Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Han satt utenfor huset og drakk fra vannflaska si så snudde han seg og veltet overende, klarte ikke å ta seg imot da han holdt vannflaska så han traff et trappetrinn av stein med hodet først. Fikk kul i panna og er rød og blå med skrubbsår ved siden av øyet. Var ikke bevisstløs og gråt med engang. Har vært i grei form, men da vi ga han kveldsgrøt begynte han å brekke seg! Har ringt legevakta som sier at vi skal vekke han om en time og en gang til i natt. Er så usikker på om han har hjernerystelse og om han må vekkes oftere? Hvordan vet jeg det? Anonymous poster hash: 65c05...6ab
Gjest Julia1984 Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Du opprettholder kontakt meg fagpersonell (legevakt), ikke dib!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Herregud, kvinne!! Du må da snakke med lege/legevakt om dette, ikke skrive er innlegg på et nettsamfunn... Rister på hodet.... Anonymous poster hash: d3e63...d88
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Hun sier jo at hun har ringt legevakt! Ønsker sikkert tips og råd fra noen som har opplevd noe av det samme. Anonymous poster hash: 11300...237
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Herregud kan dere ikke lese? Hun skriver jo at hun har vært i kontakt med legevakt! Hi: Hvis gutten endrer seg etter samtalen med legevakt, ville jeg ringt igjen. God bedring Anonymous poster hash: e326f...783
Cat.68 Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Er egentlig ikke så mye mere å gjøre en å følge legevaktens råd. Dem ville gjort det samme på sykehuset. Hvis du føler deg urolig vekker du ham bare litt oftere i gjennom natten. Og blir han dårligere , begynner å kaste opp og virke desorientert så ringer du legen igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Hun er tydeligvis bekymret og spurte ikke nok på legevakta. Synes det er rimelig sykt å spørre på et nettsamfunn når det gjelder noe såpass alvorlig som evt hjernerystelse Anonymous poster hash: d3e63...d88
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Til orientering var dette innlegget bare ment for å få mer informasjon om hjernerystelse og folks erfaring med dette her inne. Regner med at på et forum proppfullt av mammaer er det noen som har hatt et barn med hjernerystelse som kanskje kunne dele sin erfaring med det. Ville aldri spurt om råd her hvis ikke jeg hadde konfrontert meg med legevakta først. Og vil selvfølgelig kontakte dem igjen ved forverring av formen hans. Men som mor blir man bekymret for hva man skal gjøre og da kan være greit å høre hva andre mødre har gjort i tilsvarende situasjoner uten at det blir for mye ramaskrik for det. Takk for svar. hi Anonymous poster hash: 65c05...6ab
Honningmelon Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Gjør som legevakta har sagt. Det går nok bra. Det virker ikke som om det var et voldsomt slag mot hodet.
Guttaboys Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Min (da) ettåring falt ut av sofaen og slo hodet i gulvet. Han kastet opp rett etterpå, men vi visste ikke om det var pga hjernerystelse eller fordi han gråt så fælt. Kontaktet derfor legevakta. De ville ta en kikk på han, så jeg dro dit. Han var helt fin, og de ba meg vekke han et par ganger den første natta, for sikkerhets skyld. Jeg var inne hos han et par ganger før jeg la meg, dyttet litt bort på han for å se at han reagerte som normalt. Så sov jeg resten av natta...
Sjokoman Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Uff, synes det er så mange fæle folk her! Her spør en redd mamma om råd i tillegg til de hun har fått av legevakten også er det bare kritiske, stygge tilbakemeldinger å få! Håper det går fint med barnet ditt, de tåler utrolig mye disse små ene barnet midt falt stygt en gang og da fikk vi beskjed om det samme. Litt vanskelig å vekke et sovende barn, men pass på at du får ordentlig kontakt før du lar barnet sovne igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 Jeg ville ikke lagt en unge som har kastet opp etter slag til hodet. Da skal dere kunne vurdere at det er hjernerystelse og ikke en liten blødning etc. Vi har 2 erfaringer, hvor den ene var veldig alvorlig. Legevakten har tatt inn våre til sjekk og/ eller observasjon. Jeg hadde ringt og bedt om en sjekk igjen. Anonymous poster hash: dccbc...fc2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Min gutt som da var 4,5 skled på badeflisene etter ett bad og slo hodet rett bak/ under øret, han gråt veldig og fikk en kul. Dette skjedde kl 7 på morgenen og leverte i barnehagen i halv ni tiden da han virket helt fin. Fortalte de ansatte i barnehagen hva som var skjedd,og at de måtte ringe om han skulle bli dårlig. De ringte kl 11, jo gutten ville hjem og følte seg ikke bra. Vi dro rett på legevakt, der han forsåvidt virka helt pigg til og begynne med, men så begynte han og kaste opp. Legen sa han trengte å sove så mye som mulig,og vekke med med jevne mellomrom. Han spydde flere ganger utover kvelden,og jeg ringte tilbake, men de mente at han bare skulle sove.?! De sa også at de første 6 timer var mest kritisk, og han var passert den grensa, og etter deres observasjoner kom han til å bli bra, og det ble han. Vet ikke om dette va det riktige å gjøre av legevakta da. Dette er i allefall min erfaring med hjernerystelse! Anonymous poster hash: 4c2db...ac5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Hvordan går det? Anonymous poster hash: dccbc...fc2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Hvordan går det? Anonymous poster hash: dccbc...fc2 Det går bra! Han har alltid våkna mye gjennom hele natta, og denne natta var intet unntak (første gang jeg har vært glad for det) så fikk fulgt godt med på han. Har ikke kastet opp noe og vært i vanlig form. Imorges satt han som en solstråle i senga og gliste så dette har gått bra heldigvis! :-) Anonymous poster hash: 65c05...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå