Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Legen sendte henv. på onsdagen som var og fikk time tirsdagen,gikk veldig fort, ble nesten lott bekymret for det.. Er så redd for kreft, er bare 23 år. Men har en klump på 4x1 cm i brystet.. ikke vond pg kan bøyes og flyttes på:/ Vet ikke hva jeg vil med dette... Anonymous poster hash: d06d7...e9d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Jeg har tatt mammografi flere ganger pga kul i brystet. På størrelsen du beskriver. Det har ikke vært noe galt Jeg får av og til noen kuler, de dukker opp midt i syklusen og forsvinner igjen når jeg har hatt mensen et par dager. Det hender at de ikke forsvinner, og da har jeg sjekket dem. Lykke til- det går sikkert helt fint! Og at du får raskt time er bare bra Anonymous poster hash: 0cab7...781
HvittHus Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Datteren min oppdaget en kul på samme størrelse som din i fjor høst. Ble sendt på akutt mammografi, og det viste seg å være et fibroadenon, altså en godartet svulst. Hun ble operert for man vil gjerne fjerne slike adenomer da de kan bli veldig store. Adenomer over 3 cm blir alltid fjernet. Lykke til i morgen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Jeg har tatt mammografi flere ganger pga kul i brystet. På størrelsen du beskriver. Det har ikke vært noe galt Jeg får av og til noen kuler, de dukker opp midt i syklusen og forsvinner igjen når jeg har hatt mensen et par dager. Det hender at de ikke forsvinner, og da har jeg sjekket dem. Lykke til- det går sikkert helt fint! Og at du får raskt time er bare bra Anonymous poster hash: 0cab7...781 Ble litt beroliggnde av svaret ditt:) har bare kjent kulen i 1,5 uke.. dukket plutselig opp:5 Gleder meg til og ha det overstått:) Anonymous poster hash: d06d7...e9d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Det var bra du ble litt beroliget. Det er ikke noe godt å gå og bekymre seg Og bra du gikk raskt til legen- kuler skal sjekkes. Lykke til! Anonymous poster hash: 0cab7...781
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Datteren min oppdaget en kul på samme størrelse som din i fjor høst. Ble sendt på akutt mammografi, og det viste seg å være et fibroadenon, altså en godartet svulst. Hun ble operert for man vil gjerne fjerne slike adenomer da de kan bli veldig store. Adenomer over 3 cm blir alltid fjernet. Lykke til i morgen. Fikk hun vite at den var godartet med en gang eller ble det tatt prøver av den? Anonymous poster hash: d06d7...e9d
HvittHus Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Datteren min oppdaget en kul på samme størrelse som din i fjor høst. Ble sendt på akutt mammografi, og det viste seg å være et fibroadenon, altså en godartet svulst. Hun ble operert for man vil gjerne fjerne slike adenomer da de kan bli veldig store. Adenomer over 3 cm blir alltid fjernet. Lykke til i morgen. Fikk hun vite at den var godartet med en gang eller ble det tatt prøver av den? Anonymous poster hash: d06d7...e9d Det ble tatt prøver der og da, og disse ble analysert av en histolog på stedet.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Datteren min oppdaget en kul på samme størrelse som din i fjor høst. Ble sendt på akutt mammografi, og det viste seg å være et fibroadenon, altså en godartet svulst. Hun ble operert for man vil gjerne fjerne slike adenomer da de kan bli veldig store. Adenomer over 3 cm blir alltid fjernet. Lykke til i morgen. Fikk hun vite at den var godartet med en gang eller ble det tatt prøver av den? Anonymous poster hash: d06d7...e9d Det ble tatt prøver der og da, og disse ble analysert av en histolog på stedet. Takker:) Anonymous poster hash: d06d7...e9d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Søsteren min fikk en kul når hun var ca like gammel som deg. Tok mammografi og det var visst bare fettklump. Den forsvant av seg selv kort tid etter. Det er ikke alltid det betyr svulst. Det er bare bra du blir sjekket fort som mulig Anonymous poster hash: 06689...316
SannaMaria Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Jeg har også vært inne til mammografi pga kul i ene brystet mitt. Tenker jeg var ca like gammel som du er. Det gikk veldig fint. Først mammografi, og så på ultralyd. Fikk svar der og da at de så og kjente kulen, men at de ikke kunne se at den var farlig, ut fra hvordan den så ut på ultralyd. Fikk deretter kontrolltime, tror det var et halvt år etterpå eller noe. Og enda en kontrolltime et halvt år til etterpå. Da hr de fått sett på bildene igjen, fulgt med på kulen over tid, og sett at det ikke er noe farlig, og de vurderte det da til at jeg ikke trengte kontrollere flere ganger. Kulen er der fortsatt, men lik som den har vært hele tiden. Den forandrer seg litt i løpet av syklusen, men det forandrer seg ikke noe annet utenom det. Følger med på den, og sjekker etter andre kuler kanskke en gang i uka eller noe. Det kjennes skummelt å skulle sjekke, husker selv jeg var kjemperedd. Det er naturlig, detskulle bbare mangle at en ikke bekymrer seg for slikt når en vet alt som finnes av sykdommer. Men mest sannsynlig vil det gå kjempebra, og du vil få beskjed om at det ser fint ut Kanskje vil de gjøre noe, kanskje ikke. Men de har i det minste god peiling på det de driver med, og du er i trygge hender!! Lykke til!
Himmel og hav Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Jeg har noen sånne kuler i det ene brystet. De er nesten litt sånn pølseformede, glatte og flyttbare. Jeg fikk også time til mammografi og ultralyd veldig fort. Jeg tror rett og slett at det ikke er så lang ventetid bestandig. Mine kuler er bindevev, og helt harmløse.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #12 Skrevet 31. august 2013 Jeg har noen sånne kuler i det ene brystet. De er nesten litt sånn pølseformede, glatte og flyttbare. Jeg fikk også time til mammografi og ultralyd veldig fort. Jeg tror rett og slett at det ikke er så lang ventetid bestandig. Mine kuler er bindevev, og helt harmløse. Kjennes ut som en tynn pølse ja, bra forklart:) Anonymous poster hash: d06d7...e9d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #13 Skrevet 31. august 2013 Mange klemmer til deg,jeg vet hva du går gjennom nå.Jeg var selv på mammografi i den her måneden pga kul i brystet. Der ble det mammografi,ultralyd og en prøve av kulen.Legen mente det kunne dreie seg om en ufarlig vanncyste. Jeg håper virkelig at det er noe helt ufarlig for deg.Riktig lykke til. Selv venter jeg fortsatt på svar. Anonymous poster hash: 83766...e0c
Gjest vinterbrud Skrevet 31. august 2013 #14 Skrevet 31. august 2013 Min kul kjennes mer ut som en liten ball,som kan flytte på seg.Jeg har cyster i brystene.
SmellyCat Skrevet 31. august 2013 #15 Skrevet 31. august 2013 Min kul var en fettkul og forsvant av seg selv.
Fesshompa Skrevet 31. august 2013 #16 Skrevet 31. august 2013 Jeg fant en kul i brystet for noen år siden og Var da ca på din alder. Pølseformet og glatte. Mammografi viste væskefyllt cyste:) Jeg var også i forkant veldig bekymret, så jeg vet hvordan du har det. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #17 Skrevet 31. august 2013 Takk for alle svar:) ser at det kan være så mye, får bare prøve og roe meg ned til tirsdagen:) Anonymous poster hash: d06d7...e9d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #18 Skrevet 31. august 2013 Jeg hadde kul i brystet for litt siden. Tok mammografi, ultralyd og prøve av selve kulen (de stakk en nål inn). Viste seg rett og slett og være en tett melkekjertel. Synes det var rart da det var over to år siden jeg ammet sist. Det er ganske vanlig at dette oppstår men kulen var stor, bevegelig og uten smerter og jeg hadde en dårlig følelse og var kjemperedd på forhånd. Da jeg fikk vite hva det var klemte jeg rett og slett ut kulen selv i løpet av noen dager. Ekkelt gørr inni men jeg ville bare ha den bort. Klarte ikke ta så mye på den før jeg visste hva det var.. Og nå passer jeg på og alltid klemme på brystvortene innimellom slik at det ikke skal skje igjen. Lykke til, håper det er noe harmløst hos deg og men kjenner redselen du føler nå :-( Anonymous poster hash: ebb2c...b00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå