Gå til innhold

tilvenning mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på fem uker som bare får mme. Men har fått så fryktelig teig mage og luftplager.

Begynte med vanlig nan, skiftet til Hipp etter 14 dager uten noe bedring. Har nå skiftet til Nan HA1, men han er fortsatt plaget.

Har prøvd med malt, mye og lite, men det får han enda mer vondt i magen av! Og han sliter veldig med å bæsje. Trykker ogvtrykker, men kan gå opp mot tre dager imellom. Dette påvirker både søvn og våkentid....

Er dette noe som jeg bare må vente på at skal gå over av seg selv? Isåfall hvor lenge kan jeg forvente at det tar før magen hans har vent seg til erstatningen? Frustrerende dager....

Anonymous poster hash: 3dcf0...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, har du hørt med de på apoteket eller helsesøster kanskje, eldste var også slik, men or han hjalp det med malt i melka, og sviske mos/juice er han for liten til kanskje

Skrevet

Nei har ikke snakket med noen. Blir litt fortvilet når han sliter sånn med å væske.

Skrevet

Bæsje skulle det stå ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn var min og helt til jeg kuttet ut å drikke melk selv, og gikk over til nutramigen. Han får både pupp og tillegg. Har hjulpet veldig! Men den må du ha resept på da

Skrevet

Har du prøvd collett?

Masser under føttene og la baby ligge over lårene dine å stryk ryggen.

Skrevet

Har ikke prøvd colett nei. Fikk råd om at hvert merke burde prøves ca 14 dager før man skifter og har prøvd HA1 bare noen få dager nå... Så tenker at jeg burde prøve en stund til før jeg skifter igjen... Sukk.

Både jogger med bena, masserer magen, bærer etc. Lufta kommer greit nok ut, men er såpass trøblete at han våkner av det i lette søvnperioder. Når han først bæsjer så er det også relativt mykt, men han presser og presser i et par dager før det kommer så er tydlig at det plager han (og det kommer MENGDER når han først bæsjer)....

HI

Skrevet

Laktulose, har du prøvd det?

Skrevet

Det er sånn når man får flaskebarn. Tarmen er tilpasset morsmelk, så mme fører til mye plager og smerter for barnet. Tarmen er ikke moden før tidligst fire måneder, så det blir mange uker med magesmerter for flaskebarn.

Anonymous poster hash: 0c0db...a62

Skrevet

Min har ikke plagdes mye, noen unger plages mer enn andre ja. Her funker det godt med malt i flasken.

Skrevet

Det er sånn når man får flaskebarn. Tarmen er tilpasset morsmelk, så mme fører til mye plager og smerter for barnet. Tarmen er ikke moden før tidligst fire måneder, så det blir mange uker med magesmerter for flaskebarn.

Anonymous poster hash: 0c0db...a62

Så hyggelig svar da. Jeg har dessverre en infeksjon i kroppen som gjør at jeg må bruke medisiner så jeg får ikke lov til å amme..

Har flere bekjente som har flaksebarn uten at de har hatt nevneverdige problemer med magen og flere som har fullammet barn som har hatt masse mageknip. Så den må du nok lenger ut på landet med. Dessuten er de fleste tarmer modnet rundt 3 mnd (hørt om 3mnd kolikk??) og gutten min har heldigvis ikke smerter da han sjelden gråter. Men han har treg mage og luft som gjør at han våkner når han sover.

HI

Skrevet

Kan man bruke det til så små?

HI

Skrevet

Kan man bruke det til så små?

HI

Jupp, er omtrent sukkervann som smører tarmen. Blir ikke avhengig av det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...