Syngensang Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Kvifor ligg damene på fødeavdelingen ( fjernsynsprogrammet...)berre og smiler og pratar med jordmødrene heilt til dei er klare til å presse, då tek dei i fire gonger, kjem med eit lite klynk, også er babyen ute? Eg brølte så eg hadde vondt i lungene i mange dagar etter fødselen. Og det var ein vanleg og normal fødsel. Utan smertestillande då.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Det er fordi de er neddopa av epidural, antagelig mye større mengder enn vi får her i Norge. Jeg er aller mest fasinert av at de har med hele slekta og ikke kaster ut de som ikke kan oppføre seg. Hvis min mor hadde fått lov til å være med på fødselen og så hadde stått og ledd av de hovne føttene mine, så kan jeg love at hun hadde blitt kastet ut raskest mulig og det hadde mannen også hvis han hadde stått og plukket meg i ansiktet for å irritere meg. Anonymous poster hash: 4fed0...eb6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Det er fordi de er neddopa av epidural, antagelig mye større mengder enn vi får her i Norge. Jeg er aller mest fasinert av at de har med hele slekta og ikke kaster ut de som ikke kan oppføre seg. Hvis min mor hadde fått lov til å være med på fødselen og så hadde stått og ledd av de hovne føttene mine, så kan jeg love at hun hadde blitt kastet ut raskest mulig og det hadde mannen også hvis han hadde stått og plukket meg i ansiktet for å irritere meg. Anonymous poster hash: 4fed0...eb6 Syns det rareste var en russisk (?) dame som ikke ville at ektemannen skulle se henne i hele tatt under fødselen. Det ble for intimt...? Anonymous poster hash: c1af2...f0e
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Jeg så en episode hvor den fødende, mannen og hennes foreldre var inne på stua. Mannen likte ikke hennes foreldre, hennes foreldre likte ikke ham, og alle sørget for at alle visste dette. Hun hadde rier, han pushet på for at hun skulle kaste ut sine foreldre - så kom hans foreldre og søsken, hennes foreldre ble sinte for dette og dro, komplikasjoner med fødselen, hans familie overalt. Fysj, kjenner jeg hadde fått varige mén av en slik fødsel.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Blir helt svett av å se at de har hele familien på rommet, som til og med ikke klarer å oppføre seg og ta hensyn. Glemmesak at min far skulle sett meg mellom beina i de stillingene der, vi har ikke et så nært forhold! Så en episode der mormor og farmor begynte å sloss på gangen rett etter at babyen var født. Syns så utrolig synd på moren, litt av en fødselsopplevelse. Nei, enhver smak sier bare jeg!
Syngensang Skrevet 30. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2013 Det er fordi de er neddopa av epidural, antagelig mye større mengder enn vi får her i Norge. Jeg er aller mest fasinert av at de har med hele slekta og ikke kaster ut de som ikke kan oppføre seg. Hvis min mor hadde fått lov til å være med på fødselen og så hadde stått og ledd av de hovne føttene mine, så kan jeg love at hun hadde blitt kastet ut raskest mulig og det hadde mannen også hvis han hadde stått og plukket meg i ansiktet for å irritere meg.Anonymous poster hash: 4fed0...eb6 Syns det rareste var en russisk (?) dame som ikke ville at ektemannen skulle se henne i hele tatt under fødselen. Det ble for intimt...? Anonymous poster hash: c1af2...f0e Det er litt rart syns eg, men viss eg måtte velge så ville eg heller vore åleine uten kjæresten enn å ha med heile storfamilien på fødsel! Men amerikanarar er vel gjerne litt meir opne og inkluderande enn oss kanskje...
Elsker livet Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 De klipper til programmet for at det ikke skal bli kjedelig. Å se en som presser i en time er ikke særlig god underholdning. Så er de som nevnt raus med medikamenter for smertene. Når jeg har født har jeg heller ikke vært særlig høylytt. Er ikke av den høylytte typen når jeg har smerter eller er redd. Da går jeg inn i meg selv og får hverken til å skrike eller snakke.
pip pip Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Jeg liker den britiske versjonen best (har ikke sett sen norske enda, sikkert like bra den) synes den virker mer ekte.
Mrs. Kaizer Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Som å sitte å se på en amerikansk film. Eneste forskjellen er at babyen som blir født faktisk ser ut som en nyfødt og ikke som den er et halvt år gammel. Forstår ikke at de orker å ha hele familien med seg på fødestuen. Også så mange lame mannfolk det er i USA! Blir for dumt rett og slett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå