Gå til innhold

Hva mener dere er best for barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anser dere for å være utelukkende best for barna ved et samlivsbrudd? Barna er 8 -12 -15 år.

1) Foreldrene flytter inn og ut og har hver sin uke i barndomshjemmet?

2) Barna flytter inn og ut av foreldrene's bosted hver uke i samme skolekrets? En ordinær 50/50 ordning.

3) Foreldrene tilrettelegger for å bygge et "skillsmissehus" med to boenheter med barna's soverom i midten hvor barna kan flyte fritt mellom foreldrene's boenheter? De to boenhetene vil ha kodelås slik at det er bare barna som kan flyte fritt.

Hvordan vil dere rangere disse alternativene i forhold til hva som er best for barna ?

Jeg mener : 3-1-2. Hva mener dere?

Grubleren

Anonymous poster hash: b6a43...863
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr.1 - skal man ha delt omsorg, noe de voksne ofte bestemmer, så mener jeg at det også er de voksne som får flytte på seg.

Anonymous poster hash: 245fc...897
Skrevet

nr 2.. dere foreldre takler hverandre jo ik. best å ha hvert deres hjem. d som er mest stabilt.

Anonymous poster hash: 09cbc...10b

Skrevet

Nr.1 - skal man ha delt omsorg, noe de voksne ofte bestemmer, så mener jeg at det også er de voksne som får flytte på seg.

ps. jeg mener at nummer 3 er verst for barna. Barn skal ikke flyte fritt og selv bestemme samvær. Det kan skape dårlig samvittighet hos barna for da er det de som bestemmer og når mor / far blir såret eller lei seg så føler barna skyld.

Foreldre skal være voksne og ikke overlate slike ting til barna.

Skrevet

Ingen av de alternativene passer hva jeg mener er best.

Jeg mener det er best at den som skal ha hovedomsorg blir boende med barna i barndomshjemmet og den andre forelderen flytter til en annen bolig helst innen samme kommune. :)

Barn må få slippe å være kasteball mellom foreldrene.

Gjest sussie77
Skrevet

Ingen av de alternativene passer hva jeg mener er best.

Jeg mener det er best at den som skal ha hovedomsorg blir boende med barna i barndomshjemmet og den andre forelderen flytter til en annen bolig helst innen samme kommune. :)

Barn må få slippe å være kasteball mellom foreldrene.

Enig.

Skrevet

Problemet med alternativ 1 og 3 er at de er midlertidige. Det blir ikke noe stabilitet her, hva skjer nåe en av foreldrene etablerer seg på nytt?

Skrevet

nr 2.. dere foreldre takler hverandre jo ik. best å ha hvert deres hjem. d som er mest stabilt.Anonymous poster hash: 09cbc...10b

Hvor står det at ikke foreldrene takler hverandre? Er det ensbetydende ved samlivsbrudd?

Anonymous poster hash: c78c7...8e5

Skrevet

Det eg meiner er best, er at ein av foreldra har hovudomsorgen og barna har 30-40 % samvær med den andre av foreldra - helst samanhengande(gitt dei er så store som det du oppgir). For eksempel 1,5 veke med hovudomsorgsgivaren for så ei langhelg med den andre. Den som ikkje har hovudomsorg bør også delta på ein av fritidsaktivitetane til barna, slik at det er den som følger på f.eks. fotballtrening og -kampar (sjølv om det ikkje er samværsdag).

Foreldra bør bu så nærme kvarandre som mogleg, helst innan gangavstand. Sjølv om barnet har samvær med den eine, bør det slik vere rom for å stikke innom i døra til den andre.

Anonymous poster hash: 841c6...815

Skrevet

Vi har idag løsning nr 1, bare vi deler ikke 50/50. Jeg har de mer. Det fungerer fint, men er en midlertidig løsning som en her sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...