Supersnusken Skrevet 30. august 2013 #1 Del Skrevet 30. august 2013 I gang med andre året i bhg...fremdeles er det gråt og vill klamring hver gang jeg leverer... Nå som snakker er det jo verre enn noensinne; Jeg vil være med mammaen min! Ikke gå fra meg mamma! Osv Er jo helt grusomt! Føler meg som verdens slemmeste mamma hver eneste dag. Personalet vil bare at jeg skal gå med en gang, og de sier det varer kun kort tid. Og jeg tror hun trives godt der. Det bare er så hjerteskjærende, og en fæl måte å starte dagen på! Når vil dette gå seg til mon tro? Nå er hun 2 år og 3mnd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2013 #2 Del Skrevet 1. september 2013 Uff, det er så grusomt. Vi har det slik annenhver dag, hun skifter mellom at det er helt ok at vi drar-til hjerteskjærende rop.. Vi har akkurat bytter Bhg og det er stor avd, så trøster meg med at det snart vil gå over. Da eldste gikk i Bhg var det ei som gråt ved levering fram til siste året(!) ikke noe trøst, men barn er forskjellig. Anonymous poster hash: a00c8...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2013 #3 Del Skrevet 2. september 2013 Samme her! Nå har det riktignok bare gått tre dager, men jeg kjenner ikke igjen ungen min når jeg leverer han. Han gråter så intenst, og sårt, at jeg får vondt langt inn i margen :,( Han er to år og alltid vært en trygg og glad gutt og aldri brydd seg nevneverdig om jeg har tatt av sted. Men nå klamrer han seg til meg, jeg har sår i nakken etter neglene hans som han setter i meg og jeg dør av dårlig samvittighet - jeg er jo hjemme bare fem minutter unna... Jeg så ikke denne reaksjonen komme i det hele tatt :/ Anonymous poster hash: fee44...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 2. september 2013 #4 Del Skrevet 2. september 2013 Reagerar barnet på samme måte om pappa leverar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah- Skrevet 2. september 2013 #5 Del Skrevet 2. september 2013 Huff, ikke veldig oppmuntrende lesing her. Min gutt på 2 begynte å gråte ved levering etter å ha gått i bhg i 3 uker, og jeg håpet det kom til å gå over igjen snart, men det ser jo ut på innleggene her som det kan vare en stund. :/ Det gikk jo så fint i starten. Her går det litt bedre om pappan leverer. Det er tydeligvis meg det er verst å si hadet til, men det går bedre om det er han som drar fra meg og ikke omvendt. Det går også bedre om vi tar oss god tid om morgenen og leker litt før han skal i bhg, virker som om han får fylt opp med litt mammatid liksom. Men det er jo ikke alltid man har tid til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 2. september 2013 #6 Del Skrevet 2. september 2013 Jenta mi på 2 år og 4 mnd blir også lei seg når jeg drar. Det gikk bra de to gørste ukene, men så plutselig ble det ikke så greit. Hun klamrer seg til meg og blirclei seg allerede når jeg sier hjemme at hun skal i bhg. Men, jeg tror hun har det bra der, så vet ikke helt hva det kommer av. Hun har også begynt å gråte når jeg skal dra i fra henne hos besteforeldre, og det har hun aldri gjort før. Så jeg vet ikke helt hva som gjør dette. Hun er litt sår om dagen. I morgen skal pappaen levere i bhg for første gang, så blir spennende å se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah- Skrevet 2. september 2013 #7 Del Skrevet 2. september 2013 Hun har også begynt å gråte når jeg skal dra i fra henne hos besteforeldre, og det har hun aldri gjort før. Akkurat det samme har skjedd her. Han har alltid elsket å være hos foreldrene mine, men etter bhg start så virker det som han må ha kontroll på meg hele tiden. Klamrer seg til meg og skal være med meg over alt. Men igjen så går det mye bedre om det er han som går fra meg. Derfor får jeg nå moren min til å komme og hente han i stedet for at jeg drar og leverer han. Da vinker han til meg og går ivrig og fornøyd sammen med mormoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2013 #8 Del Skrevet 3. september 2013 Det er helt vanlig at barn får en reaksjon på å starte i barnehagen. De som får reaksjonen etter noen uker har vel plutselig skjønt at barnehagen ikke er midlertidig men det stedet de skal være fast fremover. Jeg fikk beskjed om å gjøre leveresituasjonen så kort som mulig, så barnet ikke skulle begynne å tro at jeg skulle være i barnehagen jeg også. Det er bedre å bli lengre/snakke med de ansatte ved henting. Vi har ofte levert bsrnet rett i et voksenfang - så begynner dagen i barnehagen med masse kos og trygghet før det skal leke/spise frokost :-) Enkelte ganger har jeg ringt barnehagen etter levering for å gi beskjeder etc. Ellers tror jeg det er viktig med litt ekstra kos, men heller på ettermiddag/kveld. Det er flott om man rekker lek om morgenen også, men da har ihvertfall jeg erfart at barnet ikke forstår at vi skal i barnehagen og at det kan bli ekstra ille å kle seg for så å bli levert. Anonymous poster hash: 64857...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 9. september 2013 #9 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Trur det er viktig å forberede ungen på at den skal i bhg. Snakk om bhg fra morgenen av, f eks "hvem skal du leke med i bhg i dag da?", la de være med å smøre matpakke til barnehagen og velge hvilken yoghurt de vil ha med osv. Levere og hente til faste tidspunkter. Og å gjøre leveringen så kort og positiv som mulig, selv om barnet gråter så smil og vink når dere går. Og vent gjerne et par minutter på andre sida av døra etter levering, da har allerede de fleste barn roa seg ned og dere kan dra med god samvittighet Vi har vært heldige med en gutt som trives godt i bhg. Snakk med ped leder, om barnet fremdeles gråter etter å ha gått i bhg i månedsvis så er det jo greit å ta opp hvorfor det fremdeles skjer... Endret 9. september 2013 av Madolyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #10 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg kjenner jo ikke ditt barn, men de fleste barn har vel av og til tilsynelatende voldsomme reaksjoner på alt mulig, at yndlingsleken er vekke, at de får brokkoli til middag, at det er leggetid? Og disse voldsomme reaksjonene går vanligvis fort over. Kan det være så enkelt? Det er grusomt å gå ifra en unge som hyler, men hvis de ansatte sier at det går fort over, så gjør det vel det. Anonymous poster hash: f4c36...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 11. september 2013 #11 Del Skrevet 11. september 2013 I dag var første dagen jenta mi ikke ble lei seg da jeg sa vi skulle i bhg og da jeg leverte. Ikke strålende blid, men ikke gråt heller Får håpe det fortsetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rottisjenta Skrevet 23. september 2013 #12 Del Skrevet 23. september 2013 Jeg har tvillinger på snart 3. Den ene av jentene mine gråt ved levering det første halvannet året. Nå gråter hun sjelden, men kan fortsatt protestere mot at mamma skal gå - noen få ganger er det gråt. Andre dager springer hun inn på avdelingen - og DET er deilig det Det er tøft mens det står på, men det går over for de aller aller fleste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 30. september 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 30. september 2013 Som en liten oppdatering kan jeg fortelle at jeg nå har hatt 4 flotte leveringer på rad! Er helt fantastisk, krysser virkelig fingrene for at dette fortsetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 30. september 2013 #14 Del Skrevet 30. september 2013 Så bra Her går det også bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 4. oktober 2013 #15 Del Skrevet 4. oktober 2013 <p>I høst startet en ny 3-år!ing i bhg til storebror. De første 4 ukene hylgråt han masse, nå er han derimot smørblid når jeg leverer. Noe kan skyldes at pappaen leverte storebror litt tidligere enn jeg leverer han nå - noe som igjen fører til at den andre gutten er mer våken. </p> <p> </p> <p>En annen venn av storebror hadde også issues med å komme tilbake til bhg etter ferie. Der tror jeg noe skyldes at de hadde hatt ganske lang ferie, slik at normaliteten ved bhg ble litt borte. </p> <p> </p> <p>Godt å høre det går bedre!</p> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 4. oktober 2013 #16 Del Skrevet 4. oktober 2013 <p>Aner ikke hva som skjedde der....jaiks</p> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå