Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 0 kroner - fyller med aktiviteter (det vil jo variere, men da ting vi uansett ville gjort, som pepperkakebaking, hente juletre etc ...) Mye hyggeligere enn 24 småting som blir kasta på golvet etter få minutter... Anonymous poster hash: fab89...9e6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 max kr 25 pr dag. Anonymous poster hash: ee95e...ac4
n74 Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Det handler vel litt hva man har råd til? 10 kr x 24 = 240 20 kr x 24 = 480 50 kr x 24 = 1200 Hva tenker du? Jeg synes det er vanskelig å finne noe til 10 kr som ike bare er tull og mer forsøplende en morsomt i lengden. En venninne av meg gir en liten gave annen hver dag og et par biter av en melkerull de andre dagene. Vi valgte å gi en litt dyrere gave på julaften for at hun skulle få noe å underholde seg med fram til kvelden.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 0 kroner - fyller med aktiviteter (det vil jo variere, men da ting vi uansett ville gjort, som pepperkakebaking, hente juletre etc ...) Mye hyggeligere enn 24 småting som blir kasta på golvet etter få minutter... Anonymous poster hash: fab89...9e6 Det er forskjell på barn vettu. Mine barn blir glad for alt de får, uansett om det er klistremerker eller en lypsyl. Er ikke alle som er bortskjemte som aldri blir fornøyd bare fordi dine barn er det.. Anonymous poster hash: 64de1...ce7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Hvis jeg skulle gitt noe måtte det være en legoeske eller lignende som ble fordelt utover hele perioden. Få bruksanvisningen først, deretter de bitene som trengs i riktig rekkefølge... Anonymous poster hash: fab89...9e6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 5-10 kroner. hårstrikk, klemmer, biter av et puslespill, litt smågodt en dag(to-tre ting). Ser helst at det ikke er skikkelige gaver hver dag, mer ting som de kanskje trenger i hverdagen og ville fått uansett. Vil ikke ødelegge spenningen og gleden med julaften ved at hele desember er en mnd med gaver. Da forsvinner litt av magien.. Anonymous poster hash: 7d17e...1a0
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Ca 300. De får sjokoladekule på helgedagene. Kjøper litt de ville fått uansett, ullsokker, refleks, småting til penalet. Og litt gøy; lego de får over flere dager, kort de samler på (deler opp pakke), julestasj til rommet sitt. I fjor sprengte jeg budsjettet fordi begge trengte termos.. Handler på tilbud gjennom hele året. Adventskalender er gøy! Men hovedsaken er å se hvordan det minker med pakker, ikke å få en ting hver dag :-) Anonymous poster hash: fdd97...fcb
Vera prøver Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Det blir vanskeligere og vanskeligere hvert år. I år så har vi en 1 åring, 10 og 12 åring. Aner ikke hva jeg skal putte i kalendrene til noen av dem. I fjor fikk de oppdelt legoeske. Og ja jeg veit at en 1 åring ikke har noe begrep på jul osv i den alderen, men siden de andre får så må også minstemann få. Pris? Vel det blir det jeg klarer å finne på. Blir alltid for dyrt egentlig.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Gutten min er bare 6 mnd til jul så han får ingen før neste år. Men da vil jeg gjøre som innlegg 2, ha pepperkakebaking. Sette sammen pepperkakehus og lignende i kalenderen. Vil også ha småting og eventuelt godt på lørdager. På julaften vil han få En litt større gave. Samboeren skal få øl kalender i år. En ny ølsort hver dag:-) trenger ikke og drikkes hver dag men spare til helgen Anonymous poster hash: ce9b0...447
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Begynner gjerne å handle inn tidlig, sånn sept..da slipper jeg å løpe rundt i slutten av nov. Har tre unger som får i år, kun annenhver uke, har de bare 50/50 Jenta får litt lipgloss og sånn jenteting...og guttene...de er vanskelige..men gjerne penner, viskelær.. prøver å ligge på 5-10 kr dag... i heljene får de snop. Anonymous poster hash: 414e8...d86
Snuppa09 Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 Mine barn (8-14 år) får julkalendere med f. eks, dusjsåper, lebepomade, små godis, undertøy, ulltøy, sokker, flaxlodd(kalender), sminke, små legoesker, små leker, hårpynt, klistemerker, juleblomst, julepynt til rommet, teater/ kino billetter til juleforestilling, hobbysett med juletema, pepperkakebaking etc... Blir kalendere som koster endel men det er en god blanding av ting barna trenger, opplevelser og litt stasj. Kjempe koselig å planlegge og lage. Gleder meg allerede:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Jeg gir adventsgaver. 1. søndag: Et lite juletre (samme hvert år) som han har på rommet og vi pynter sammen, veldig koselig tradisjon 2. søndag: En aktivitet som teater/kino. 3. søndag: Litt usikker på hva jeg gjør her i år, men tidligere har det vært peppekakeformer, forkle, kjevle også har vi bakt sammen. 4. søndag: En julefilm, med popcornkos. I tillegg får vi begge en sånn 10-kroners sjokoladekalender av oldemor, så vi holder kontroll på dagene! Han får også julestrømpe med godteri, en juletrepynt, ny tannbørste og smoothie. Dette har blitt en veldig koselig tradisjon for oss. Anonymous poster hash: dbe79...aa9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Jeg fyller en del av dagene med ting de uansett trenger. Stilongser, sokker, ny matboks eller termos, refleksvest, votter, så fyller jeg andre dager med billige ting som fine viskelær osv. Jeg har to gutter, hadde jeg hatt jenter med langt hår hadde jeg fylt opp med hårstrikker, spenner osv. Anonymous poster hash: dd87f...7d0
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 Har ingen makspris. Har kjøpt en del ting fra ebay, var jo masse gøyt til 5-6kr:) cirka halvparten av kalendergavene barna får er småleker, resten er klær eller andre ting de trenger og aktiviteter som kino, pepperkakebaking osv. De får også velge hvilke sjokoladekalender de vil ha, som mine foreldre kjøper til de. I desember er barna mine litt bortskjemt, men desember er en magisk måned for meg:) elsker alt med desember:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå