Gå til innhold

Hvilken Reima vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha vinterdress til en gutt, som er 1,5 - 2 år i vinter, går i barnehage. Vil jo ha det beste, og har skjønt at det er Reima som gjelder. Inne på Reima sine hjemmesider blir jeg veldig forvirret - det er jo så mange forskjellige dresser å velge mellom!

Så spørsmålet er til dere som har Reimadress og litt peiling :) Hvilken vil dere anbefale? Er dere fornøyd med den dere har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet finnes det bare 2 forskjellige kvaliteter på vinterdresser. Den ene heter ReimaTec, den andre ReimaTec+. Men skjønner du blir forvirret av hjemmesiden, det er mange forskjellige modeller. +dressen er helt klart mye mer slitesterk enn den vanlige.

Skrevet

Etter min erfaring trenger du ikke reima tec + til en som er så liten.

Skrevet

Takk for svar begge to! Tror faktisk ikke det var noen Reimatec+ i den str heller, så da blir det en Reimatec da. For "bare" Reima blir ikke bra nok..?

Skrevet

har jo reima kiddo også. vi har reimatec til gutten på snart 2 år! (arvet)

har brukt reflex til de to andre i den alderen og er meget fornøyd med de dressene. myke og lette. så for å være helt ærlig trenger man ikke Reimadress, bare så det er sagt! :)

Skrevet

Takk for svar alle!

Jeg tror ikke jeg hadde prioritert å kjøpe Reima hvis jeg skulle betalt den selv, men svigermor skal spandere, og insisterer på at det skal være det beste av det beste. Og det er jo greit for meg, men det er jeg som har fått oppgaven å velge dressen :)

Da blir det vel en Reimatec.

Skrevet

Hvis du drar på babyshop eller barnas hus, så har de ikke like mange reima dresser som på nettsiden. Tror de har en modell 74-98 og en 104 og oppover.

Har kjøpt dress nr 2 nå av "babymodellen", og er veldig fornøyd

Skrevet

Reimatec er vanntett.

De som heter bare Reima og Kiddo er ikke det. Reima har vannsøyle 3000 eller 5000. Kiddo har vannsøyle 5000, men 10000 på forsterkningene nedentil.

Kiddo er for stiv og tykk til de minste syns jeg.

Reimatec er et bra valg.

Men til de minste kan det være lurt å velge en som ikke har søm på innsiden av beina. Det hadde jeg til jenta mi i fjor og den ble slitt hull der tapene rundt sømmen går. Og dressen var ikke mye brukt heller.

De subber jo gjerne litt når de går og gnisser beina sammen, og dermed slites det lett hull der tapen er, da den er litt stiv.

Gutten min hadde en dress uten denne sømmen, og han har brukt sin dress i to vintre uten at den er nevneverdig slitt noen steder.

Hvis du ser på modellene Dindi og Marty(begge Reimatec) på Reima sine sider, så har Dindi denne sømmen på innsiden, mens på Marty er den flyttet lengre fram.

Anonymous poster hash: 13354...074
Skrevet

Reima tec er en fantastisk dress til barn i den alderen.

Ang. pris, så forsøk alltid å få tak i dress til neste år på salg over nyttår. Da kan du ofte få både reima og andre dyrere dresser til helt akseptable priser. Mitt barn har reima som jeg betalte 700 kroner for på salg i februar, og det er det samme som vinterdressene koster i kjedebutikkene.

Anonymous poster hash: be2b6...b00
Skrevet

Reflex og pompdelux sin er også veldig god altså, og mye rimeligere, så kanskje hun spytter i en ulltepper siden vinterdressen ble mye rimeligere ;)

Anonymous poster hash: a1da6...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...