Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Jeg har hele livet vært plaget med mye smerter i mage og rygg, fant ut etter en operasjon for noen år tilbake at jeg har endometriose, noe som forklarer en del. Men, så har det seg slik at et par, tre ganger i året sliter jeg skikkelig med vondt bak i ryggen på høyre side, ca der hvor nyrene er lokalisert, det stråler frem i magen, og noen ganger klarer jeg ikke skille hvor jeg har vondt før legen dunker bak på ryggen. Jeg har siden jeg var tre år hatt utslag på blod i urinen, 3+ hver eneste gang. På mandag begynte jeg å slite igjen, dro til legen på tirsdag. Testet positivt på blod igjen, og denne gangen fant de også hvite blodceller? De skulle sende urinen til dyrking, men jeg blir jo litt nysgjerrig. Jeg har tidligere vært til ct, ultralyd og diverse andre undersøkelser uten at de klarer å finne ut av hva det er. Har hatt nyrestein og nyregrus et par ganger også. Slitsomt å gå sånn Så, o' allmektige dib damer, noen som vil gjette litt? Anonymous poster hash: 79a42...42c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 tipper mer grus Anonymous poster hash: 9b5f8...028
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Ig-A glomerulonefritt? Det er en av de hyppigste årsakene til blod i urin. Tror dog ikke det har noe med smertene i ryggen å gjøre. Anonymous poster hash: 25913...a4f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Leukocytter og blod i urin med smerter i rygg kan gi mistanke om øvre urinveisinfeksjon. Anonymous poster hash: 25913...a4f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Tusen takk for svar alle sammen Hm..disse tingene dere nevner, ville ikke fastlegen utredet for det om det var mistanke? Og hva er IgA glomerulonefritt?? (skrev jeg det riktig nå? hehe) Anonymous poster hash: 79a42...42c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Nyrebekkenbetennelse hos meg da det var utslag med blod og hvite blodlegemer samt smerte over nyreområde. Jeg har trolig også litt grus som innimellom gir meg nyresmerter. Da som regel etter at jeg har drukket litt for lite en periode, og hvis jeg har spist mye mat som f.eks. blomkål, asparges og sjokolade. Drikker bra noen dager og så går smertene over. Ellers kan også det å være veldig sliten over tid gi symptomer fra nyrene, men smerter i området samt korsrygg, tidvis også mot magen. Da er det ikke noe galt med selve nyrene, men med nyreenergien - ref. kinesisk medisin og akupunktur. Hvis det er tilfelle så hjelper akupunktur. Det kan også hjelpe på å få ut nyregrus hos noen. Siden du får dette 2-3 ganger pr år så ville jeg også ha tatt en tur til kiropraktor. Vet at det er en del som kan få lignende smerter ved låsninger i bestemte virvler i ryggen. Trenger ikke ha så mye symptom fra virvlene. Anonymous poster hash: a6017...b78
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Ig A glomerulonefritt er en slags betennelsestilstand i karnøstene i nyrene, og fører til lekkasje av blod i urin, dog ikke synlig blod men utslag på stix. Fastleger er ikke vant med slikt, og som oftest vil det være flere i familien som da også har blod i urin. Det er vel slik man tar diagnosen. Anonymous poster hash: 25913...a4f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Min mor har vært palget med smerter i ryggen fra hun var ung. Har også hatt utslag på blod i urin. Hun har vært på mange forskjellige undersøkelser. Men de har aldri funnet noen feil. Smertene gikk i bølger, noenganger var det ikke vondt, andre ganger så vondt at hun bare ble liggende. Helt til en lur lege sa hun måtte stå inne på CT Eller var det MR (?). I alle fall. da viser det seg at det ene nyret vandrer, når hun står sklir det på en måte ned og legger et press på urinlederen. Grunnet dette har også nyret vokst "ut av" nyrebekkenet. Nyret hadde vokst ca 8cm. Med voksingen, har funksjonen blitt mindre, så hun har vel bare 30%funksjon på dette nyret nå. Hun ble operet i Februar i år, har ikke hatt noen plager med vondt i ryggen eller slike smerterier etter dette. Dette er kanskje ikke så vanlig da. Men at smertene i ryggen, blod og hvite blodceller er et tegn på noe, ja! Håper de finner ut at det God bedring Anonymous poster hash: cc2c6...e9b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Jeg jobber med nyrepasienter Dette kan være mye, men aller første som faller meg inn er nytestein/grus. Men, siden du har hatt pos utslag på urin stix flere så syns jeg der er på tide at fastlegen henviser deg videre for å utelukke annen sykdom. UL nyrer, ureter, blære osv. Dette er enkelt å få gjennomført og vil sørge for at man får utelukket/avdekket sykdom Anonymous poster hash: c5c4e...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå