Bananen Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Selv liker jeg godt malt strie. Det er billig, men det er MYE grunnarbeid. Det samme gjelder vel tapet. Har lagt mye strie selv, og vet jeg får det pent. men så er det å gidde å ta jobben kontra plater som går rett opp ferdigmalt. Men med nye gipsplater er det ikke strie så mye jobb heller, men mye støv og pussing da. Liker egentlig ikke trepanel, men ser fler og fler rom med det, og syns det kan bli ganske fint det å. Men da i riktig stil, farge osv. Men hva er mest holdbart? Billigst? Mest praktisk med unger i hus? Hva syns dere er finest?
Gjest Gul stjerne Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Malt strie...? Hvis det er malt strie med struktur av et slag, må jeg si at det trolig er det styggeste jeg vet på vegger. Har selv brukt flerfoldige tusen på å helsparkle over miljøstrien i leiligheten vi kjøpte. Hvis det er snakk om en glatt strie; kjør på! Jeg vil anbefale glatte overflater. Og så kan du slå deg løs med en vegg eller to med sprek tapet, og det er ønskelig. Gipsvegger ser smashing ut, men er ikke veldig barnevennlig. Men jeg hadde tatt det fordet
Bananen Skrevet 30. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2013 Hmm. Syns vel egentlig selv at glatte vegger er penest ja.. Men det er så lite barnevennlig. Barna er såpass små, og vi ønsker fler, så jeg må tenke mer praktisk enn fint dessverre. Har nå malt lavstrukturstrie, og syns egentlig ikke det er så verst. Strukturen syns knapt, hvis ikke du går helt oppi veggen. Det holder seg godt, men mye jobb i forhold til plater. Hva blir billigst da?
Bananen Skrevet 30. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2013 Er det flere her inne nå som vil svare meg?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Liker best malt panel, og synes dette er mer praktisk i den form at det er noe som lett vaskes av og kan males fort, men regner med denne løsningen er dyrest.. Jeg synes ikke malt strie er spesielt pent, litt gammeldags... Anonymous poster hash: 7f81d...34b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Liker best malt panel, og synes dette er mer praktisk i den form at det er noe som lett vaskes av og kan males fort, men regner med denne løsningen er dyrest.. Jeg synes ikke malt strie er spesielt pent, litt gammeldags... Anonymous poster hash: 7f81d...34b signerer denne. Hadde mye gips i forrige hus.. Aldri mer.. Elsker malt panel og synes det gir huset sjel Anonymous poster hash: 249f9...6ed
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Ingen av delene. Spesielt panel. Uff, blir kvalm når jeg ser panel eller strid, grøss. Anonymous poster hash: 72f0d...bae
Optatium Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Jeg liker å variere litt, syns det et kjedelig med ett utrykk i hele huset. Men bi har valgt panel og oljemaling på kjøkken og stue, for her er det mest slitasje og vasking (vi fyrer med ved). I gangen har vi tapet, panelplater et sted, og malt miljøstrie på vaskerommet. Neste rom får gipsplater, for det skal det være mange skap med oppbevaring, og jeg vil ikke ha et rotete inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Jeg liker helt glatte vegger. Malte. Til nød tapet, vanlig glatt tapet. Har kjmpet i hele sommer mot gammel strie i huset vårt. Sånn brun stoffstrie fra 70-tallet. Malt glasfibersyrie i ndre rom. Har revet ned tapet, pusset og sparklet. å, hater strie! Ferdigmalte panelplater er også ganske grusomt. Anonymous poster hash: 9ae08...19f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå