeg helt klart ha tatt Det er det fornuften sier, men frister veldig med bil for frihets følelsen. Anonymous poster hash: de891...566 Kan du ikke bare pusse opp badet først, ta å finn noen kredittkort å kjøp deg en ferrari - luksusfellen kommer helt sikkert å redder deg! Hvem vet, kanskje du får et helt års forbruk av bleier! Ja, tror jeg gjør det. En god ide. Sant??? Ehh. Anonymous poster hash: de891...566
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Betalt ned på lån. Og hatt resten stående som buffer. Pleier aldri å ha mindre en halve beløpet på bufferkontoen, sånn i tilfelle. Anonymous poster hash: ba711...5f9
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Spar til det dobbelte! Eller helst det tredobbelte, da kan du få både bad og litt bil.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å spare, men alene og ikke verdens størst lønn så tar det tid. Skulle gjerne vunnet i tipping. Anonymous poster hash: de891...566
Gjest Emea Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Spart. Blir vel litt i minste laget til bad. Om det holder til bil avhenger jo av hva du er ute etter.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Vi hadde omtrent det beløpet på sparekonto og siden påske er det halvertfordi det har kommet en del ekstra utgifter nesten samtidig. Hvitevarer som måtte byttes, ting som må repareres osv. skjønner ikke hvordan vi skulle klart det uten den bufferen vi hadde. Nå prøver vi å spare oss opp på nytt. Anonymous poster hash: 71a48...e32
Light of my life Skrevet 31. august 2013 #13 Skrevet 31. august 2013 Jeg ville spart videre og investert i ett flott bad! Så kan du heller vente litt med bilkjøpet. Du får tross alt mye mer igjen for badet
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #14 Skrevet 31. august 2013 Spart! Pleier selv å ha ca 150-200 på bufferkto. Da kan jeg bytte ut bilen om så er (altså med mellomlegg i den gamle). Anonymous poster hash: 6dd8c...789
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Jeg forstår de som sier å spare mer. Her hadde garantert blitt bil om jeg var uten. Men så bor jeg slik til at det hadde vært tungvint uten. Har heller ikke helse til å gå langt og bære tungt. Dessuten hater jeg å ikke ha bil. Hadde muligens kjøpt en bil, men ikke for alle pengene. Spart resten og brukt det som buffer imens.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Hvis du må ha bil kjøper du det. Hvis det er lekasje på badet eller skapene faller ned fikser du badet. Om derimot bil og bad er ok, men at du bare ønsker deg noe nytt bør du ikke blakke deg mer enn at du har minst 50.000,- igjen på bufferkonto. De pengene kan komme godt med hvis noe skjer. Anonymous poster hash: 3b0c2...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå