Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Det er så drøyt og teit! Overhørte en samtale igår, der en voksen dame sa Jeg har fire barnebarn, den fjerde har fire labber. Nice! Kom også en gang i snakk med ei dame på ca førti som ikke har barn. Jeg sa noe om hvor slitsomt det var med baby, og hun begynte å legge ut om hunden sin som var sååå krevende, krevde hennes oppmerksomhet til enhver tid. Aldri fred å få...hunden var til og med med henne på jobb. Jeg har hatt hund og det kan jo faen meg ikke sammenlignes med å ha baby i hus! Hun kan kanskje unnskyldes med at hun ikke har hatt barn selv, men hun bestemora som sidestiller barnebarn og hund, vel, hun må ha et spesielt forhold til den hunden! Hlsen svært sliten og trøtt tobarnsmor *gjesp* Anonymous poster hash: 6ceff...114
☆☆☆ Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Men kvifor er det provoserande for deg at folk som ikkje har barn gjer samanlikninga? Det første eksempelet er nok berre meint som ein talemåte, det andre handlar om å ikkje ha kunnskap. Det blir som når menn seier dei ikkje har født, men dei var forkjøla ein gong, noko som var ganske likt. Eller når ei dame med fire problemfrie graviditetar bak seg ber ei gravid med kraftig bekkenløysing eller ekstrem svangerskapskvalme om å ta seg saman då graviditet er heilt uproblematisk. Det er ikkje noko å bruke energi på.
HvittHus Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Visste du ikke det at vi hundeeiere er både gale og teite? Datteren min har to hunder og overfor hundene kalles jeg bestemor. Det startet som en spøk, men nå har det blitt et innarbeidet begrep her hjemme. Vi har hatt mye morro av slike som deg som omtrent vrenger øynene i gremmelse over oss.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Det er så drøyt og teit! Overhørte en samtale igår, der en voksen dame sa Jeg har fire barnebarn, den fjerde har fire labber. Nice! Kom også en gang i snakk med ei dame på ca førti som ikke har barn. Jeg sa noe om hvor slitsomt det var med baby, og hun begynte å legge ut om hunden sin som var sååå krevende, krevde hennes oppmerksomhet til enhver tid. Aldri fred å få...hunden var til og med med henne på jobb. Jeg har hatt hund og det kan jo faen meg ikke sammenlignes med å ha baby i hus! Hun kan kanskje unnskyldes med at hun ikke har hatt barn selv, men hun bestemora som sidestiller barnebarn og hund, vel, hun må ha et spesielt forhold til den hunden! Hlsen svært sliten og trøtt tobarnsmor *gjesp* Anonymous poster hash: 6ceff...114 Ikke akkurat hunder. Men har ei veninne som er frisør. En av hennes eldre litt rasistiske kunder snakket om sine barnebarn. Denne damen har også noen barnebarn som er adopterte. Hun presterte å si "jeg har 7 barnebarn og TO KINESERE!" For en dame. Venninna mi holdt på å få bakoversveis. Og ble helt satt ut. Me. Tilbake til dette med barn og hunder. Jeg kjenner jeg blir litt irritert på mine barnløse venner med hunder. Som sier at " de vet hvordan det er å ha barn, de har jo hund" .... Baaah!!! *riste på hodet* Anonymous poster hash: 6ccc4...e91
Musemorbr / Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Det irriterte meg en gang, oh det var faktisk da jeg så Oprah si at hun hadde full forståelse for noens vanskelige situasjon med barna deres, for da hun fikk hund... Blæh!!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Har både hatt baby og valp og det er mye jobb med begge deler! Forøvrig ler jeg bare av deg HI, snakk om å ha lite å gjøre hvis du skal bruke energi på ting som overhodet ikke har noe med deg å gjøre. Noen ser på sine hunder som barn og det må du bare godta. Anonymous poster hash: 76af0...b9b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Har både hatt baby og valp og det er mye jobb med begge deler! Forøvrig ler jeg bare av deg HI, snakk om å ha lite å gjøre hvis du skal bruke energi på ting som overhodet ikke har noe med deg å gjøre. Noen ser på sine hunder som barn og det må du bare godta. Anonymous poster hash: 76af0...b9b Men hunder ER IKKE barn... Og de som sammenligner sin egen hund med sitt eget barn kan da ikke være riktig kloke. Greit med folk som ikke har barn sammenligner det å ha barn og hun, de vet ikke bedre. Men å gjøre drt med sitt eget barn, det er jo bare sykt. Anonymous poster hash: 6ccc4...e91
MammantilNurket Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Hundeeiere kan være en prøvelse, men fri og bevare meg vel for de som har katt ... de er ikke riktige på en flekk!! Bill.mrk. Ms.Crazy Catlady
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Hihi...jeg syns for min del det bare er komiskt! Mine svigerforeldre som ikke kan fordra hunder måtte virkelig ta seg sammen da den ene sønnen deres sammenlignet hunden hans med barnebarna deres! Han anklaget de blant annet for å bry seg mer om barnebarna enn hunden, noe som var utrolig sårende! Anonymous poster hash: 0b04e...8c3
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 https://www.youtube.com/watch?v=pru1H63KB5g Anonymous poster hash: 72f9a...f14
Humlefrøken Skrevet 30. august 2013 #12 Skrevet 30. august 2013 Vi som har hund er sære, ikke til å stikke under en stol det! En hund er avhengig av oss, og trenger mat, omsorg, aktivisering, sosialisering og mosjon. Ingen står i kø for å passe hunden vår når vi er bortreist f.eks, regner med det er annerledes med barnebarn. Hunder skal helst ikke være alene mer enn 6 timer om gangen. Og de gir mye kjærlighet og gleder - og krever tilsvarende. Noen vil si at hunder krever mer enn enkelte barn. Barn kan uttrykke seg og blir selvstendige etterhvert, mens hunden har bare eieren sin. Alle vet at hunder ikke er barn for øvrig.. Så jeg skjønner sammenligningen jeg, vår hund er veslejenta mi uten at jeg går rundt og kaller meg mamma ol.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 Ja, kattermennesker er gale de :-D Har ei som legger ut bilder av katta si på FB. Her om dagen kunne hun meddele at katten var 4 år, og de feiret sammen med kattens søsken som bodde i nabolaget Needless to say sikkert - men dama har ikke barn
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Jeg hadde hunder før jeg fikk barn og kam jo si at det ikke er helt det samme. Nå derimot er jeg av og til hundepasser å må si at det er ti ganger mer slitsomt enn å fire av barnas venner på overnatting! Jeg har forøvrig katt og følgelig klin gærn:-P Anonymous poster hash: 779de...418
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 Visste du ikke det at vi hundeeiere er både gale og teite? Datteren min har to hunder og overfor hundene kalles jeg bestemor. Det startet som en spøk, men nå har det blitt et innarbeidet begrep her hjemme. Vi har hatt mye morro av slike som deg som omtrent vrenger øynene i gremmelse over oss. Hehe, min mor er bestemor for min hund også. Bare moro å tøyse sånn Han innebærer mye ansvar og planlegging, men å sammenlikne han med en fullstendig hjelpesløs baby er søkt. Anonymous poster hash: 344e0...870
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #16 Skrevet 30. august 2013 Jeg innser jo at noen kan si det for tull altså, og det kan være komisk! Og forsåvidt fint at noen elsker sine hunder som sine barn og barnebarn. Som sagt, har hatt hund selv men mine barn er noe helt annet! Innlegget ble skrevet av en mor som har fått avbrutt søvnen hver jævla havltime de siste nettene, jeg er DESPERAT, så ja, uttalelser om hunder er som barn osv gjorde meg enda mer frustert. Den hundeeieren som mener hunder krever like mye som barn skulle lånt min baby en natt hehe:) Hi. Anonymous poster hash: 6ceff...114
☆☆☆ Skrevet 30. august 2013 #17 Skrevet 30. august 2013 Jeg innser jo at noen kan si det for tull altså, og det kan være komisk! Og forsåvidt fint at noen elsker sine hunder som sine barn og barnebarn. Som sagt, har hatt hund selv men mine barn er noe helt annet! Innlegget ble skrevet av en mor som har fått avbrutt søvnen hver jævla havltime de siste nettene, jeg er DESPERAT, så ja, uttalelser om hunder er som barn osv gjorde meg enda mer frustert. Den hundeeieren som mener hunder krever like mye som barn skulle lånt min baby en natt hehe:) Hi. Anonymous poster hash: 6ceff...114 Kan bli provosert av kva som helst i den tilstanden
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #18 Skrevet 30. august 2013 Jeg innser jo at noen kan si det for tull altså, og det kan være komisk! Og forsåvidt fint at noen elsker sine hunder som sine barn og barnebarn. Som sagt, har hatt hund selv men mine barn er noe helt annet! Innlegget ble skrevet av en mor som har fått avbrutt søvnen hver jævla havltime de siste nettene, jeg er DESPERAT, så ja, uttalelser om hunder er som barn osv gjorde meg enda mer frustert. Den hundeeieren som mener hunder krever like mye som barn skulle lånt min baby en natt hehe:) Hi.Anonymous poster hash: 6ceff...114 Kan bli provosert av kva som helst i den tilstanden Nettopp! Er faktisk ganske aggressiv for tida kjenner jeg Anonymous poster hash: 6ceff...114
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #19 Skrevet 30. august 2013 Må bare få forsvare den sammenlikningen litt. Jeg har NULL peiling på barn. Aldri hatt barn og ingen i omgangskretsen har barn. Så når foreldre begynner å fortelle om barna sine, så kan jeg ikke sette meg inn i det på noen som helst måte, men jeg kan sammenlikne det med hunden, som er det nærmeste jeg kommer for å klare å sette meg inn i småbarnsforeldres situasjon. Videre tror jeg de fleste vet at hunder ikke er barn, men mye av oppdragelsen og teorien bak (hvertfall for den metoden jeg bruker) er skremmende lik (da for barn i ca 2-4 år alder). Nå er jo ikke hundene like krevende som hjelpesløse babyer, men når de er valper må man opp og ut flere ganger om natta. I den mest ekstreme perioden måtte vi ut gjennomsnittlig hvert kvarter (varte heldigvis bare 1 ukes tid). Så hvis jeg skulle prøvd å sette meg inn i din situasjon når du pratet om babyen, så måtte jeg faktisk sammenlignet det med da hunden var valp... Trist at du blir provosert av det, for det er jo ikke meningen :/ Anonymous poster hash: 25edf...f87
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #20 Skrevet 30. august 2013 Jeg innser jo at noen kan si det for tull altså, og det kan være komisk! Og forsåvidt fint at noen elsker sine hunder som sine barn og barnebarn. Som sagt, har hatt hund selv men mine barn er noe helt annet! Innlegget ble skrevet av en mor som har fått avbrutt søvnen hver jævla havltime de siste nettene, jeg er DESPERAT, så ja, uttalelser om hunder er som barn osv gjorde meg enda mer frustert. Den hundeeieren som mener hunder krever like mye som barn skulle lånt min baby en natt hehe:) Hi. Anonymous poster hash: 6ceff...114 da kan du jo få ha valpen min en natt også, da. Så ser vi om det blir noe søvn på deg da..... Anonymous poster hash: 72f9a...f14
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #21 Skrevet 30. august 2013 Ja, kattermennesker er gale de :-D Har ei som legger ut bilder av katta si på FB. Her om dagen kunne hun meddele at katten var 4 år, og de feiret sammen med kattens søsken som bodde i nabolaget Needless to say sikkert - men dama har ikke barn Vet om ei som har lagd egen Facebookprofil for katten sin..Huff Anonymous poster hash: 60bb9...016
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. august 2013 #22 Skrevet 31. august 2013 Ja, kattermennesker er gale de :-D Har ei som legger ut bilder av katta si på FB. Her om dagen kunne hun meddele at katten var 4 år, og de feiret sammen med kattens søsken som bodde i nabolaget Needless to say sikkert - men dama har ikke barn Vet om ei som har lagd egen Facebookprofil for katten sin..Huff Anonymous poster hash: 60bb9...016 Det gjør jeg å....
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #23 Skrevet 31. august 2013 Her er barnebarn nr 3 en firebeint skapning (ikke min, altså). Hun behandles som et menneske og tror hun er det også hun kan ikke være aleine hjemme mer enn 2-3 timer (max, og det er kun i nødstilfeller hun må være så lenge aleine, så den er nessten alltid med uansett hvor det skulle være). Hun sover i senga og sitter i sofaen. Til middag får hun det samme som oss (stekt separat, uten krydder og evt annet hun ikke liker) og om det er noe hun ikke liker så lages det en annen rett til hunden. Er det dessert eller noe annet godt, så er det hunden som får forsyne seg først. Men, jeg bare flirer av det jeg da Anonymous poster hash: 05f1d...119
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #24 Skrevet 31. august 2013 Har både barn og hund. Hunden er også barnet mitt. Man sier det spøkende for å vise at man er veldig glad i hunden. Det ligger ikke noe mere bak. Ro deg ned litt. Anonymous poster hash: 77822...703
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #25 Skrevet 31. august 2013 Tja, å oppdra en hund, eller hest for den saks skyld er ikke sååå ulikt å oppdra et barn. Skjønner at de som ikke har dyr ikke skjønner bæret av det men mye er likt faktisk. Man må være kjærlig og omsorgsfull, samtidlig som man er bestemt og konsekvent. Jeg sier forresten "mor" om meg selv når jeg snakker til hunden, fallermeg helt naturlig :) "kom til mor nå Raja"... Sier forøvrig mamma når det gjelder barna. Mye rart man skal gå å irritere seg over. Anonymous poster hash: c11eb...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå