Gå til innhold

Mat er kos og kos er mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den eneste grunnen til at jeg er overvektig er at jeg er for glad i mat.

Jeg har ikke noen psykiske problemer, jeg trøstespiser ikke, jeg bruker ikke mat som angstdemper eller andre forklaringer.

Jeg er tykk fordi jeg forbinder kos med mat. Når babyen sover, spiser jeg, når kvelden kommer, spiser jeg, når jeg ikke har noe annet å gjøre, spiser jeg...

Jeg har ingen annen forklaring eller unnskyldning. Jeg spiser for mye og beveger meg for lite.

Men nå er det slutt.

Nå har jeg tatt tak og er på dag 5 av mitt nye liv. Den største utfordringen er i hodet, jeg må slutte og tenke på hva jeg skal kose meg med så snart jeg får et ledig minutt iløpet av dagen.

Fordelen er at jeg blir mer effektiv når jeg ikke spiser hele tiden :)

Poenget mitt med dette er vel egentlig at ikke alle som er tykke har bakenforliggende problemer. Noen er bare veldig glad i mat og veldig glad i å sitte stille.

Anonymous poster hash: 2a1e0...d81
Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørketreet
Skrevet

Så utrolig bra da!  ^_^   Lykke til!

Skrevet

Og jeg spiser ikke gatekjøkkenmat eller store mengder snop. Jeg spiser bare mat i større mengder enn de fleste andre. Jeg er drittlei av at folk tror alle tykke mennesker lever på burger og melkesjokolade.

Anonymous poster hash: 67c04...5f1
Skrevet

Og jeg spiser ikke gatekjøkkenmat eller store mengder snop. Jeg spiser bare mat i større mengder enn de fleste andre. Jeg er drittlei av at folk tror alle tykke mennesker lever på burger og melkesjokolade.

Anonymous poster hash: 67c04...5f1

Det samme her. Min egen mann skjønner ikke hva jeg blir så tykk av siden jeg aldri fråtser og sjelden spiser junkfood. Hos meg er det at jeg spiser hele tiden. En strimle sjokolade her, tre tykke skiver med majones og godt pålegg der gjennom hele dagen. Når man så beveger seg lite så legger kaloriene seg godt til ro.

Men no more ;) lever på 1900 kcal og lever godt. Er hverken sulten eller godtesyk, utfordringen er bare å være strukturert og holde på de faste måltidene.

Og litt sjokolade er lov iblant heldigvis :)

Hi

Anonymous poster hash: 2a1e0...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...