Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Må kjøpe sportsvogn til jenta mi. Hun er bare 3 mnd enda,men begynner å bli nysgjerrig, så jeg tenker at når hun er 5-6 mnd så må hun begynne med sportsvogn. Holder på å ser på to vogner, og den billigste (hun er siste barn så jeg har ikke tenkt å bruke så alt for mye på ei vogn...) kan man ikke ha mot seg, kun fra seg. Hvor viktig er det egentlig å ha barnet vendt mot seg? Skjønner at man har mer kontroll da og babyen ser deg,men de begynner jo å interessere seg for verden i den alderen? Hadde du kjøpte ei sportsvogn der man ikke kan ha babyen vendt mot seg? Herregud, denne vognejungelen... Takk for svar! Anonymous poster hash: 1742b...65a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 ingen? Anonymous poster hash: 1742b...65a
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Jeg liker å ha babyen mot meg så om jeg kunne velge hadde det vært mitt valg. Men flere jeg kjenner har barnet fra seg og er fornøyd med det, så det blir en smakssak som er vanskelig for andre å si hva som er best.
Tresøtesmå141517 Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Jeg valgte en vogn hvor barne er vendt mot meg. Synes de fremdeles er unge når de bytter til sportsdelen, og jeg tror det føles tryggere både for mor/far og barn å kunne ha øyenkontakt. Derfor gikk vi for en Brio Happy Duo, og bytter heller til en joggetrille (begge liker å løpe) når barnet blir stort nok - eller kanskje det da blir på tide med en søskenvogn
Musemorbr / Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Vi har ABC Design Cobra, som kommer med bag og sportsdel. Der er sportsdelen vendbar, noe som er en stor fordel. Vi brukte sportsdelen fra fem måneders alder, og da var det alt for tidlig å ha han sittende fra oss. Senere ønsket han ofye å se oss, og andre ganger å se verden. Sier ikke at du skal gå for akkurat den vogna, men se om du finner en vendbar en.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Det er kun når det er snakk om vogner det er ett "must" her inne å ha barna mot seg. I bilen sitter barna bakovervendt uten mulighet til å se mor som kjører bilen, og noen dingler på magen til mor i en bæresele fremovervendt. Hvorfor er det ingen som hyler om hvor skadelig dette kan være for barnet psykisk? Barna ser like lite til mor/far som i en fremovervendt sportsvogn. (Inntrykkene fra bilvinduet må være mer overveldende mtp den farten vi kjører bil i kontra vogn. ) Gå for den vognen som er mest komfortabel for mor og barn, uavhengig av hvilken vei barnet sitter. Anonymous poster hash: abf47...d3d
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Det er kun når det er snakk om vogner det er ett "must" her inne å ha barna mot seg. I bilen sitter barna bakovervendt uten mulighet til å se mor som kjører bilen, og noen dingler på magen til mor i en bæresele fremovervendt. Hvorfor er det ingen som hyler om hvor skadelig dette kan være for barnet psykisk? Barna ser like lite til mor/far som i en fremovervendt sportsvogn. (Inntrykkene fra bilvinduet må være mer overveldende mtp den farten vi kjører bil i kontra vogn. ) Gå for den vognen som er mest komfortabel for mor og barn, uavhengig av hvilken vei barnet sitter. Anonymous poster hash: abf47...d3d haha,godt svart! HI Anonymous poster hash: 1742b...65a
Fomle84 Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Du må selv vurdere hvor viktig det er for deg å ha barnet mot deg.. Selv har jeg ikke snudd dem fremover før de var rundt året. Vi måtte bytte til sportsdelen nå når minste var 4 mnd og er veeeeldig glad for at han sitter mot meg nå. Men det er en smaks sak.. Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Det er kun når det er snakk om vogner det er ett "must" her inne å ha barna mot seg. I bilen sitter barna bakovervendt uten mulighet til å se mor som kjører bilen, og noen dingler på magen til mor i en bæresele fremovervendt. Hvorfor er det ingen som hyler om hvor skadelig dette kan være for barnet psykisk? Barna ser like lite til mor/far som i en fremovervendt sportsvogn. (Inntrykkene fra bilvinduet må være mer overveldende mtp den farten vi kjører bil i kontra vogn. ) Gå for den vognen som er mest komfortabel for mor og barn, uavhengig av hvilken vei barnet sitter.Anonymous poster hash: abf47...d3d 1. Grunnen til at en har barnet bakovervendt i bilen er da pga sikkerhet og ingenting annet! Her veier sikkerheten tyngst. 2. I bæreselen får barnet både hudkontakt, hører hjertebanken og stemmen til mor. 3. Hvorfor velge fra seg vendt vogn når en KAN velge det som er best for barnet (6- ca.12 mnd)? Dummeste svaret jeg har hørt på lenge. På lik linje med "gikk jo bra uten bilbelte på 70 tallet" Anonymous poster hash: 268a2...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå