Gå til innhold

Handler dere hos nøstebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Bra ull?

Anonymous poster hash: 6bfef...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler lite på Nøstebarn. Overpriset og kvaliteten skiller seg ikke ut fra andre merker.

Anonymous poster hash: 0ec16...af0
Skrevet

En sjelden gang. Alltid på salg og stort sett for å kjøpe gaver til folk som mener Nøstebarn er Meningen Med Livet eller deromkring.

Jeg synes det er gode plagg, men ikke bedre enn andre og billigere merker. Det er dessuten noe herk å vaske dem, og jeg synes det er rent vissvass at ull omtrent aldri behøver vask. Det blir da flekkete selv om det er fra Nøstebarn.

Anonymous poster hash: 65458...2b2
Skrevet

Oppskrytte plagg. Omslagsbodyene til nyfødte er åpne og lite lun på brystkassen. Plaggene loet og nupper ekstremt, og det er bare ikke alltid kult at babyen ser ut som en norsk fjøsnisse.

Anonymous poster hash: 97cb9...0f9

Skrevet

Handler litt der. Synes også sovekinnet er det beste :)

Skrevet

Handler mye der! Elsker Nøstebarn! Fantastiske plagg med god kvalitet, og de vaskes sjelden, så de holder seg godt. Soveskinnet derfra er det beste som finnes!

Enig at soveskinnet er veldig bra og av god kvalitet.

Resten av det jeg har kjøpt har nuppet seg veldig, strømpebuksene raknet etter kun 2 ganger i bruk (uten å ha blitt vasket), klærne har tovet seg og krympet (selv ved håndvask) og de er fortsatt dyr når de ikke varer så lenge som andre merker

Anonymous poster hash: 0ec16...af0

Skrevet

Har handlet litt til minsta, men er dyrt så storhandler ikke.

Skrevet

De legger jo opp til at en ikke trenger mye klær, så det veier opp for prisen. Dessuten har jeg oppdaget at det IKKE er så særlig mye dyrere enn anne ull!

Og dette er ull som er fri for all dritt, så du kan ha god sammvittighet både for naturen, sauen og den sarte babyhuden.

Det syns jeg faktisk er verdt noe, det og. Du betaler for den garantien.

Jeg vasker dessuten plaggene i maskin, både på ullvask og håndvask, og det har alltid gått bra. Det er nok bare det at de ikke vil garantere fro annen enn håndvask.

Syns også de har flere fine farger på klærne!

En annen ting er at stillongsene er veldig gode, og siden de er såpass "tykke" i tråden, er det MYE lettere å stoppe et hull på en Nøstebarn-stillongs for hånd med en liten sytråd, enn feks fra Pierre Robert, hvor stoffet er tynt. Da må jeg ofte fram med symaskin og sette på lapp.. :(

Anonymous poster hash: 4b843...f92
Skrevet

Jeg anbefaler virkelig barnehagevottene de selger der:(

Skrevet

Har handlet der. Men liker ikke klærne. Syns det ser gammelt ut, det lukter sau og ulla er altfor grov eller har utstikkende ullfiber, så den klør. Mellomlaget er ok, men altfor dyrt når svigermor med glede strikker mye penere plagg der jeg kun betaler for garnet (om jeg er uheldig). 

Men det som er flott er at en er trygg for at ulla ikke kommer fra dyr som er mulestet.

Skrevet

Og det skulle være Smilefjes ikke lei seg fjes :P

Skrevet

Jeg driver forresten å bytter ut garderoebene med bambusundertøy istedet for ull. Mye mer behagelig for alle sammen, men dessverre lite utvalg.

Skrevet

Jeg driver forresten å bytter ut garderoebene med bambusundertøy istedet for ull. Mye mer behagelig for alle sammen, men dessverre lite utvalg.

Er det VIRKELIG like varmt om vinteren?! Og når det blir vått? Kan liksom ikke tro det, da det kjennes mer ut som bomull i kvaliteten. Deilig, svalt og mykt, men om vinteren?

Skrevet

Har handlet der. Men liker ikke klærne. Syns det ser gammelt ut, det lukter sau og ulla er altfor grov eller har utstikkende ullfiber, så den klør. Mellomlaget er ok, men altfor dyrt når svigermor med glede strikker mye penere plagg der jeg kun betaler for garnet (om jeg er uheldig). 

Men det som er flott er at en er trygg for at ulla ikke kommer fra dyr som er mulestet.

Det lukter litt sau ja, men det er jo fordi lanolinen fortsatt er i. Syns det lukter godt, koselig, og dessuten beskytter det mot smuss osv. og er mer vannavstøtende. :)

Skrevet

Det lukter litt sau ja, men det er jo fordi lanolinen fortsatt er i. Syns det lukter godt, koselig, og dessuten beskytter det mot smuss osv. og er mer vannavstøtende. :)

Uff, liker ikke lukten av sau. Har nok dyrelukter rundt oss om vi ikke skal dra det inn i huset eller kle barna i den lukta også  :D

Skrevet

Er det VIRKELIG like varmt om vinteren?! Og når det blir vått? Kan liksom ikke tro det, da det kjennes mer ut som bomull i kvaliteten. Deilig, svalt og mykt, men om vinteren?

Jeg vet rett og slett ikke. Har ikke sammenlignet selv, er årevis siden jeg prøvde ullundertøy. Finner dessverre ikke noe som ikke gir meg gåsehud, klør og får ansiktet til å koke. Både jeg og barna er varme typer, så vi trenger ikke varmt undertøy så lenge de neste lagene er gode. Men bambusen er ikke kald som  bomull når den kommer ut av maskinen, så noe er det med den. Dessuten er den antibakteriell på samme måte som ull. Det kan en finne ut ved å bruke bambus over lengre tid når en svetter mye. Lukta setter seg ikke. 

Skrevet

Jeg vet om ei som syr veldig pent bambustøy til barn på bestilling, og det til hyggelige priser. Hvis du har facebook finner du henne under "Made by Jila."

Skrevet

Jeg vet om ei som syr veldig pent bambustøy til barn på bestilling, og det til hyggelige priser. Hvis du har facebook finner du henne under "Made by Jila."

Takk :) Skal se innom. Finner noe billig rundt omkring, blant annet på ebay, men det krever at jeg jobber med saken hele året.

Skrevet

Jeg liker nøstebarn, kjøper store størrelser og kjører i maskinen, bodyene krymper, men ikke pysjer og sparkebuksene.

Har brukt dem mye til alle ungene.

Skrevet

Elsker pysjen og soveskinnet! Ellers er ullribb-buksene bra.

Jeg er enig i at mye av babytøyet kan lukte litt sau og være vanskelig å vaske. Men til litt større barn har de myke og tynne trøyer og longs/ joggebukser i ull eller ull/silkeblanding som holder seg like fine vask etter vask i maskin og som ikke lukter sau :-)

Skrevet

Har masse tøy fra nøstebarn! Vasker alt i maskinen på ullvask med milo, holder seg fint! Lukter sau når det henger på tørk, men lukter godt når det er tørt! :) Dessuten er kan du bruke tøyet over flere størrelser siden det er så tøyelig! De ull/silke buksene er knallgreie til både baby og litt større barn! Og ullpysjen er gull på vinteren, siden storebror ligger oppå dynen :)

Skrevet

Nei. Vært i en Nøstebarn butikk en gang og sett, gikk derfra uten noe og har aldri gått tilbake. Ikke vidre imponert over klærne, og prisene var horrible. Har mye annet lekkert ulltøy i forskjellige merker som jeg er superfornøyd med.

Anonymous poster hash: 34a2c...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...