Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Sønnen min på 6 år skulle fjerne 7 sting på legevakten i dag pga han knuste fingertuppen sin for 2 uker siden. Han fikk totalt panikk stakkars når de skulle fjerne stingene fordi han var redd for at det skulle gjøre vondt. Først prøvde de en gang men han hylte og gråt så høyt at de måtte bare vente litt, dette skjedde 2 ganger til . Sykepleier lagde en avtale med han om at om han sa stopp så skulle hun love å stoppe. Både lege og sykepleier gikk inn i en diskusjon med han om det gjorde vondt eller ikke å fjerne stingene. i en irritert tone. Plutselig kom legen og tok tak i fingeren hans og sa til sykepleieren gjør det, gjør det. Som gjorde at sønnen min fikk helt panikk, skrek høyt og ropte stopp, vent litt, vent litt , jeg måtte ta tak i andre armen og beina og holde han fast hardt så han ikke fikk sparket vilt. Det kom en annen sykepleier som sa til legen og sykepleieren at dette ikke var måten å gjøre det på men legen bare overså henne. Sønnen min kjeftet som bare det på legen når de var ferdig for de hadde lovt å stoppe og ikke holdt ord.. De bare ga opp å få på bandasje , slengte på et plaster og ga meg bandasjen, strips og ga meg beskjed om å ta på dette når vi kom hjem.. Jeg syns dette var utrolig uproft. Hva mener dere?
#Ariadne# Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Høres helt sykt ut . Dette burde du klage på .
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Det hadde ikke blitt bedre uansett hva de gjorde, det er jeg helt sikker på. Anonymous poster hash: f2122...ce7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26
Honningmelon Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Huff, dette hørtes ikke bra ut. Når det gjelder barn så må en regne med å bruke litt tid. Litt tid på å forklare å gjøre ungen trygg. Nå har jo gutten din fått en veldig dårlig erfaring med leger og sykehus, og det kan dessverre sitte i lenge.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Det var ikke måten å gjøre det på, for man skal ikke love noe og så gå bort fra det, men det hadde nok ikke gått bedre hvis de hadde ventet mer. Antagelig burde han vært bedre forbredt på forhånd og fått beskjed om at han ikke har noe valg annet enn at stingene må fjernes, så kunne det vært gjort på den måten at noen holdt han fast mens en annen fjernet stingene. Anonymous poster hash: 3f994...d68
Honningmelon Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Hvor gammel er sønnen din?Hun skriver at han er 6 år.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26 Hvor ellers? Gjør like vondt hos fastlegen Anonymous poster hash: 76dee...0d1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 Tipper de var rimelig lei en "trassig" unge. Det der kunne like godt vært meg som hadde mistet besinnelsen av slitenhet. Men det hadde selvfølgelig vært mot mine egne barn of IKKE på legevakten. Synes det hørtes uproft ut og gjorde vel ikke så at sønnen din fikk et godt inntrykk av leger... Men som sagt, hørtes ut som en sliten forelder som hadde fått nok. Anonymous poster hash: d8990...2e3
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Sånn skal det ikke være! Stakkar lille gutten, får ikke håpe at han får problemer med leger etter dette. Du får forklare at ikke alle leger er like smarte og at denne var spesielt lite flink med barn. Jeg hadde sendt en klage til legevakten, selv om han er et barn har han krav på respekt og hensynsfull behandling. Håper det går bra med han nå.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Enig - dette bør du virkelig klage på! Jeg opplevde omtrent det samme da jeg var 5 år. Jeg har slitt med å få opp tillit til legene, og slet veldig med det resten av barndommen. Hører med til historien at jeg rett før jeg fylte 2 år også ble sydd flere sting i ansiktet uten bedøvelse - for på den tiden mente legene at barn under 2 år ikke kunne føle smerte fordi nervesystemet ikke var ordentlig utviklet... Klag! Ta også med at en sykepleier kom inn og sa til legen at det ikke var måten å gjøre det på, men at legen ignorerte det. Det er uakseptabel oppførsel av legen. Dere kunne ha kommet igjen i morgen om så var, stingene mååå ikke tas akkurat på dagen. Når helsepersonell bryter tilliten til et barn på den måten så mener jeg det er veldig alvorlig! Anonymous poster hash: 94ff1...be0
Light of my life Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 Hadde blitt rimelig forbannet i din situasjon MEGET dårlig og uproft håndtert av legen/sykepleieren. Send klage!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #16 Skrevet 30. august 2013 Høres ikke ut som en grei måte å løse problemet på. En avtale er en avtale. Likevel må du som forelder ta din del av ansvaret som ikke hadde forberedt sønnen din godt nok. Enkelte ting må en faktisk bare gjøre selvom en ikke har lyst, og det er det vi som foreldre som må lære barna. Anonymous poster hash: 503c4...90d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #17 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26 Hvor ellers? Gjør like vondt hos fastlegen Anonymous poster hash: 76dee...0d1 Fordi det er misbruk av legevakt. Legevakt er for akutte ting som ikke kan vente. Anonymous poster hash: 27685...37b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #18 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26 Hvor ellers? Gjør like vondt hos fastlegen Anonymous poster hash: 76dee...0d1 Fordi det er misbruk av legevakt. Legevakt er for akutte ting som ikke kan vente. Anonymous poster hash: 27685...37b Enig! Anonymous poster hash: f04a9...e26
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. august 2013 Forfatter #19 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26 Hvor ellers? Gjør like vondt hos fastlegen Anonymous poster hash: 76dee...0d1 Fordi det er misbruk av legevakt. Legevakt er for akutte ting som ikke kan vente. Anonymous poster hash: 27685...37b Vi hadde time på legevakten!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 30. august 2013 #20 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26 Hvor ellers? Gjør like vondt hos fastlegen Anonymous poster hash: 76dee...0d1 Det gjør ikke vondt å fjerne sting, sikkert med et unntak eller to. Men jeg ville også ha gjort det hos fastlegen fordi der kunne det lettere blitt gjort i ro og mak, ikke av stresset personale på legevakta.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #21 Skrevet 30. august 2013 Herlighet, slutt å kommenter hvorfor de dro på legevakten. Nå er det slik at i større byer har legevakten også skadestue/skadepoliklinikk, og de tar tilbake "sine egne" for kontroll av sår og fjerning av sting. Det er ikke misbruk av legevakt, men avtalt time. Dette er helt vanlig ved legevakter i større byer. Anonymous poster hash: 6ba83...8ca
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #22 Skrevet 30. august 2013 Hvorfor måtte dere på legevakta å fjerne disse? Anonymous poster hash: f04a9...e26 Hvor ellers? Gjør like vondt hos fastlegen Anonymous poster hash: 76dee...0d1 Det gjør ikke vondt å fjerne sting, sikkert med et unntak eller to. Men jeg ville også ha gjort det hos fastlegen fordi der kunne det lettere blitt gjort i ro og mak, ikke av stresset personale på legevakta. Skulle til å si det samme. Det kjennes ikke i det hele tatt å fjerne sting. Hvis de som fjerner det ikke 'bløter opp' evt størknet blid som henger fast i tråden, kan det lugge, men det skal de gjøre (bløte opp altså). Anonymous poster hash: 1f5d3...127
Musemora Skrevet 30. august 2013 #23 Skrevet 30. august 2013 Uff da. Jeg er jammen glad vi ordner slike ting hjemme der de små føler seg trygge.
Tine+Lillemor Skrevet 30. august 2013 #24 Skrevet 30. august 2013 Å fjerne sting gjøres hos fastlegen. Det er IKKE øyeblikkelig hjelp. Hvorfor dro dere på legevakten for det? Og om han er 6 burde du kunne snakket med ham på forhånd og forberedt ham på hva som skulle gjøres.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #25 Skrevet 30. august 2013 Å fjerne sting gjøres hos fastlegen. Det er IKKE øyeblikkelig hjelp. Hvorfor dro dere på legevakten for det? Og om han er 6 burde du kunne snakket med ham på forhånd og forberedt ham på hva som skulle gjøres. Nå har HI allerede svart at de hadde en spesifikk avtale om dette. Det var heller ikke det som var problemstillingen her. Anonymous poster hash: 1f5d3...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå