Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Hvor vanlig er det og lekke fostervann? Og er det vanlig å lekke litt tidlig i svangerskapet? Har de siste dagene merket at det kommer litt gjennomsiktig og tyntflytende veske. Vet ikke om det er utfloden som har forandret seg eller hva det er, lukter ingenting. Får som regel en våt flekk i trusa men er ikke så vått at det går igjennom til buksa.. er 16 uker på vei! Anonymous poster hash: 8e407...7e1
<3 2G <3 Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Ha på en svart truse, la det tørke, blir det hvitt er det utflod, blir det blank kan det være fostervann.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Jeg begynte å lekke fostervann i uke 24 og fødte i uke 27. Det kom blank utflod ut som luktet søtt. Det var helt vandig. Er du i den minste tvil så ringer du til føden. Fostervannslekkasje skal undersøkes og ev behandles forebyggende mot infeksjon om en er kommet langt nok. Anonymous poster hash: cd78e...6b5
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Uvanlig å lekke fostervann. Veldig normalt å få økt mengde utflod med varierende konsistens Anonymous poster hash: 8c0b2...647
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Blir vel ikke tatt inn til sjekk på føden når jeg har kommet så kort?? Får prøve det med svart truse! Blir utflod alltid hvitt når det tørker? Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Stella Maris Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Om du tror du lekker fostervann kan du ta med deg et truseinnlegg på føden som de kan analysere. Ring ned og hør med dem, kan hende du kan få komme til UL tidligere. Jeg lekker fostervann og det er veldig lite igjen. Vi er i uke 21. Krysser fingrene og håper vi skal holde mini i magen til forbi uke 25. Det er viktig å finne ut om du lekker, for da må du ta en del forholdsregler. Som feks ingen karbad, svømmebasseng, sex osv. Kan være større fare for infeksjoner, og du må være obs på redusert allmenntilstand og om du får feber. Ta en telefon og hør. Jeg har fri tilgang på føden 24/7 pga dette.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Jeg begynte å lekke fostervann samme dag som jeg fødte i uke 28. Kom ikke veldig mye før et par timer før fødsel, det var bare litt mer enn utflod. Tror det er viktig å få det sjekket opp ihvertfall. Som alleria sier så må man ta forholdsregler dersom man lekker. Anonymous poster hash: ffce5...f70
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Om du tror du lekker fostervann kan du ta med deg et truseinnlegg på føden som de kan analysere. Ring ned og hør med dem, kan hende du kan få komme til UL tidligere. Jeg lekker fostervann og det er veldig lite igjen. Vi er i uke 21. Krysser fingrene og håper vi skal holde mini i magen til forbi uke 25. Det er viktig å finne ut om du lekker, for da må du ta en del forholdsregler. Som feks ingen karbad, svømmebasseng, sex osv. Kan være større fare for infeksjoner, og du må være obs på redusert allmenntilstand og om du får feber. Ta en telefon og hør. Jeg har fri tilgang på føden 24/7 pga dette. Åssen fikk du mistanke om dette? Var det mye hos deg? Krysser fingrene for deg!! Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Stella Maris Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 De fant det ut på ultralyd i uke 18, hadde ingen mistanke før det. Så jeg anbefaler deg virkelig å finne det ut, så du slipper å kverne på det. Dette har vært laaaaaange 3 uker fra vi fikk vite det, og det går mye opp og ned. Har for sikkerhetsskyld foranliggende morkake i tillegg så må være ekstra forsiktig. Har du fått time enda, til ordinær ul? Ville tatt en tlf til føden i morgen. De har jordmødre på vakt 24/7 så du kan få svar der om du bør komme inn tidligere. Kan hende de bare beroliger deg med at det er vanlig utflod. For meg var det vel økt mengde og mye tynnere blankt. Så lekker vel jevnt og trutt tror jeg, for det bygger seg ikke opp igjen, men de små lommene som har vært, de er der enda. Får UL hver uke for å følge med på utviklingen
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Vil det lekke gjevnt eller bare nå og da? Noen ganger er det helt tyntflytende, litt tykkere enn vann bare og andre ganger kommer til gulaktig slim.. Merker det veldig hvis jeg er ute å går, da merker jeg at det blir vått der, men aldri så vått at det går igjennom til buksa. Høres det ut som utflod? Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Stella Maris Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Jeg kan dessverre altfor lite om det. Jeg vet bare det de har fortalt meg på sykehuset og det jeg har lest meg opp på, nå etter at jeg fikk vite det. Før det visste jeg i grunn ikke at det kunne skje, og tenkte ikke tanken en gang. Trodde alt som var med graviditeten var "normalt". Men sjekk med truseinnlegg eller farget truse som nevnt over her, så ser du fargen. Hos meg har det lekket litt sånn etterhvert tror jeg... for om vannet hadde gått har jeg skjønt at jeg skulle ha vært sikker på at det har skjedd, så må ha skjedd gradvis
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 De fant det ut på ultralyd i uke 18, hadde ingen mistanke før det. Så jeg anbefaler deg virkelig å finne det ut, så du slipper å kverne på det. Dette har vært laaaaaange 3 uker fra vi fikk vite det, og det går mye opp og ned. Har for sikkerhetsskyld foranliggende morkake i tillegg så må være ekstra forsiktig. Har du fått time enda, til ordinær ul? Ville tatt en tlf til føden i morgen. De har jordmødre på vakt 24/7 så du kan få svar der om du bør komme inn tidligere. Kan hende de bare beroliger deg med at det er vanlig utflod. For meg var det vel økt mengde og mye tynnere blankt. Så lekker vel jevnt og trutt tror jeg, for det bygger seg ikke opp igjen, men de små lommene som har vært, de er der enda. Får UL hver uke for å følge med på utviklingen Skal på ul om 3 uker. Tenkte jeg skulle teste med svart truse i morgen for å se om det blir hvitt når det tørker. Kommer ikke np særlig når jeg ligger/sitter stille Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Stella Maris Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Lykke til. Håper du blir beroliget av det du finner ut. Hvis ikke, så ta en kjapp telefon enten i helgen eller på mandag. Følg litt med på formen fremover, og ring ned om du lurer på noe. Bedre med en telefon for mye enn en telefon for lite. Det trenger ikke gjøre noe om du lekker litt forstervann, men du må bare ta dine forholdsregler Krysser fingrene for at det bare er kroppen som spiller deg et lite puss!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Takk for supert svar hvertfall krysser fingre og tær for dere og håper at lille knøttet holder seg inne i mange uker til! Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Om du tror du lekker fostervann kan du ta med deg et truseinnlegg på føden som de kan analysere. Ring ned og hør med dem, kan hende du kan få komme til UL tidligere. Jeg lekker fostervann og det er veldig lite igjen. Vi er i uke 21. Krysser fingrene og håper vi skal holde mini i magen til forbi uke 25. Det er viktig å finne ut om du lekker, for da må du ta en del forholdsregler. Som feks ingen karbad, svømmebasseng, sex osv. Kan være større fare for infeksjoner, og du må være obs på redusert allmenntilstand og om du får feber. Ta en telefon og hør. Jeg har fri tilgang på føden 24/7 pga dette. Lite vann igjen? Du er klar over at det produseres nytt fostervann hele tiden? Rart de ikke har sagt det til deg.. Anonymous poster hash: 53cdf...aaa
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Om du tror du lekker fostervann kan du ta med deg et truseinnlegg på føden som de kan analysere. Ring ned og hør med dem, kan hende du kan få komme til UL tidligere. Jeg lekker fostervann og det er veldig lite igjen. Vi er i uke 21. Krysser fingrene og håper vi skal holde mini i magen til forbi uke 25.Det er viktig å finne ut om du lekker, for da må du ta en del forholdsregler. Som feks ingen karbad, svømmebasseng, sex osv. Kan være større fare for infeksjoner, og du må være obs på redusert allmenntilstand og om du får feber. Ta en telefon og hør. Jeg har fri tilgang på føden 24/7 pga dette.Lite vann igjen? Du er klar over at det produseres nytt fostervann hele tiden? Rart de ikke har sagt det til deg.. Anonymous poster hash: 53cdf...aaa Når det ikke er tett vil det naturligvis ikke fylles opp igjen, det nye vannet kommer jo ut det og... Rart du orker å svare noe så teit anonymt på en tråd du tydeligvis ikke har noe å tilføye!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 Har testa med svart undertøy idag og ser ut til at det blir hvite flekker i det! Men tenkte på en ting, kan ikke fostervannet blandet seg med utfloden og gi hvite flekker uansett? Høres litt ekkelt ut, men prøvde å tilegg å dytte trusa litt "oppi" der også for å få med litt ekstra væske. Hva man gjør, he he! Trusa blir som sagt ikke klissvåt heller, godt tegn?? HI Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 Det er uhyre sjeldent at vannet går tidlig i svangerskapet, derimot er det minst 200 tråder i året her fordi det er sinnsykt vanlig med veldig tyntflytende og vannlignende utflod i svangerskapet, de fleste får det. Jeg hadde en slik "lekkasje" sist i dag... Det er bare utflod... Til deg Alleria, for en uflaks du har hatt! Jeg krysser alle fingre og tør for dere og at babyen holder seg inne lengst mulig! Lykke til så mye!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #19 Skrevet 31. august 2013 Godt å høre at det er veldig sjeldent hvertfall, syns jeg har lest om så mange tilfeller jeg nå. Huff, kan ikke være lett. Anonymous poster hash: 8e407...7e1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #20 Skrevet 31. august 2013 Om du tror du lekker fostervann kan du ta med deg et truseinnlegg på føden som de kan analysere. Ring ned og hør med dem, kan hende du kan få komme til UL tidligere. Jeg lekker fostervann og det er veldig lite igjen. Vi er i uke 21. Krysser fingrene og håper vi skal holde mini i magen til forbi uke 25.Det er viktig å finne ut om du lekker, for da må du ta en del forholdsregler. Som feks ingen karbad, svømmebasseng, sex osv. Kan være større fare for infeksjoner, og du må være obs på redusert allmenntilstand og om du får feber. Ta en telefon og hør. Jeg har fri tilgang på føden 24/7 pga dette.Lite vann igjen? Du er klar over at det produseres nytt fostervann hele tiden? Rart de ikke har sagt det til deg.. Anonymous poster hash: 53cdf...aaa Når det ikke er tett vil det naturligvis ikke fylles opp igjen, det nye vannet kommer jo ut det og... Rart du orker å svare noe så teit anonymt på en tråd du tydeligvis ikke har noe å tilføye! Lurer på kem som svaret teit ? Anonymous poster hash: 12d2e...dcd
Stella Maris Skrevet 31. august 2013 #21 Skrevet 31. august 2013 Det er som myrsnipa sier vanlig at man får mer utflod, og at den endrer seg når man er gravid, så du trenger ikke være kjempeengstelig. Det meste er normalt i en graviditet har jeg fått inntrykk av. Satser på at du slipper å bekymre deg noe særlig mer. Tror ikke det er sååå mange som sliter med det samme som meg, men det er nå en gang sånn at når man avviker litt fra normalen så har man behov for å spørre om ting, og poster ting, og da kan det virke som det er flere av oss, enn det er kanskje Takk for kryssede fingre og tær, Myrsnipa. Setter pris på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå