Gå til innhold

Merkeklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av andre innlegg her. Hva menes med merkekær? Jeg har alltid tenkt at Name it sine klær er litt finere og dyrere enn de andre kjedebutikkene.

I dag fekk gutten min to nye bukser fra kappahl. De kostet 199 og 229 kr. Dette syns jeg er dyrt, selv om jeg fikk 50 kr i avslag pr bukse.  Og desse buksene er for finte til barnehagebruk. Der går det mye i velurbukser fra lindex...

Hva tenker dere er dyre klær? Eller merkeklær?

Anonymous poster hash: 46ab1...e6a
Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørketreet
Skrevet

oy, jeg tenkte merkeklær var litt mer sånne nisje-merker, typisk Noa Noa osv. Tenker også på sånn som egentlig er til voksne, som Levi's osv.

Men hvorfor svarer jeg. Jeg har ikke peiling :P

Skrevet

Name it sine klær har bedre passform til mine barn enn f.eks de fra H&M, prisen jeg betaler for dem er den samme og kvaliteten er det heller ingen forskjell på. Jeg syns de fleste bukser (i størrelser over babyklærne) koster 3-400kr hvis det ikke er joggebukser. Jeg er på ingen måte opptatt av merker, men jeg er opptatt av at klærne skal sitte ok på.

Anonymous poster hash: 98a1f...719
Skrevet

Mereklær for meg er noanoa, ayanaya, pomp delux osv. men nameit er det ikke. For å definere "merkklær"/ "disignerklær" kommer de i kolleksjoner, høst/vår - Vinter/sommer osv. Mens nameit er som alle andre vanlige butikker. selvfølgelig kan vanlige butikker og ha dyre og fine klær og man MÅ ikke ha designerklær..

Bruk det som du føler er best, de som kverulerer på det er det noe galt med!!

Anonymous poster hash: 2491a...ab6
Skrevet

199 for en bukse er dyrt?

Hva er ok pris for deg å betale for barneklær da?

Når det gjelder begrepet "merkeklær" tenker jeg på Gant, Burberry, Diesel osv.

Kjedebutikker som Name It, H&M, Kappahl, Cubus osv fører ikke merkeklær.

Anonymous poster hash: b6464...936
Skrevet

For en to åring og en femåring syns jeg 199 for en bukse er dyrt da de trenger mye klær. Når de blir eldre er det en helt ok pris. Jeg kjøper mye på salg, lindex har 3 for 2 på myke joggebukser. Det er bukser jeg tenker er perfekt for barnehage...

Har dere virkelig råd til å betale 300-400 kroner for en bukse når de vokser fort ut av det og det blir ødelagt med flekker/hull??? Det har ikke jeg...

Skrevet

Jeg syns ikke klær fra kjedene, inkl Name it er merkeklær. Syns heller ikke Name it eller KappAhl har spesielt dyre klær.

Det jeg tenker på som merkeklær ligger noe høyere i pris og har noe bedre kvalitet/komfort.(selv om jeg har erfart at merkeklær kan være av varierende kvalitet de også)

Anonymous poster hash: 4b823...6cd
Skrevet

For en to åring og en femåring syns jeg 199 for en bukse er dyrt da de trenger mye klær. Når de blir eldre er det en helt ok pris. Jeg kjøper mye på salg, lindex har 3 for 2 på myke joggebukser. Det er bukser jeg tenker er perfekt for barnehage...

Har dere virkelig råd til å betale 300-400 kroner for en bukse når de vokser fort ut av det og det blir ødelagt med flekker/hull??? Det har ikke jeg...

Kappahl har joggebukser fra 99(79,- og 3 for 2 opp til str 86) til 199 kr. De dyreste er gjerne de med merker av Angry birds, Hello Kitty eller Cars på. Jeg syns ikke det er dyrt

Anonymous poster hash: 4b823...6cd

Skrevet

Name it er ikke merkeklær i mine øyne.. Men de har fint tøy :)

Merkeklær er burberry , gant, ralph lauren, osv..

Så senest på en moncler bobledress til 1 åringen som kostet 3899 kr.. Det syns jeg er litt dyrt ;)

Skrevet

Jeg tenker på vanlige merkeklær med litt høyere priser som f.eks hummel, mini a ture, racoon, chill norway, moon kids, katvig, småfolk, molo, reima, ticket, bergans, claire, nova star, jean paul, paul frank, lilleba, memini osv.

Dyrere merkeklær gant, burberry, dior, napapirji, armani, ralph lauren, peka performance, guess, tommy hilfiger.

Name it ser jeg på som billige og anvendlige hverdagsklær.

Skrevet

Jeg ser noen skriver merkeklær har bedre comfort/kvalitet. Kvaliteten kan være bedre, men komforten? Merker barna forskjell på dyr/billig bukse??

Men jeg ble veldig nysgjerrig på hvilken pris dere ligger på når dere handler vanlige hverdagsklær til deres små. Hva betaler dere for en dongeribukse eller en genser til barn i barnehagealder?

HI

Skrevet

Name It sine klær passer i formen til datteren min og det er det jeg kjøper som hverdagsklær til henne. De er vel kanskje hakket dyrere enn KappAhl, men passformen og muligheten til å regulere buksene i livet er viktig for meg. Når jeg skal kjøpe finklær til datteren min så blir det ofte NoaNoa, Guess, Gant mm. Sist helg kjøpte jeg et antrekk til henne som hun skal ha imorgen og det var på NoaNoa og hele antrekket ble 2500 kroner. Det er mye penger for klær for et lite barn, men jeg har romslig økonomi og velger å bruke en del på klær og sko til min datter.

Anonymous poster hash: 57a3e...c3e
Skrevet

Jeg ser noen skriver merkeklær har bedre comfort/kvalitet. Kvaliteten kan være bedre, men komforten? Merker barna forskjell på dyr/billig bukse??

Men jeg ble veldig nysgjerrig på hvilken pris dere ligger på når dere handler vanlige hverdagsklær til deres små. Hva betaler dere for en dongeribukse eller en genser til barn i barnehagealder?

HI

Jeg varierer litt, betaler gjerne 400 kr for en litt penere joggebukse eller myk jeans om jeg finner. Men bruker også en del klær fra kjedebutikker. Er bare så utrolig lei av at det er så få pene komfortable lekebukser til gutter, så kjøper memini, nova star, moon kids, småfolk, katvig o.l. i tillegg til helt enkle joggebukser fra kappahl og lindex. H&M sine er ikke pene, altfor tykke lommer og ikke pen fasong.

Skrevet

Hummel og vossatassar og også penere joggebukser. Nå nevner jeg kun joggebukser, men det er det jeg har konsentrert meg mest om i det siste. Til jentene er det mye lettere å varierere med komfortable klær.

Skrevet

det må da være galskap å bruke 2500 kr på et antrekk til et lite barn... i alle fall etter min lommebok... Det er jo 2 vekers matbudsjett...

Noen merkeklær har jeg kjøpt, da helst miniature. Dette blir da penklær... og helst er de kjøpt på salg...

Med så dyre klær til barna. Hva handler dere til dere selv?? 

Merker? Butikker?

HI

Gjest Bjørketreet
Skrevet

HI

De merker nok ikke nødvendigvis forskjell på dyr/billig bukse! Naturlig, mykt stoff er vel det eneste som teller når det kommer til komfort, og ser jo ut som cubus, lindex osv har det meste i 100 % bomull :) Det og passform, men de fleste har ikke så mye problemer med det fra disse vanlige butikkene.

Av dyrt tøy er det ofte merket som selger!! 

Men jeg er jo veldig for tøy som varer, og det er verdt å betale litt ekstra. Men det er jo mest til voksne jeg mener...Som du nevner, et barn bruker det over en veldig kort periode... Men ikke alle merker har god kvalitet bare fordi de er dyre!

De som bruker 2500 på ett antrekk har antakeligvis mer råd, sånn er det jo :)

Skrevet

det må da være galskap å bruke 2500 kr på et antrekk til et lite barn... i alle fall etter min lommebok... Det er jo 2 vekers matbudsjett...

Noen merkeklær har jeg kjøpt, da helst miniature. Dette blir da penklær... og helst er de kjøpt på salg...

Merker? Butikker?

HI

Jeg kjøper som regel klær til meg selv når jeg er på forretningsreise til Houston og da handler jeg på et senter som heter Galleria som har alle de kjente merkene. Jeg handler da tidløse plagg som kan kombineres med det jeg allerede har og som oftest blir det dyre merkeklær. Men jeg har også noen klær fra de billigere kjedene der borte. Jeg skjønner også at det kan virke som galskap å bruke 2500 kr på et antrekk til ei lita jente, men jeg har god økonomi og høy lønn og 2500 kr merkes ikke på lommeboken. Når det er sagt så er jeg klar over at jeg er veldig heldig som har så god økonomi, men med tanke på den innsatsen jeg har lagt ned for å nå så langt som jeg har gjort karrieremessig så handler jeg dette med god samvittighet. 

Skrevet

Merker? Butikker?

HI

Jeg kjøper som regel klær til meg selv når jeg er på forretningsreise til Houston og da handler jeg på et senter som heter Galleria som har alle de kjente merkene. Jeg handler da tidløse plagg som kan kombineres med det jeg allerede har og som oftest blir det dyre merkeklær. Men jeg har også noen klær fra de billigere kjedene der borte. Jeg skjønner også at det kan virke som galskap å bruke 2500 kr på et antrekk til ei lita jente, men jeg har god økonomi og høy lønn og 2500 kr merkes ikke på lommeboken. Når det er sagt så er jeg klar over at jeg er veldig heldig som har så god økonomi, men med tanke på den innsatsen jeg har lagt ned for å nå så langt som jeg har gjort karrieremessig så handler jeg dette med god samvittighet. 

Hva slags utdannelse og jobb har du?

Anonymous poster hash: f3f90...a9b

Skrevet

Veldig dyre klær ..trur jeg, bukse til barn fra 500,- osv

Skrevet

Merker? Butikker?

HI

Hva slags utdannelse og jobb har du?

Anonymous poster hash: f3f90...a9b

Master i økonomi og jobber som økonomidirektør i et internasjonalt konsernmed hovedsete i Houston.

Skrevet

Jeg synes ikke merkeklær er dyre jeg da.

Handler av praktiske årsaker i en barnebutikk som kun har merkeklær, og de har jo salg hele tiden. Kjøper plagg som koster mindre enn for noe tilsvarende på kjedebutikkene.

Kjøpte nylig en vinterjakke fra Menini til jenta mi der til 300. Møtte en venninne like etterpå, hun hadde vært på HM og kjøpt vinterjakke til 500.

Anonymous poster hash: 21e8e...31a

Skrevet

Merkeklær er for meg Jean Paul, gant, memini..osv. Jeg kjøper dette til ungen på 1,5, men ikke for å ha på i barnehagen. Dette er tøy til fritid, da jeg er opptatt av merker selv, og ønsker han skal se finfin ut i tøyet :) men skal Såklart være behagelig på.

Anonymous poster hash: 85588...89e

Skrevet

Merkeklær for meg er stort sett alt utenom de billige kjedene som KAppAhl, H&M, Cubus. Men jeg har altså et bredt spekter på hva jeg syns er merkeklær. For meg er det omtrent utenkelig å kjøpe en bukse til barna til 450 kr, og jeg blir helt sjokkert over at noen bruker nærmere tusen kroner på en bukse til et småbarn. 

Skrevet

Jeg kjøper klær jeg har råd til :-) være seg HM, Lindex, kappAhl, miniature, memini, hummel osv.

Det vil da si at det går mye SALG. Jeg elsker salg. Og så lenge klærne er behagelige, rene, hele og pene.m, ja da er det samme for meg hvilket merke det er.

Som noen over her sa: passform er viktig, og der bommer feks Cubus helt for mitt barn.

Anonymous poster hash: 95f46...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...