Gå til innhold

Tror dere vi vil klare dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ca. 64.000 utbetalt i mnd.

Tror dere vi klarer å betjene et huslån på 27.000 i mnd.??

Anonymous poster hash: 5ff8a...32e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har utbetalt 75000 i mnd. Betaler 22000 i mnd på huslån, og vi sliter. Det hele kommer dog selvsagt an på andre faktorer som antall biler, barn, forsikringer, hytte osv.

Anonymous poster hash: 457e1...1ac

Skrevet

Vi har ca. 64.000 utbetalt i mnd.

Tror dere vi klarer å betjene et huslån på 27.000 i mnd.??

Å betale nesten halvparten av inntekten på huslån høres knapt ut. Husk at dere skal ha penger til forsikringer, kommunale avgifter, strøm, barnehage / SFO (om dere har det), mat, bensin, telefon osv. Og så kommer mat og aktiviteter.

Pass på at dere ikke bor dere ihjel

Anonymous poster hash: a29f6...058

Skrevet

27 000 i mnd??

Kjære meg, hvor stort lån tar dere da?

Her betaler vi i underkant av 4000 vi.

Det var utrolig mye penger, og kommer man litt bakpå da, så er det jo helt kjørt.

Huff, nei det ville jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: 7f58a...2c3
Skrevet

Hadde ikke orket det, så flott er det ikke å bo i et nytt hus, det kommer fort kostnader med det og ! Jeg solgte mitt nye hus for å få mer frihet økonomisk og er glad jeg gjorde det, trives like godt i dette gamle men oh så koselige huset, nå kan vi gjøre hva vi vil, når vi vil, å d er deilig!

Anonymous poster hash: 212e0...76b
Skrevet

Oj, så mye dere har til forbk da? Vi har lån på 13 000 (pluss 4000 på billån), tjener ca 30 000 utbetalt i måneden til sammen, og lever helt fint, så jeg klarer ikke å se at dette på noen måte skal være et problem. Har bare ett barn, men både hest, hund og katt, og har fint råd til et kafebesøk, en kino eller middag ute iblant, kjøpe nye klær når det trengs etc.

Med det lånet har dere jo det samme til overs som vi har utbetalt i utgangspunktet. Jeg hadde måttet shoppe en hel masse dyre designersko for å klare å sløse vekk så mye at det skulle blitt et problem altså.

Anonymous poster hash: 6b737...b9e
Skrevet

Nei det høres alt for mye ut på den inntekten.

Anonymous poster hash: 10c37...e85
Skrevet

Oj det ville jeg ikke begitt meg innpå.

Har dere satt opp oversikt over alle andre faste utgifter?

Vi har 30.000 i månedlig huslån og vi har utbetalt 80.000 hver mnd. Jeg føler vi har strukket oss så langt vi kan.

Anonymous poster hash: 77579...29f

Skrevet

Må bare bemerke at det er helt andre tilstander i byene når det gjeldr boligpriser enn på mindre steder. Et rekkehus i Bergen koster opp mot 4-5 mill avhengig av beliggenhet. For samme beløpet får du en villa i f,eks Haugesund.

Anonymous poster hash: 457e1...1ac

Skrevet

Regn ut om dere har råd når renten går opp...

Anonymous poster hash: 2c927...1ef

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Enig med #9, det å si at ''mitt lån er myyye lavere'' er egentlig urelevant, da vi vet for lite om hvor HI bor og hvor mye plass hun trenger :) (Og de tjener greit med penger, og mest sannsynlig har de jobbet veldig hardt for å kunne det også)

Hadde vi hatt den inntekten f.eks, så kunne vi kjøpt oss drømmehuset :) Men det kunne vi nok ikke hadde vi bodd enkelte andre steder.

Synes forresten det høres knapt ut HI, å bruke så stor del av pengene på huslån. Tipper dere begge har studielån, bil osv. Er jo fint å ha råd til f.eks ferie i blandt også, og ikke bo seg helt i hjel.

Skrevet

Er det ikke mer relevant å se på hvor mye man har igjen enn å se på hvor stor andel av inntekten som brukes på lånet? 

Så da er spørsmålet om det er veldig trang å leve på 37 000 i måneden etter husleie er betalt - jeg synes ikke det.

Skrevet

Hva sier banken? Og er det en "fornuftig" bank?

Skrevet

Kødder dere nå eller?

Her er det 40.000 utbetalt i mnd og 25.000 går til huslånet - og det går helt fint!

Anonymous poster hash: e4e73...105

Skrevet

whoa.... Jeg og hunden lever på 12 000 utbetalt, med 7000 kr i husleie. Drar fremdeles på ferie minst 2 ganger i året og har det greit. Om dere klarer det kommer vel an på forbruket ellers?

Anonymous poster hash: 695b8...c40
Skrevet

Vi har jo ekstra i januar ( mannen får bonus på +/- 100.000,-) i tillegg til lønn.

I dag kjøper vi alt vi vil, reiser på turer og ferier sikkert 20 ganger i året. Har 700.000 ekstra på konto og gjør som vi vil.

Og med dette nye lånet er det 1,1 mill mer enn vi har i dag.

Ja, vi har jobbet hardt for å nå der vi er i dag:-)

Takk for deres tid.

Skrevet

ikke værst med ferier sånn ca hver 2 helg! Men hvem er så dumme å 700 000 på konto når det er MYE mer lønnsomt å betale dette inn på lånet..?

Anonymous poster hash: 3379c...417
Skrevet

æh.. om dere IKKE klarer det med den lønna så vil jeg si dere har jævlig feilprioriteringer ellers.. 

Anonymous poster hash: 8471a...441
Skrevet

Kommer jo helt an på. Vi har feks deler av huslånet som flexilån/boligkredittlån. Her betaler vi inn ganske mye hver måned (ca halve mannens lønn). Da fungerer den også som en buffer-konto.

Dermed betaler vi mye huslån per måned, men vil uten problem tåle en renteøkning, uforutsette utgifter eller annet:).

Vi klarer oss helt fint:)!

Skrevet

Vi har ikke bare på konto, vi har de plassert i fond, som er mer lønnsomme.

Noe på sparekonto .

HI

Skrevet

Kommer jo an på hvilke andre utgifter dere har.

Forsikringer, bil, barnehage, bom, legeutgifter, strøm, tv, Internett, bil lån (?), mat og andre utgifter.

Vi har 50 000 inn tilsaman og har huslån på 11 000 + 1500 i kommunale utgifter og vedlikehold her (leilighet). 5000 i bhg, 4000 i bil + strøm, tlf, Internett, tv osv. Vi har det godt med en stor buffer.

Anonymous poster hash: 1b5cd...193

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi hadde klart oss fint på 37000 i måneden etter at lånet var betalt.  Men med slikt lån, har dere også antageligvis mer i utgifter enn vi har (strøm, forsikring, vedlikehold etc). Men om dere skal opprettholde å reise på ferie annen hver helg omtrent og ellers ha et høyt forbruk, kan det nok bli knapt.

Men egentlig er det som andre sier her totalt uinteressant hva dere tjener og hva dere har i lån, det eneste som er interessant er hva dere har i utgifter etter at lånet er betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...