Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg tenkte å komme med en liten kommentar rundt det som har skjedd den siste uka.

Det har kommet mange klager på både modereringen og på meg. Og det må vi ta.

Vi kan diskutere det til det kjedsommelige, men jeg vil gå rett på sak og setter opp noen svar punktvis:

* Sletting av brukere:

Vi sletter aldri brukere, så sant brukerne selv ikke ønsker det. Men vi har muligheten til å utestenge brukere. Dette skjer etter at brukerne har fått advarsler, eller om overtrampet er så alvorlig at vi går for en direkte utestenging.

* Moderering og synlighet:

Det har vært etterlyst at moderator og jeg er mer synlig i forumet. Og det skal vi bli flinkere på. Vi skal slette poster og skrive hvorfor. Og ikke bare slette tråder.

Jeg kommer til å innføre brukermoderatorer igjen. Denne gangen skal alle få vite hvem som er moderatorer, og vi skal ha en fin åpenhet rundt dette. Dette skal ikke erstatte Moderator-IS, men være et supplement. På den måten har vi flere moderatorer på til enhver tid.

* Hva som blir moderert:

Det vil alltid være uenighet om hva som blir slettet og ikke. Men det viktigste her er at vi alle følger reglene. Vi vil slå hardt ned på mobbing fremover, og vi håper dere fortsetter å rapportere innlegg. Det hjelper veldig.

Les reglene her.

Jeg håper dette gir svar på spørsmålene deres. Er det noe spesielt, send meg gjerne pm eller spør på ris og ros. Jeg svarer så godt jeg kan så kjapt jeg ser det.

Til info så skal jeg rett og slett på telttur i helga og har dessverre ikke mulighet til å være på nett så mye som jeg pleier. Så jeg håper det er forståelse for at jeg ikke får svart på så mye før jeg er tilbake.

Ellers så håper jeg at tonen i forumet blir så bra som den pleier å være. Husk at ikke alle brukerne våre har like høy takhøyde. Det må være lov å stille de spørsmålene man vil, så får vi hjelpe hverandre.

Håper dere alle får en super helg her i forumet. Så snakkes vi plutselig!

Elin. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144076722-litt-om-moderering-og-helga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Melder meg gjerne som brukermoderator hvis jeg kan være til nytte. Jeg "bor" her uansett og kan like gjerne gi litt tilbake så mye som jeg har fått av lærdom her. Så om det blir funnet at jeg duger, gjør jeg det gjerne. I alle fall frem til fødsel i mars. :)

Supert med svar :)

Er det noe kriterier for å bli brukermoderator? Må man ha vært her lenge og opparbeidet seg "respekt" eller kan hvem som helst melde seg?

Kanskje du har valgt ut noen allerede men skader ikke å spørre hvertfall :)

Anonymous poster hash: 10b29...a95

Er det noe kriterier for å bli brukermoderator? Må man ha vært her lenge og opparbeidet seg "respekt" eller kan hvem som helst melde seg?

Det ser ut til at sikraste måten å ikkje få respekt er å ha vore her lenge, mange grinebitarar som sparer på gamalt nag her inne ;)

Takk for tilbakemelding! Lurt å prøve brukermoderatorer igjen og lurt at det er åpent hvem de er. Og selvfølgelig lurt med en intern runde på hvem som skal moderere når. Viktig at ikke brukermoderatorer sletter fordi de selv er uenige med enkelte. En parallell til helgens situasjon kunne jo være at enkelte brukermoderator ville tillatt å slakte Siv Jensen, mens de ville slått ned på negativ omtale av Jens. 

Ideelt sett skal jo ikke brukermoderatorer ha sterke meninger om det som debatteres, da vil det alltid bli diskusjon om habilitet når sletting skjer. 

Annonse

Det ser ut til at sikraste måten å ikkje få respekt er å ha vore her lenge, mange grinebitarar som sparer på gamalt nag her inne ;)

Kan ikke du tenke deg å være moderator?

Du slår meg som veldig rettferdig og du står støtt.

Om man kan foreslå andre og om har lyst så vil jeg foreslå henne

Fullstendig uaktuelt!

Men takk for tilliten :)

Fullstendig uaktuelt!

Men takk for tilliten :)

Æsj! Tror du hadde vært en fin moderator :)

Kan brukermoderatorer se nick back anonymknappen?

Anonymous poster hash: 982bc...907

Elin kommer sikkert til å svare nei på det, men med så mange glipper som har vært her inne med tanke på anonymitet og datasystemer så ville jeg ikke stolt på at det vil stemme

Anonymous poster hash: b0efd...93e

Vi kunne ikke det sist, så i prinsippet skal de ikke kunne det.

Og takk for tilliten til anonym oppi her, men jeg måtte nok takket nei til dette denne gangen, jeg har ikke lyst på trusler og heksejakt. ;)

Vi kunne ikke det sist, så i prinsippet skal de ikke kunne det.

Og takk for tilliten til anonym oppi her, men jeg måtte nok takket nei til dette denne gangen, jeg har ikke lyst på trusler og heksejakt. ;)

Forståelig det :)

Anonymous poster hash: 74c89...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...